Gå til innhold

Halloween i Norge - Galt eller riktig?


Anbefalte innlegg

I går var det halloween igjen. Hva synes dere om dette?

 

Selv kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor vi skal importere tradisjoner fra andre land på denne måten. Hadde vi hatt en tradisjon for å feire dette i Norge, kunne jeg kanskje holdt ut eggkasting og annet lok som drittungene finner på...

 

Skal bli spennende å se hva JoachimR sier om dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes hallowen i norge er greit så lenge barna har det morsomt, er faktisk en av "deres dager" og det har jeg ikke noe problem det(aner egentlig ikke hvorfor vi har det, men syntes det er greit).

 

En ting jeg ikke liker er at Hallowen blir en "godteridagen", hvor alle kan gå og samle inn godteri. Eksempel:

I fjor kom det masse småtasser og "trreaacck elle treeaat?" noe jeg syntes er helt greit og jeg gir de godteri. Så etterhvert kommer det en pakistaner gjeng, uten kostyme eller noe og "traaak eller traaat?". Og jeg spør ærlig(disse guttene var vel ca. 14-16) hva de gjør ute, jeg syntes de var alt for gamle til å drive med dette og når de i tilegg ikke kler seg ut...

Så jeg gir de ingen ting og de går. Fem min. senere oppdager jeg at de har kastet en god porsjon egg på huset der jeg bor. Unødvendig.

 

Jeg syntes Hallowen er greit så lenge det blir en barne dag, ikke en dag hvor ungdomer kan gjøre hva de vil...

Lenke til kommentar

synes og det er ganske unødvendig å importere disse tradisjonene som ikke har noe med Norge å gjøre.

 

 

Ellers synes jeg Aleks har et ganske godt poeng. Vet ikke hvordan man egentlig feirer det i USA. Men å bringe dopapirkasting og eggkasting inn i dette når det egentlig bare er småungene som engasjerer seg i dette enda. Blir bare tullete. Folk som driver med slikt blir jeg bare forbannet på.

 

 

Men jeg kan skjønne at dette er morsomt, men da må da alle parter være med på dette.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
I går var det halloween igjen. Hva synes dere om dette?

 

Selv kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor vi skal importere tradisjoner fra andre land på denne måten. Hadde vi hatt en tradisjon for å feire dette i Norge, kunne jeg kanskje holdt ut eggkasting og annet lok som drittungene finner på...

 

Skal bli spennende å se hva JoachimR sier om dette :)

Helt enig med deg :-)

 

Som det faktum at Coca Cola innførte vår julenisse... Men vi hopper jo på og håper det beste, idioter som vi er... :-)

 

Farsdag og Morsdag.... Hvor jævlig dum går det an å bli var det en som spurte meg en gang... Etter å ha tenkt meg nøye om sier jeg nå bare "Ja ikke vet jeg" ;)

Lenke til kommentar
Halloween i Norge kan vel neppe sammenlignes med den som er i USA.

Det er vi 100% enige om :-)

 

Uten USA hadde vi ikke engang hatt Halloween i Norge... Noen som vet hva det innebærer, hva det betyr? Annet enn økt omsetning for næringslivet?

 

Som forøvrig er det eneste som betyr noenting i USA...?!

Lenke til kommentar
Ungene i Norge har allerede fått en dag til å tigge godteri. Det får være nok.

 

Men ellers passer det godt for de som er litt eldre. De fleste studenter tar seg jo en fest med jevne mellomrom, og da er det vel ingenting i veien å ha et tema (f.eks. Halloween).

Dengangen jeg var student trengte vi da ingen unnskyldninger?! :-) For en fest mener jeg??? :-)

Lenke til kommentar

Skru av lysa som syntes fra veien, parker bilen hos nabon og ikke åpn opp døra om noen fortsat prøver lykken.

 

Eller ha en kartong med rotten frukt eller egg klar til motangrep om noen prøver og kaste. Eller du kan ha et balltre klart som du løper løpsk ut med mens du sikler og ser gal ut.

 

Eller du kan skygge dem hjem og si ifra til foreldrenne og forlange at de skal vaske opp ellers truer du med anmeldelse grunnet hærverk.

 

Eller du annskaffer deg en stor skummel hund som du lar stå i bånd forran ved ingangen. Også setter du opp et skilt som sier vokt dem for hunden.

 

 

 

 

 

Syntes det er tull når en gjør hærverk hvis en ikke får no godteri. Ellers har jeg ikke no imot at små barn går rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...