Gå til innhold

4 år til med Bush


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BTW... hvordan kan et land hvor over 50% av innbyggerne i usa ikke har vært utenfor sin egen delstat, bestemme over verden? det er skremmende...

Det er mer skremmende at noen i ett land med 4 millioner innbyggere skal bestemme hva velgerne i ett land med 280 millioner innbyggere skal mene.

I dette tilfelle vil jeg nå si at det er best når de selv ikke er nok informert og utdannet til å ta et fornuftig valg

 

EDIT: Si meg, hvorfor er ikke Norge i så dårlig fatning som USA?

Endret av co2
Lenke til kommentar
I pottittlandet Norge hvis hovedstad ikke er mer enn ett veikryss på verdenskartet er det tydligvis vanskelig å forstå at flertallet i ett land med 280 millioner innbyggere har andre meninger enn de som er "korrekte" her hjemme.

 

Når folk som ikke en gang har vært i USA kaller titalls millioner mennesker som har stemt på Bush for dumme blottstiller de en total uvitenhet om landet og folket som bor der.  Normenn må være verdensmestere i å mene hva andre skal mene.

WORD!

 

Nettopp, har du tenkt på at amerikanerne kanskje ikke oppfatter det slik ?

Er ditt syn mer riktig enn en Latinoamerikaners ?

WORD!

 

Det er mer skremmende at noen i ett land med 4 millioner innbyggere skal bestemme hva velgerne i ett land med 280 millioner innbyggere skal mene.

WORD!

Endret av TJ
Lenke til kommentar

En grunn til at jeg ikke liker valgresultatet:

 

Det britiske legetidskriftet The Lancet mener at 100 000 irakere har blitt drept etter invasjonen av Irak. Man kan debatere tallet, men uansett kan alle være enige i at krigen har kostet flere titusenvis av irakere livet. Noen av disse pga opprørere, terrorister og mostandsfolk, men hvor mange har blitt drept av amerikanere? Vel, USA vet ikke, for de teller bare sine egne falne... :hrm:

 

I tillegg kommer Afghanistan. Samt terroraksjoner i andre land. Samt gisselaksjoner.

 

Tallet er altså enormt mye høyere enn dødstallet for 11 september-aksjonen.

 

Hvordan hadde vi likt det hvis USA angrep Norge fordi noen dansker hadde vært involvert i 11 september? Hyllet amerikanerne som helter? Neppe... Irak kan IKKE kobles til Bin Laden eller Al Qaida.

 

Spørsmålet er hvor mye bedre det hadde blitt med Kerry, men hadde det bare blitt litt bedre så hadde det vært verdt en ny president. Istedet har et lite flertall av amerikanere sagt klart i fra at de driter i om det deres soldater dreper titusenvis av mennesker i andre land så lenge det er en liten sjanse for at de selv blir tryggere...og så forventer de å bli sett på som frigjørere... :roll:

Lenke til kommentar
BTW... hvordan kan et land hvor over 50% av innbyggerne i usa ikke har vært utenfor sin egen delstat, bestemme over verden? det er skremmende...

Det er mer skremmende at noen i ett land med 4 millioner innbyggere skal bestemme hva velgerne i ett land med 280 millioner innbyggere skal mene.

I dette tilfelle vil jeg nå si at det er best når de selv ikke er nok informert og utdannet til å ta et fornuftig valg

 

EDIT: Si meg, hvorfor er ikke Norge i så dårlig fatning som USA?

Så du opphøyer deg til være den som har det korrekte synet siden du er så godt imformert og utdannet. Det du sier er i klartekst at mennesker som er fattige og uutdannede ikke skal ha stemmerett, det er skremmende.

 

Hva får deg til å tro at Norge er så mye bedre enn USA ? Har du noen gang hvert i USA ? Hvis det står så dårlig til der skulle jo ikke flertallet av velgerne ha stemt Bush.

Innlegget ditt bekrefter bare den navlebeskuende svart/hvitt oppfattningen mange normenn har om amerikanere, og troen på at vi er så mye bedre enn andre.

Lenke til kommentar
BTW... hvordan kan et land hvor over 50% av innbyggerne i usa ikke har vært utenfor sin egen delstat, bestemme over verden? det er skremmende...

Det er mer skremmende at noen i ett land med 4 millioner innbyggere skal bestemme hva velgerne i ett land med 280 millioner innbyggere skal mene.

I dette tilfelle vil jeg nå si at det er best når de selv ikke er nok informert og utdannet til å ta et fornuftig valg

 

EDIT: Si meg, hvorfor er ikke Norge i så dårlig fatning som USA?

Så du opphøyer deg til være den som har det korrekte synet siden du er så godt imformert og utdannet. Det du sier er i klartekst at mennesker som er fattige og uutdannede ikke skal ha stemmerett, det er skremmende.

 

Hva får deg til å tro at Norge er så mye bedre enn USA ? Har du noen gang hvert i USA ? Hvis det står så dårlig til der skulle jo ikke flertallet av velgerne ha stemt Bush.

Innlegget ditt bekrefter bare den navlebeskuende svart/hvitt oppfattningen mange normenn har om amerikanere, og troen på at vi er så mye bedre enn andre.

jepp, alt jeg sier er riktig og alt du sier er feil...

 

du bruker ganske kompliserte ord....

Lenke til kommentar
Tallet er altså enormt mye høyere enn dødstallet for 11 september-aksjonen.

Hva har dette med saken å gjøre? Tror du USA bedriver en "øye for øye" krigføring, og budsjetterer med 3-4000 drepte i Afgahnistan og Irak?

 

Du unngår bevisst å nevne at Afgahnistan og Irak er frigjort. Om 10-15 år, når landene er stabile, kommer vi kanskje til å huske Bush som mannen som frigjorde nettop disse to landene. Hvem vet?

 

Hvordan hadde vi likt det hvis USA angrep Norge fordi noen dansker hadde vært involvert i 11 september? Hyllet amerikanerne som helter? Neppe... Irak kan IKKE kobles til Bin Laden eller Al Qaida.

Hvis Norge var ufritt, ville jeg hilset amerikanerene hjertelig velkommen. Jeg ser forøvrig ingen sammenheng mellom Norge og Irak.

Lenke til kommentar
Disse menneskene klarer ikke engang å ta vare på seg selv, presidenten klarer så vidt å ta vare på seg selv og dette er verdens mektigste stat.

 

Jeg ser på USA som et lite barn som leker med en pistol.

... det er typisk norsk å være god. (Les: Best.)

Gro Harlem Bruntland

 

Godt vi kan sitte i vår trygge sofakrok og mene alt om hva verdens eneste supermakt skal og bør gjøre. Vi hadde nok fått ordning på det vi, bare vi fikk bestemme! :nei:

 

Se for deg Kristin Halvorsen som president i USA. :sick:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...