Gå til innhold

Dørvakter - Dritsekker hele gjengen?


Ø.B.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

haha kom på en skikelig lættis ting! en dør vakt på et utested som er homo slipper bare inn gutter og færest mulig jenter .haha.. slå den reverse hate'sism..

 

uansett festing er oppskryt...wee se så morsomt vi har det weeee(dræka mer og meir og mest) jæ ska banke deg! ;)

 

huff...sitte på en kaffe/resturant med dama er mye mere digg + man bruker ikke opp

alle penga på idioti og tull

 

folk som er så fulle at de ikke klarer å stå på beina +skriker Vålerenga det må jeh si er

dagens høyde punkt! :!: haha le av ... god natt

Endret av darapa
Lenke til kommentar

Ja det er mange rare dørvakter rundt omkring :) Bare se på meg :p

 

Personlig blir jeg aldri fysisk før jeg føler meg truet - slår du etter meg eller tar i meg på en uvennlig måte så blir du grusa - thats it. Men med et vennlig og høflig tone så klarer jeg å snakke rundt de aller fleste slik at begge parter blir fornøyd. Det er bare 2 ganger jeg har måttet "ta tak i noen" og da har det vært dritings julebord-deltakere som har slått seg fullstendig vrang.. folk kan si hva de vil om ungdom ute på byen men min erfaring er at folk i 50-60 års alderen ute på byen i julebordsesongen er nesten værre.. makan..

Lenke til kommentar
En dørvakt er ingenting uten respekt.. Spesielt på ungdomsplasser må de sette seg i respekt fra dag en.

det var et utested jeg ikke kom inn på. greit tenkte jeg, og gikk ned igjen. Et par minutter seinere skulle jeg opp å prate med fyren. Rekker ikke å åpne kjeften før han dytter meg ned trappa. heldigvis fikk kom ei venninne som skaffa meg skyss hjem da.

Søstra kjenner'n såvidt da. "åhh, hadde jeg visst det var broren din hadde jeg aldri dytta", sa han til henne.. saklig.

Han er kåt på'a, derfor sa han det.

 

Det er nok en del som overhodet ikke burde ha stått i døra. Selv har jeg aldri hatt noe problemer. Prøvde å komme meg inn en gang uten stempel, men han sa bare "gromf" eller noe sånt og skøv meg pent til siden så andre kunne slippe inn. Nå skal det også sies at de stedene jeg går på, er overhodet ikke "mainstream" (= der det er mest bråk).

 

Jobber med en tidligere dørvakt. Han gikk lei etterhvert fordi det var hele tida folk som skulle ta'n og trua med hele gjenger. Han risikerte også å havne i bråk når bråkmakere kjente ham igjen i privat sammenheng, og da gjerne med nevnte gjeng. Kan jo forstå litt at en del dørvakter blir/ virker brutale. Får man en hel gjeng mot seg, er den eneste sjansen man har å ta ut en eller to såpass raskt og brutalt at resten blir satt ut lenge nok til at man kommer seg vekk eller stikker av.

 

Men et par av tilfellene her, hvor vaktene unødvendig bruker vold og ufine metoder, ødelegger for alle.

Lenke til kommentar

Huff. Virker som om mange her har veldig forutinntatte meninger om dørvakter. Alle dørvaktene jeg kjenner/jobber sammen med, er oppegående, hyggelige mennesker. At noen av dem kan bli skikkelig forbanna når de blir provosert, mener jeg egentlig er et stort pluss. (Og da mener jeg IKKE at de blir fysiske og grisejuler kundene, men rent muntlig sett.)

Hvis ingen har skjønt det enda, så er det faktisk en grunn til at dørvakter har det "badass"-imaget. Det er for å sette seg i respekt. Hvis du kommer og leker tøff, svarer de med samme mynt, som oftest for å psyke deg ned. Er ikke like morsomt å stå og slenge dritt til en kar på 2.10 med never større enn stekepanna hjemme...

 

Faktum er at hvis du slår av en prat med en vakt, så vil de som oftest vise seg å være ganske hyggelige, rett og slett. Skal nå ikke skjære alle over en kam, for det hender jo at det dukker opp dørvakter som ikke finner det interresant å tørrprate med kunder. Hender jo også at de ikke har tid til å slå av en prat, men, bear in mind, de er da mennesker de også.

 

Har personlig opplevd at bekjente jeg har nektet inngang til lokalet har stått nedi gata med et par kamerater og venta på meg etter stengetid. Kjørte heldigvis bil den dagen. :)

Dørvakter har ikke lov til å slå gjester, medmindre de blir angrepet først. Du har ved lov rett til å forsvare deg. Og hvis gjesten er virkelig agressiv og ikke gir seg, er det jo bare å legge ham/henne i bakken og ringe til onkel blå. :)

 

Personlig er jeg ikke-voldelig av natur, og ser helst at alle uenigheter løses ved hjelp av kjeften, og ikke nevene. Men, hvis jeg blir angrepet tar jeg ikke 5 flate øre for å legge ned noen.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært trapp der så skulle jeg gått opp å prate med han etterpå, men av frykt for å bli pælma ned en gang til så gadd jeg ikke det... :D hadde ikke så mye jeg skulle gjort.

Fant at det bildet jeg tok dagen etterpå. Hadde akkurat renska det her da

http://img.photobucket.com/albums/v365/litagob/IMG_1307.jpg

 

Som sagt så skjedde dette uten at jeg provoserte. Bare han som skulle vise hvor tøff han var.

Slike episoder som irriterer meg. Men ja, finnes selvfølgelig unntak. Heder og ære til de som faktisk legger sjela si i å hilse på deg på vei inn :)

Lenke til kommentar

føler meg hedret her nå. :)

men uansett, dørvakter som har innstillingen at de kan yppe med folk bare fordi de har på seg vaktjakka kan du likegodt kaste på dynga for min del. Slike mennesker har ingenting i døra å gjøre.

Ø.B.: Så jo ikke ut som no alvorlig skade det der da, heldigvis. Men du burde uansett anmeldt fyren for vold. Problemet ligger i at det som oftest er mye lettere å tro på en edru og (tilsynelatende) rolig person med vaktjakke, enn en full og forbanna gjest som står og skriker ukvemsord til politiet fordi han/hun føler seg urettferdig behandlet.

Lenke til kommentar
Ø.B.: Så jo ikke ut som no alvorlig skade det der da, heldigvis. Men du burde uansett anmeldt fyren for vold.

Nei det var ikke noe alvorlig skade selvfølgelig. Men det blødde noe jævlig pga at det var høl til beinet der. og asfalt\grusrester som fant veien inn. Lagde blodbad i lillehammer sentrum når jeg valsa rundt der etterpå :D

men Så lenge jeg landa med albuen og ikke hodet først så var det vel egentlig greit. Burde anmeldt ja, men dro på ferie til Praha rett etterpå nesten og det ble liksom aldri noe av. Begynner å bli en stund siden nå da. Så samme kan det være.

Endret av Ø.B.
Lenke til kommentar

Hvis ingen har skjønt det enda, så er det faktisk en grunn til at dørvakter har det "badass"-imaget. Det er for å sette seg i respekt. Hvis du kommer og leker tøff, svarer de med samme mynt, som oftest for å psyke deg ned. Er ikke like morsomt å stå og slenge dritt til en kar på 2.10 med never større enn stekepanna hjemme...

 

Dette skal selvfølgelig dørvakter ikke gjøre, de skal opptre rolig og høfflig så lenge som mulig. "Badass"-imaget som enkelte dørvakter har, er bare grunnet i at de tror det er slik det skal være, og at de er litt bedre enn andre.

Lenke til kommentar

Cera: selvfølgelig.

men tror kanskje du misforsto litt når jeg skrev det jeg gjorde.. En vakt skal ikke gå rundt og slenge dritt og leke macho helt uten videre, tvert imot. Men at de ser tøffe ut når de står i døra, det er en helt annen sak.

DET er imaget jeg snakker om.

Hvorvidt de har en selvfølelse som hever dem over alle andre er vel forsåvidt individuelt, du trenger ikke være dørvakt for å virke som en ufyselig type.

Lenke til kommentar
haha kom på en skikelig lættis ting! en dør vakt på et utested som er homo slipper bare inn gutter og færest mulig jenter .haha.. slå den reverse hate'sism..

 

uansett festing er oppskryt...wee se så morsomt vi har det weeee(dræka mer og meir og mest) jæ ska banke deg! ;)

 

huff...sitte på en kaffe/resturant med dama er mye mere digg + man bruker ikke opp

alle penga på idioti og tull

 

folk som er så fulle at de ikke klarer å stå på beina +skriker Vålerenga det må jeh si er

dagens høyde punkt! :!: haha le av ... god natt

Nei det å ha det morro er no dritt ass!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...