Gå til innhold

Flere her som synes coverlåter er unødvendig?


lceman™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Coverlåter snakker du om?

 

I noen tilfeller blir de gamle låtene helt ødelagt, men det finnes jo også eksempler på coverlåter der "nyinnspillingen" er minst liker god om ikke bedre enn originalen.

 

Men i tilfellet med Jessica Simpson må jeg si at det er fryktelig.

:yes: Det aller meste av musikk som er i nærheten av Jessica Simpson er fryktelig, men som sagt, covere kan være en bra ting, f.eks Gun eller Korn med Word Up, som begge har covret låten til Cameo (elns)!

Lenke til kommentar

Coverlåt var det det het ja :blush: var noe som streifet hodet mitt, men ikke ville sette seg noe sted.....

 

 

 

 

Det jeg liker aller minst med coverlåter er at folk som er mindre opplyste tror at det er da f.eks Jessica Simpson som originalt har Take My Breath away.....

 

BTW: hvem er det som har Behind blue eyes originalt :blush:

 

Ja, jeg er på mange felter blant de mindre opplyste :p

Endret av Icedude
Lenke til kommentar

Britneys "I love rock and roll" må være noen av det verste som finnes av blasfemiske coverlåter! Jeg får virkelig lyst til å dra av henne håret og brekke beina hennes når jeg hører den sangen. Den kjerringa der har like mye med Rock å gjøre som Bush har med politikk.

 

Og den beste coverlåten må nok kanskje bli Tool - No Quarter. Nydelig, men det er jo originalen også.

Lenke til kommentar
Noen lager coverlåter av respekt og beundring for sine forbilder, og lar de ligge som bonus, eller vanlig spor på ei plate.

Andre lager hel kommerse singler kun for å tjene penger.

 

Gjett hvem jeg har sympati for :p

hmmmmmmmm, de som lager kommers singler, ikke sant :p

 

 

Britney er slem ja, liker heller ikke den We will Rock you til Pepsi reklamen :mad:

Lenke til kommentar

Finnes jo gode coverlåter. Children of Bodom tilsetter litt krydder til Iron Maiden sine originale. Og hvor ville vi ha vært uten "A metal tribute to ABBA" og Black Ingvars?

 

Et genialt (etter mine ører) band er "10 masked men". Covrer kjente popsanger med brutal vokal og brummegitar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...