Gå til innhold

Amerika truer Europa, og legger beslag på rommet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
US officials have voiced fears that the rival system, which has also brought on board Russia and Israel in addition to China, could compromise US and NATO military operations

 

Jasså, får jødene skylda for dette også, nå... Les nøye igjennom en gang til, så får du se at det er Russland, Israel og Kina som samarbeider med Europa om gallileo-konseptet. Men det var kanskje for fristende å gå til angrep på "ondskapens akse" USA-Israel...

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvorfor USA ikke kan skyte ned spionsatelitter, benyttet av fienden?

Satelitter med et GPS-lignende system, trenger nødvendigvis IKKE inneholde "spionvare"! Spesiellt ikke hvis man er åpen rundt hele systemet og ikke har hemmelighetskremmerier (slik som Israelusa har med sitt GPS-system). Men det er ikke det som er argumentasjonen til Israelusa her, men det er det å hindre andre nasjoner å være i besittelse av global posisjoneringsteknologi, kun for å opprettholde en følelse av "kontroll"

Lenke til kommentar
Tror ikke det er så mye lesestoffet, men paronoide brukere det er noe i veien med. USA har "muligheten" ja. Men herregud, skjerp dere da.

Hvem er "paranoid" - USA eller?

De sier det jo selv - de kommer til å skyte slikt utstyr NED/I STYKKER!

Hvorfor skal "vi" skjerpe oss? Er det ikke på tide USA gjør nettopp dét?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal "vi" skjerpe oss? Er det ikke på tide USA gjør nettopp dét?

Ignorance is bliss. Skru av TV'en, lukk øynene, kikk en annen vei.

Tro meg, ditt liv blir mye bedre, når du har mindre å tenke på.

 

Når ikke en artikkel er 100% objektiv er den skadelig:

 

Mistenktsomhet forer Paranoia.

 

Paranoia forer propaganda.

 

Propaganda fører til kontroll.

 

 

 

Men vent.. Norge har olje.. Kanskje USA angriper oss nå, siden de allerede har kontroll over Irak! Oi, der har du noe du kan føre propaganda over de neste 100 sidene av dette emnet. Lykke til.

Lenke til kommentar

alexf skrev:

Kan noen fortelle meg hvorfor USA ikke kan skyte ned spionsatelitter, benyttet av fienden?

Her var det vel snakk om satelitter for GPS, men for å besvare spørsmålet:

 

Naturligvis kan de det - Sovjet skjøt ned flere amerikanske overvåkningsfly på 50 og 60-tallet - men med de erfaringene vi har fra den kalde krigen vil det være særdeles uklokt. Først overvåkningsflyene (som U2...) senere satelittene bidro mer enn kanskje noen annen faktor til at krig aldri brøt ut mellom de to supermaktene. Vet du nøyaktig hvor fienden står og hva han har av styrker, er sjansen for panikkreaksjon mye mindre. Sovjet og USA ble derfor til slutt enige om å avmilitarisere rommet. Våpen er dermed i utgangspunktet forbudt i rommet. Motsatt vil nedskytning av "fiendens" overvåkningssatelitter av de fleste, militære analytikere bli oppfattet som forberedelse til førsteslagsangrep med atomvåpen. Det logisk reaksjonen vil da være selv å slå til først, før man sitter igjen totalt blindet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98712387

det de hadde rett til var å bombe fienden, med på den tiden kunne men ikke treffe ræva til mannen i gata med en bombe.

derfor endte det med teppe bombing av fienden, sivile døde da for "the greater cause"

Lenke til kommentar
La oss si Per huser terrorister, som benytter huset til Per som base for å kaste stein på huset til Kåre. Har Kåre da rett til å jevne huset til Per med jorden?

 

Denne problemstillingen er faktisk ganske vanskelig.

Selvsagt har Kåre den retten. Så lenge de ikke er der mot Per's vilje vel og merke.

det er nettopp det som er problemstillingen..

 

hvis en fremmed makt hadde benyttet seg av GPS systemet til europa/israel/russland, så hadde det jo vært mot eier's vilje (kan vi annta da), ettersom det kanskje er vanskelig å begrense bruk av det, ettersom det hele går på passive GPS mottakere (i.e. sattelittene mottar ikke data fra dem som bruker dem, all info går fra sattelitt til mottaker på samme måte som en parabol antenne...i.e. alle kan fange opp signaler).

 

Eller er jeg helt på tryne om hvordan GPS systemet fungerer her?

Lenke til kommentar
Ignorance is bliss. Skru av TV'en, lukk øynene, kikk en annen vei.

Tro meg, ditt liv blir mye bedre, når du har mindre å tenke på.

Som svar, så poster jeg noe jeg fant på nettet i dag, på digi.no/debatt. Den burde sitte midt i blinken på TV-slaver.

Jeg er kanskje litt rar, men jeg tror det blir bare flere og flere som ikke gidder TV mer.

 

Jeg ser nesten aldri på TV. Kanskje en eller to ganger i året i snitt. Jeg tror det er over et halvt år siden sist jeg skrudde på, og slik har det vært i snart 3 år nå. Jeg har ikke TV hjemme, men kjøpte TV-kort for å få med meg "En reise i sjelen" på TV3. Har ikke fulgt med på noe annet på 2-3 år, og ser ikke lengere på det programmet.

 

Pussig nok skjer det mer utenfor TV enn inni den. Jeg fatter og begriper ikke at folk gidder å søle bort livet sitt på det søplet. Det fins så mye annet der ute, f.eks: http:/ / www.artofliving.no

 

Eller jo, jeg kjenner til hvorfor. Jeg har selv vokst opp med TV, og vet hvor passifiserende det er. Det kjennes som en faktisk fysisk følelse om jeg nå setter meg foran f.eks MTV. Men folk flest er ikke virkelig klar over virkningen og hva man faktisk bruker tid og energi på når man ser TV fast. Man setter seg ned fordi man er sliten, og etterpå legger man seg helt utslitt. Ikke rart, alt handler om å ta oppmerksomhet og få hjernen til å spinne på tomgang. TV stjeler energi, overskudd og kreativitet. Hva får du ut av TV, annet enn en utvei fra å leve livet fullt ut?

 

Men folk flest er ikke klar over hva som virkelig vises på TV og hvilken effekt det har. Det får du bare når du har hatt fri fra den en stund. Som f.eks etter en lang ferie. Et lite eksperiment er å være borte fra TVen i to-tre uker. Det gir perspektiver. Ikke glem den erfaringen, hold på den. Har du virkelig lyst å basere livet ditt på en fantasivirkelighet?

 

Det er sikkert 4 år nå siden sist jeg så på NRK, om man ikke tar med at jeg så litt hos kjæresten min og hos foreldrene hennes for et år siden.

 

Jeg tror mange unge idag har sluttet å se på TV, fordi det er ingenting der som har virkelig ekte menneskelige verdier lengere. Det er en falsk verden man kan bli avhengig av om man ikke er oppmerksom på ekthet. Noen flykter fra livet inn i dop-helvete, andre blir sportsfriker, men felles er at sørgelig mange mennesker flykter fra livet inn i TVen uansett bakgrunn.

 

Kanskje på tide å MØTE usikkerhet, frykt og vanskelige følelser, enn å døyve det med flimrekassa? Det er ikke så ille, finnes mange løsninger for de som er trøtt og lei (nevner min favoritt igjen: http:/ / www.artofliving.no).

 

Livet ER så mye mer enn hva de ønsker å fóre oss på TV. Jeg er ikke noe vidundermenneske, eller bedre enn andre fordi jeg ikke ser TV, men jeg møter ihvertfall livet.

http://php.digi.no/php/debatt.php?iid=185981

 

Som svar, fikk han:

 

Nei, jeg synes ikke du er rar......Jeg ville i så henseende vært en raring selv, for jeg har også parkert TV´n. Den gikk ut av huset den dagen driten sluttet å fungere, og har siden, aldri satt sitt spor innenfor mitt hus igjen. :-P

Ja det er utrolig, hvordan en nesten ny verden folder seg ut, og hvor mye TID man oppdager at man egentlig har! TID som går til spille, hvis man lar seg indoktrinere i en statsautorisert "lykkeliten"-verden, foran kopeboksen. En verden der bare profitt, sex, og materielle verdier osv. osv. gjelder.

I dag har jeg TID til å lese en god bok. Jeg har TID til å få med meg den andre siden av propagandanyhetene til "mainstream" presse (du vet denne "krigen mot terror" butikken). Jeg har TID til å sette meg ned, til bare å tenke. Jeg har TID til å dyrke hobbyen min. Jeg har TID til familien min. Jeg har TID til å leke med naboungene (har ingen selv).

Noen vil vel sikkert påstå at jeg "lever i min egen lille verden". Tja, det er vel kanskje sant, men det er en verden og virkelighet jeg har skapt selv. Da spør jeg kritikerene; hvem har skapt din verden?

 

Kan jeg sitere innlegget ditt andre steder "Meg"? Jeg synes det var jækla bra skrevet!

http://php.digi.no/php/debatt.php?iid=186028

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...