Gå til innhold

Hva synes dere om MacGyver?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel ikke si at MacGyver er en kvalitetsserie (Men hvor mange av dem er det egentlig?).

Det betyr ikke at den ikke er en bra barne/ungdoms-serie.

Han står jo for de bra verdiene og er sympatisk og et kjempebra forbilde for unge.

MacGyver kom jo sammen med den ikke-voldelige bølgen som f.eks A-team, der man ikke skyter/eller skyter masse uten å treffe noe som helst.

Det som gjør MacGyver urealistisk er ikke hans kunskap innenfor kjemi og fysikk, men at han alltid har de rette tingene når han trenger det.

Mange tror det er en myte at det han lager og gjør faktisk er mulig, men det er det ikke (til en viss grad).

Mesteparten av det han gjør er teoretisk mulig, men at han alltid klarer det på første forsøk og ybersuperkjapt er jo selvfølgelig urealistisk. Dessuten gjorde de endel forandringer med tanke på materiale og kjemiske stoffer slik at barn ikke skulle prøve det samme og skade seg...

Lenke til kommentar

Jeg husker at jeg digga MacGyver når serien gikk på tv på 90 tallet, men i dag kan jeg ikke fatte og begripe hva det var som var så bra med den serien. Alle skurkene er enten fæle kokainbaroner i stygge dresser, eller slemme russere med store solbriller og bart. Dessuten går det ikke an å bygge et mikrofly av bambus, presenning, en stol, en tilfeldig motor, en propell fra et airconditionanlegg, noen trillebårhjul og gaffateip på 30 min. Det går bare ikke an!

 

Vennlig Hilsen

meg... :cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...