Gå til innhold

Hvordan lager du passord? Og skifter du ofte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

har brukt samma passordet i 10år, det består av 5 tall, trenger jeg 6 tall har jeg ett for det å :p eneste sikre passordet jeg har er for e-posten min, et alfanummerisk jeg har fått tildelt.

er vel egentlig ikke så redd for at noen skal kunne cracke det. hva i all verden er det av intresse for noen og kunne mitt passord til hardware.no forumet eller lignende.

 

på denne måten slipper jeg å sitte å klø meg i hue eller finne fram lapper når jeg skal logge inn ett sted. for vanelige brukere som ikke administrer servere ol. er det vel ikke streng tatt nødvendig med noe mer heller.

Lenke til kommentar
pasordet mitt er "hemmelig" eller "detvanlige"

ler bare på skolen da. men når folk spør er det bnare å si det vanlige så gidder de ikke, eller hemmelig for den slags skyld

En norsk ordliste i en passord-cracker hadde funnet de passorda på noen sekunder :roll:

Har hatt " hemmelig " som passord jeg og. Men etter å ha lest gjennom denne tråden har jeg lagt til litt... :p

 

Men jeg kan godt fortelle litt om passordet mitt til forumet. Hvis jeg hadde hett Kalle Hvermansen Hansen. Og var født 30 april 1989 (30.04-90) Ville det blitt:

K30H4H90 så legger jeg til et begiventhetsrikt år, kanskje denne Kalle i år totusen ble forelsket første gang. Da tar jeg Fen i forelsket pluss året 2000 (00)

Da blir det K30H4H90F00 så helt til slutt tar man en tilfeldig bokstav og et tilfeldig tall f.eks V og 539 Da blir passordet til slutt K30H4H90F00V539 .

Dette passordet kan selvfølgelig være et annet navn enn deg selv som du f.eks er nært knyttet til eller at du tar en annen bokstav i navnet som andre bokstaven i navnet i stedenfor første som her og du kan jo forandre på andre ting og. Dette var bare et eksempel.

 

(PS.: Heter ikke Kalle Hvermansen Hansen ;) )

Lenke til kommentar

Bruker _nesten samme brukernavn og passord på alle websider.

Bruker et enkelt adm passord, bytter aldri. Må man det da?

Bruker samme passord på alle e-post kontoene mine som jeg gjør på alle websider som krever innlogging.

 

Vel, nå i det siste har jeg gjort noen unntak da. Lagt til tall og sånt på slutten. samme ordet to ganger og fire tall på slutten.

 

Er generelt ganske opptat av sikkerhet, men god passord policy har gått rett forbi det paranoide huet mitt. oops.gif

Lenke til kommentar

Bruker PI med 20 desimaler, jeg. :p

 

Helt seriøst: Er utrolig slapp mtp. passord. Bruker vanligvis diverse vrier av navn eller steder. Skjeldent mer enn 8 bokstaver, og spesialtegn driter jeg i. Andre steder, der det gjerne er litt mer viktig med et fornuftig passord bruker jeg et 12-bokstavers ord.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Jeg har to / tre passord som jeg bytter på. Til 'seriøse' ting som logon på OS/mailserver osv. bruker jeg et litt sikkert passord; på mer useriøse internettsider bruker jeg et enkelt passord som er lettere å skrive.

På skolen må jeg bytte passord hver 4 måned elns. og det PLAGER meg. Har man et godt passord behøver man ikke å bytte.

En liten Biometric Fingerprint-Senson kommer godt til nytte her i heimen, når jeg er hjemme slipper jeg å huske passord, jeg bare trykker ned fingeren ;)

 

Edit: Bruteforce er lame, lite effektivt og lett å oppdage. Allikevel er det en del som bruker det. Derfor; Ikke bruk et vanlig ord fra ei ordbok som passord!

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...