Gå til innhold

Test av Logitech flat Ultra X (tastatur)


E.T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hvor lenge har du hatt tastaturet? Jeg tenker på det du nevne med seighet og slikt. Som jeg nevnte i HW.no sin egen test av tastaturet så er dette et tastatur som jeg enda ikke har klart å gjøre vondt. Jeg skriver knallhardt på tastaturene og dette tastaturet klager ennå ikke.

 

Deler av min l og min m er slitt vekk, men det er og det eneste. Det du skriver om den ripen du vikk av å miste et cdcover ned på tastaturet kan vel være det at det har slitt vekk den øverste "sølvlakkeringen" og du får se den svarte plastikken under.

 

Personlig har jeg aldri vært borte i slike problemer med mitt, og jeg har og mistet ting ned på og så videre. Men det kan være jeg ikke mister det så hardt.

 

Den eneste knappen som er noe seig på mitt tastatur er vel caps-lock. Det er en helt annen følelse å trykke på denne enn de andre tastene. Nå bruker jeg caps-locken så og si alltid, så det plager meg ikke, og en kan lett kjenne når en trykker feil (pga at en skriver nerdetouch, dvs en slags form for touch der en ikke ser på tastene, men ikke tar hensyn til uthevningene på j og f).

 

Jeg bruker også dette tastaturet til gaming, og der har jeg ikke hatt noen problemer etter jeg tok og brukte I Hate This Key. Det kan nemlig virke som det er lettere å treffe windows-tastene på dette tastaturet i motsetning til mange andre..

 

Ellers, en dejlig liten test.

Lenke til kommentar

Har vel hatt det i et halvt år ellernoe i den retningen :p

 

Uansett, 2 knapper ble ødelagt/løsnet, det kom etterhvert masse riper i det + at tastene til stadighet ble tregere, det har blitt fraktet en del rundt omkring på LAN parties osv, men ellers har det ikke fått noen form for "røff" behandling, derfor er det skrotet nå, og jeg sitter foreeløpig på et keytronic KT2001.

 

Jeg hadde PS/2 versjonen

 

Men nå har jeg fått litt penger mellom hendene, og sikler igjen etter nytt tastatur, jeg har bare ingen aning om hvilket! noen med forslag? :)

Lenke til kommentar
Har vel hatt det i et halvt år ellernoe i den retningen :p

Damn boy! You maltreating da keyboard.

 

Når det gjelder forslag til nye tastatur så erdet vel Logitech DiNovo de fleste anbefaler, særlig nå etter det har kommet flere forskjellige varianter av dette.

 

Men uansett hva du velger, vær grei å skriv en test på det også da :)

 

Det ER for få tastaturtester på hw.no

Lenke til kommentar

det stemmer, Tastaturet er en undervurdert gjenstand :)

 

Har ikke spesielt lyst til å betale mye ekstra for en mus jeg alddri kommer til å bruke, så prøver å holde meg litt unda de trådløse pakkene ;)

 

*se etter noe på komplett som kan være aktuelt*

 

njaa, fant disse 2:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302907&cks=PRL

 

og

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301616&cks=PRL

 

Litt utspjåket med mediataster OSV, men begge ser jo brukbare ut :)

 

noen forslag til hvilket jeg burde kjøpe/teste?

 

Kom gjerne med andre forslag også!

Lenke til kommentar
Så faktisk det diNovo notebook tastaturet nå, så jo ikke dårlig ut! dessuten koster det jo bare i overkant av 1 høvding :)

Ja, det tastaturet burde du, om du har pengene, investere i. Jeg har egentlig litt lyst på det selv, men har desverre litt for mange tastatur liggende, slik at jeg må drive og slite dem ut først. Og når man tar hensyn til at køen består av dette Ultra X'et, et gammelt IBM (mekaniske knapper) og et gammelt Acer tastatur med mekaniske knapper, er det overhengende fare for at dette vil ta mange, ja til og med flerfoldige, år.

Lenke til kommentar

har ofte tenkt på at laptop tastatur er deilige å skrive på bortsett fra at tastene står bittelitt for nærme hverandre. Men ellers er tastene ekstremt diggbare å trykke på, hvordan ville dette tastaturet vært? Tastene er vel ikke like nærme hverandre som de er på en laptop?( slik at når jeg trykke på 'u' så trykker jeg samtidig halvveis ned 'i' og 'y' hvis jeg ikke konsentrerer meg godt nok)?

 

Kan dere bekrefte at dette tastaturet er behagelig å skrive på? jeg kan ofte sitte og programmere i timesvis og det tastaturet jeg har nå er helt forferdelig,selv om det skal være laget for å være lett å skrive på (logitech cordless desktop pro), får musesyka etter en lang natt med skriving med dette tastaturet jeg har nå..høres fristende ut med en laptop-lignende tastatur med like lette og deilige knapper.

Lenke til kommentar
har ofte tenkt på at laptop tastatur er deilige å skrive på bortsett fra at tastene står bittelitt for nærme hverandre. Men ellers er tastene ekstremt diggbare å trykke på, hvordan ville dette tastaturet vært? Tastene er vel ikke like nærme hverandre som de er på en laptop?( slik at når jeg trykke på 'u' så trykker jeg samtidig halvveis ned 'i' og 'y' hvis jeg ikke konsentrerer meg godt nok)?

Nå har jeg ingen laptop å by på, men jeg kan ta et sammenligningsbilde av et annet tastatur sammen med dette da. Gi meg 10 minutter.

 

Edit: Og her var bildene. Trykk på bildet for å få et større et

 

tastaturliten.jpg

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann igjen, valgte (dessverre?) ingen av de overnemnte tastaturene, fant ut at jeg rett og slett ikke gidder noe F-lock og slikt.

 

Derfor gikk jeg for dette:

https://www.psdata.no/ps.asp?it=107591&mlevel=011503

 

"The Internet Pro Keyboard Black is the next Internet keyboard with a newly designed slim shape including extra media-centric silver accented productivity keys. Using XP native productivity keys, no software drivers are necessary for all XP operating systems. The eight productivity keys give your customers a productivity boost by providing one-touch access to their frequent Internet tasks such as email, visiting home pages, and music. Soft touch keys provide a superior typing experience, the palm rest increases comfort, and the spill proof design extends keyboard life."

 

Skal jeg se om dette stemmer, å lage en brukertest av det?

 

Eller skal jeg teste Steelpad Gaming Glove som jeg også hadde med i bestillingen?

https://www.psdata.no/ps.asp?it=107287&mlevel=011500

 

"For optimal flyt i spillet

Mindre friksjon mellom hånd og musematte

Bedre grep om musen

God støtte om hele håndleddet"

 

Takker for alle svar her! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...