Gå til innhold

Samsung D-500: Noen som vet noe?


Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Er det noen her som vet noe mer om Samsung d500 enn det som står i amobil.no's minitest?? :hmm:

Alt av info er av interesse, særlig ankomstdatoer, priser osv.

 

Har nemlig forelsket meg i denne telefonen... :dribble:

 

Men har folk innvendinger mot å kjøpe, så kom med det! I forhold til G3/EDGE-problematikk og sånne ting. Hva annet har man i vente,liksom? Og designmessig pisser jo d500 på alt! Eller hva?? :whistle:

 

På forhånd takk for alle råd og tips.

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sikler etter denne jeg og, men en ting jeg er litt skeptisk til.

 

Lurer på hvilke Bluetooth profiler den støtter. Husker de første blåtann telefonene til nokia, de støttet jo ikke stort mer enn headset profil, håper at samsung ikke har lagt noen begrensninger her.

 

Noen som sitter på noe info?

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
Lurer på hvilke Bluetooth profiler den støtter. (...) ,håper at samsung ikke har lagt noen begrensninger her.

Ja, må si jeg lurer litt på det jeg også.

Men det vil jo være helt latterlig fra Samsungs side å slippe en så fancy telefon som dette, som sikter mot proffmarkedet, og så ikke ha støtte for annet enn BT HF..

 

Da kommer liksom ikke forbedringen med å ha gode synkemuligheter så godt med heller, hvis man MÅ ha kabel for å kunne bruke det...

 

Vi får vel håpe at den støtter samme BT-profiler som de nyeste fra SE eller Siemens. De funker jo som jernet.

 

Men vi får vel bare vente og se... :dribble:

Lenke til kommentar

jeg har også forelsket meg litt i denne.

 

Det som skurrer, og som jeg er litt redd for, er at de har satt i gang noen latterlige begrensninger av noe slag, som dette med BT. Men i og med at det står at der er mp3 spiller, så regner jeg med at det bør være tilgjengelig med overføring på bluetooth.

 

Det som ellers irriterer meg, er at der er max 200sms.

På den mobilen jeg har nå, 7610, kan du styre ting litt selv, hvordan du vil bruke minnet. Jeg synes at når man har 80mb tilgjengelig, så bør man kunne få herse litt og ha 1000vis av meldinger.

 

Men jeg tror jeg kommer til å ta en pause fra symbian fjaset.. ;)

 

ps. jeg vil ha den i sort ;)

Lenke til kommentar

Morro:

 

Var innom Spaceworld på Paléet i Oslo idag og spurte om når D500 kom i butikken, og hva den ville ligge på... Mannen i butikken fikk helt "hakaslepp" da jeg viste han den på amobil.no, han hadde aldri hørt om den før... :p

 

Videre påpekte han at det var som å banne i kjerka da jeg viste han at den allerede ligger inne på www.mpx.no :roll:

 

Til sist kom han til saken og fikk sjekket det opp med leverandøren. De hadde fortsatt ingen bekreftet dato på den, men regnet med at den kom litt ut i november. Man regnet visst med at den ville komme da, fordi Samsung visstnok er ganske så presise med leveringene...

 

I tillegg fant han ut at den vil ligge på et sted mellom 4600,- og 4900,- på Spaceworld. Men det er nok mulig å finne den en god del billigere på internett etterhvert...

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Altfor mange som jobber med mobiler har ikkke peiling. Derfor aviser jeg alle ekspeditører som spør om jeg trenger hjelp når jeg handler. Har ennå ikke truffet noen som overgår min mobilkunnskap. Og da kan de ikke tilføre meg annet enn den informasjonen som er blitt sendt ut til alle som jobber i butikken, og den inneholder som regel flere faktiske feil.

 

Irriterende at jeg ikke har fått de jobbene jeg har søkt på som omfatter akkurat slike ting. Mine ansatte hadde vært eksperter :yes: , og fortalt deg som kunde fakta.

Lenke til kommentar
vel man vet aldri med samsung!

 

deres irDA funket jo bare til å sende tlf-boka over til andre samsunger! det var det liksom, hva er vitsen ?

Det funker ikke bare med andre samsunger, men også med nokia. Min E700 klarer ihvertfall helt fint å sende/motta kontakter til/fra en nokia 5210.

 

Men jeg er helt enig at det er idiotisk av samsung å lage begrensinger, IR og BT burde virker med allt annet som har det og man burde kunne sende bilder på Ir..

Lenke til kommentar
Irriterende at jeg ikke har fått de jobbene jeg har søkt på som omfatter akkurat slike ting. Mine ansatte hadde vært eksperter :yes: , og fortalt deg som kunde fakta.

enig. sånn føles det for meg også. mye informasjon. mens de som får jobben har ikke peiling. blir forbanna når jeg tenker på det egentlig. er jo sånn at til og med avdelingsledere har mindre peiling enn det jeg har. det var litt off topic men.

 

on topic:

er forelsket i denne telefonen jeg. men penger sier nei. nusselig telefon er den uansett.

Lenke til kommentar
Altfor mange som jobber med mobiler har ikkke peiling. Derfor aviser jeg alle ekspeditører som spør om jeg trenger hjelp når jeg handler. Har ennå ikke truffet noen som overgår min mobilkunnskap. Og da kan de ikke tilføre meg annet enn den informasjonen som er blitt sendt ut til alle som jobber i butikken, og den inneholder som regel flere faktiske feil.

 

Irriterende at jeg ikke har fått de jobbene jeg har søkt på som omfatter akkurat slike ting. Mine ansatte hadde vært eksperter :yes: , og fortalt deg som kunde fakta.

Da har du ikke møtt meg :p ...hehe neida.

 

Uansett, datoen jeg fikk fra samsung når jeg snakket med de for 2 uker siden, var i slutten av november.

 

Tipper dette blir som når E700 kom i fjor før jul. Massivt salg!

Lenke til kommentar
vel man vet aldri med samsung!

 

deres irDA funket jo bare til å sende tlf-boka over til andre samsunger! det var det liksom, hva er vitsen ?

Nei, Samsung har vært litt sære, blant annet det som du nevner. I tillegg har jo java-kompatibiliteten vært begrenset til spill godkjent av Samsung. I tillegg bruker man mmf-ringetoner; jeg tror få Samsung-telefoner tar midi eller andre format. I tillegg har synkprogramvaren for Outlook begrensede innstillingsmuligheter. I tillegg har ikke noen av telefonene mail-klient. I tillegg er det svindyrt med datakabler, spesielt når man ikke kan bruke samme kabel på de fleste modeller. Osv, osv...

 

Med D500 prøver Samsung endelig å rette på dette, og da håper jeg pinadø at de klarer å rette seg etter vanlige standarder, og at det også tas hensyn til dette i senere modeller.

Lenke til kommentar

det blir jo straks mer interessant å ha mp3 klipp som ringetoner, når man har en høyttaler som klarer å spille litt høy lyd, samt at det ikke skraper (6660 noen?)

 

Jeg har lagt inn en bestilling på telefonen. De visste ikke når telefonen dukket opp, men håpet på at den skulle komme i løpet av begynnelsen av nov.

Lenke til kommentar
Videre påpekte han at det var som å banne i kjerka da jeg viste han at den allerede ligger inne på www.mpx.no

 

Hvordan er dét som å banne i kjerka? Er det frekt å vise til andre butikker, som er tidlig ute med å oppdatere vareutvalget sitt, når man er i en butikk? Han burde ha takket deg (og gitt deg jobb :p )

 

Apropos begrensninger; det er et stort fremskritt hvis Samsung har kuttet ut kravet om egen programvare for å overføre filer, enten det er via BT, IR eller kabel. Det er alltid en kilde til irritasjon og problemer, og e800 var intet unntak.

 

En svenske tok over min nyinnkjøpte e800 på mandag, for så fort det lar seg gjøre skal jeg kose meg med d500. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...