Gå til innhold

Dørvakter - Dritsekker hele gjengen?


Ø.B.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv jobba ute som dørvakt og dj i 7-8 år. Mange av disse små drittungene på 16-17 år som vi nekter å slippe inn og blir voldelige.. Har vært borti mye dritt oppover så som flaske i magen osv så vi tar ingenting for gitt lenger. Er kanskje litt hardhente med noen av og til men så lenge folk kan oppføre seg og være hyggelige så er vi hyggelige igjen.

Lenke til kommentar

Ok.

 

litt off topic her men da jeg og noen kamerater skulle på Sepultura konsert så hadde ikke han ene fylt 18, så han lot minibanken sluke kortet hans. Så han ikke hadde leg. hvis han ble spurt. men istedet en kvittering på at kortet hans ble tatt av minibanken. Hadde sikkert funka da :)

Lenke til kommentar

Jeg tror heller problemet ligger i at folk ikke tåler å se store sterke menn i døra som kan si at "nei du får ikke komme inn" og dermed så tenner man ekstra, spessielt når man er beruset for da får alle, ja ALLE, påtrodde ekstrakrefter..

Og har man først hatt et ublitt møte med ei dørvakt så synker som oftest respekten for de andre dørvaktene ellers omkring.

De fleste utestedene ansetter jo folk som har litt "flesk" på seg, og mange får jo som sagt superkrefter når de har noe innabors så de skal automatisk yppe, selv om de ikke kanskje i utgangspunktet mener noe med det så kan det bli sett på som truende oppførsel og snøballen bare ruller.

 

Jeg har aldri hatt noe problemer med dørvakter. Oppfører man seg så går det bra.

Lenke til kommentar

er ikke så ofte jeg går forbi dørvakter, tar oftest bak-veien når jeg er ute, men de jeg har snakket med er veldig koselige, hilser på når jeg går forbi...

 

var faktisk en (størrste dørvakten jeg har sett) som slapp meg forbi køen når jeg skulle inn, ikke så rart da kanskje, var "vip" på hotellet som eier baren...

jeg liker dørvakter. og det virker som dem liker meg

Lenke til kommentar
er ikke så ofte jeg går forbi dørvakter, tar oftest bak-veien når jeg er ute, men de jeg har snakket med er veldig koselige, hilser på når jeg går forbi...

 

var faktisk en (størrste dørvakten jeg har sett) som slapp meg forbi køen når jeg skulle inn, ikke så rart da kanskje, var "vip" på hotellet som eier baren...

jeg liker dørvakter. og det virker som dem liker meg

Hvem er du? Morten Abel? :tease:

Lenke til kommentar
er ikke så ofte jeg går forbi dørvakter, tar oftest bak-veien når jeg er ute, men de jeg har snakket med er veldig koselige, hilser på når jeg går forbi...

 

var faktisk en (størrste dørvakten jeg har sett) som slapp meg forbi køen når jeg skulle inn, ikke så rart da kanskje, var "vip" på hotellet som eier baren...

jeg liker dørvakter. og det virker som dem liker meg

Hvem er du? Morten Abel? :tease:

onkelen min eier hotellet, er ikke der ofte da...

ellers så er jeg oftest med folk som er kjenner de fleste av dørvakter og ansatte på utestedene :p

Lenke til kommentar

kameraten min er dørvakt, utrolig hyggelig type som smiler mye men som også vet når å være alvorlig. (på jobb altså) Bruker ikke vold, men om noen lager bråk så gjør han hva som trengs for å rydde opp.

 

Aldri hatt negative episoder med dørvakter, og vurderer å ta meg deltidsjobb som en selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jepp, de er drittsekker fordi de gjør sånn at arbeidsgiveren sin ikke mister skjenkebevilgningen! :w00t:

Hvis et utested mister skjenkebevilgningen er det bare å sette den i et annet navn ( :w00t: )

 

Jeg for min del liker ikke dørvakter. Har faktisk vært dørvakt selv, men det var sammen med en haug med profesjonelle bolere som visste hva de gjorde. Jeg vet at mange dørvakter utnytter det faktum at folk er fulle bare for å ha noe å gjøre. Visse dørvakter hadde vel tatt affære om jeg glemte å trekke i dass på et utested.

Lenke til kommentar
Søstra mi hadde akkurat fylt 18, men brukte alikevel en halvtime på å komme inn et sted fordi de ikke trodde at det var henne på bildet. Rutinerte dørvakter

Hvis hun akkurat hadde fylt 18 så så hun vel ganske ung ut. Hvis bildet var dårlig, gammelt eller litt ulikt slik det var vanskelig å se at det var henne, så er det ikke så rart de er forsiktige. Ved usikkerhet ber de alltid om å få se et annet leg. Derfor er det gjerne greit å ta med seg et par forskjellige legitimasjoner, slik at man kan unngå slikt.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet som vakt på et utested. Ja det finnest rotne epler i når det gjelder vakter på utesteder. men det finnest også idioter som er lærere, leger, advokater osv.

 

å påstå at en er vakt på utested fordi en ikke greier å bli politi eller vekter er bare idiotisk.

 

og ja, står en i døren på et utested så lønner det seg ofte at en inntar en litt mer aggressiv holdning, ikke at en er voldelig men at en gjør seg klar for at noe skjer.

personlig har jeg blitt angrepet, drapstruet en 5-6 ganger. Men jeg vet også at en kommer ekstremt mye lengere med et smil og en hyggelig tone enn å være sint og forbannet.

Når jeg jobbet forsøkte jeg å være hyggelig mot alle gjestene. snakket med folk og forsøkte å ha det hyggelig. men det var også episoder der det å være hyggelig ikke førte noe videre. da måtte jeg bruke makt for å vise personen ut fra stedet.

 

Men det å påstå at alle dørvakter er maktsyke idioter som boler seg og er aggressive er rett og slett dumt. en kunne like gjerne påstå at alle personer på jorden bruker heroin.

 

Og når en mister skjenkebevilgingen så er ikke det på personen viss skjenkekontrollen er der. det er på selve stedet. så det å skifte navnet på personen hjelper ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Man skal vel ikke dra alle over en kam,men det er ikke til å skjule at noen dørvakter er helt psycho i huet,noen av dem liker maktfølelsen,akkurat som vektere o.l

 

kjenner en kar som har vært sjukemeldt i over ett år,etter at han blei tatt av 4 dørvakter,lagt i håndjern og dytta ned i asfalten.

 

Grunnen var at de mente han ikke var pent nok kledd,selvom han gikk i dress osv.

 

Han gikk bakerst i køen,prøvde på nytt,og blei nekta, da flira han,og spurte om det var fordi han var svart (noe han ikke er,det var en spøk)...og da klikka det for dørvaktene,som tok han skikkelig.

 

Når politiet kom,så sa dørvaktene at han hadde kommet med drapstrusler,og gått etter ballene på han ene dørvakta,noe som omlag 14 vitner kan si at ikke er sant.

 

Han kunne ikke fortsette med sin jobb pga skader etter denne episoden,og er i dag arbeidsledig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Og når en mister skjenkebevilgingen så er ikke det på personen viss skjenkekontrollen er der. det er på selve stedet. så det å skifte navnet på personen hjelper ikke i det hele tatt.

Det var merkelig. Slik er det her i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...