Gå til innhold

4 år til med Bush


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

alexf og alle de andre bushsympatisørene diskuterer usaklige utsagn rettet mot Bush uten å KNY, men når Ernie. legger ut om bush sine egentlige hensikter om krigen i Irak, kommer det ikke et pip.

 

Med det Ernie. greiet ut om i tanke, hvordan kan da en president, med hodet badet i olje, få lov til å _invadere_ to av verdens største oljenasjoner?

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar
alexf og alle de andre bushsympatisørene diskuterer usaklige utsagn rettet mot Bush uten å KNY, men når Ernie. legger ut om bush sine egentlige hensikter om krigen i Irak, kommer det ikke et pip.

 

Med det Ernie. greiet ut om i tanke, hvordan kan da en president, med hodet badet i olje, få lov til å _invadere_ to av verdens største oljenasjoner?

Er det forventet at jeg skal kverulere på alle sine meninger jeg er uenig i fordi jeg ikke deler den generelle oppfatningen om at USA og Bush er et onde?

Lenke til kommentar
Dette er demokrati vet du.

HAHAHA! den var god!

Hva mener du?

Kan ikkje sei eg ser på Usa som noko demokrati. Ein har i realiteten 2 kandidater å stemme på. Begge får inn haugevis av penger fra næringslivet for at dei skal få det godt når kandidaten dei sendte penger til vinner. Det er ikkje akuratt få folk fra oljeindustrien som er i Bush administrasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette er skrevet tidligere i tråden, orker ikke å lese gjennom alt. Men jeg vil bare si at Bush og Kerry egentlig er ganske like på mange områder, i alle fall når det gjelder utenrikspolitikk, som jo er det som gjelder oss. For eksempel:

 

- Kerry stemte for krigen i Irak.

- Kerry stemte mot Kyoto-avtalen

- Kerry stemte for den selvforsvarspakten som jeg ikke husker navnet på ;)

 

Poenget mitt er at det nok ikke ville blitt så stor forskjell uansett, dessverre. Jeg håpet selv på at Kerry skulle vinne, for jeg er sterkt imot Bush. Men allikevel, jeg tror at man måtte fått Nader eller lignende for at det virkelig ville blitt forskjell... :ermm:

 

Og igjen, beklager om dette allerede er postet.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Og jeg tenkte nok mest på Irak når jeg skrev det. Afghanistan produserer svært lite olje har jeg hørt.

Hokai. "Men da er det OK".

 

http://www.wsws.org/articles/2001/nov2001/afgh-n20.shtml

 

Det er ikke olje i Stavanger heller... men hvorfor i alle dager blir den kalt norges oljehovedstad da? (Sikkert ikke den beste sammenligningen, men det faktum at USA bruker landet i forbindelse med olje, bør slå på et lys).

 

:dontgetit:

 

edit: feil

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar
alexf og alle de andre bushsympatisørene diskuterer usaklige utsagn rettet mot Bush uten å KNY, men når Ernie. legger ut om bush sine egentlige hensikter om krigen i Irak, kommer det ikke et pip.

Jepp, dette er et veldig menneskelig fenomen i alle debatter, er jeg redd.

 

Saklige argumenter blir ignorert, mens så fort noen skriker at "Bush er Hitler" eller "Alle amerikanere er tilbakestående" så hiver folk seg over å beskylder hele venstresiden/høyresiden for å være usaklige, etc...

 

Jævla irriterende, spør du meg... :roll:

Lenke til kommentar

Han vil garantert fortsette krigen i Irak med resultat av enda flere døde irakere, amerikanere og ikke minste uskyldige tredjepartsoffere.

Nei, Bush ønsker å stoppe krigen. Det er opprørerne og terroristene som ønsker å fortsette. :roll:

 

For øvrig ble enda flere mennesker drept under Saddam sitt styre. :no:

*host* saddam statt på makta i XX flere år da

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...