Gå til innhold

Test av Logitech flat Ultra X (tastatur)


E.T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har hatt dette tastaturet i 5 mnd, er suverent spør du meg. Fikk nesten lyst til å skrive "stil" når jeg først fikk det kobla til og testa det. For meg funker det mye bedre til spilling enn tidligere tastatur. Dette pga du trenger ikke trykke tasten så langt ned, heller ikke løfte fingra så mye. da går manøvrene kjappere.

 

Relasjonene til "laptop-tastatur" er nok utføring, profil og teknisk funksjonalitet på tastene. Denne ser jeg ganske lett. Men, direkte sammenligning blir vel vanskelig, ved mindre du har en laptop med 17" wide. Knappene er like, men du har i motsetning til en laptop god plass og ingen knotete FN løsning.

 

En ting jeg lurer på. Jeg har primært bruk for 3 "forprogramerte" taster: NY explorer-vindu (ikke goto>home på ett av de allerede eksisterende), pause for winamp og åpne outlook. Er det noe løsning for å customize de andre?

Lenke til kommentar

Dette tastaturet har jeg hatt i en god stund nå og er meget fornøyd med tastaturet. Spilling fugerer egentlig greit bortsett fra at jeg kan ikke se at det tastaturet kommer med USB tilkobling. Jeg er en av de som ikke har PS/2 tilkobling på hovedkortet og må derfor benytte meg av en PS/2 til USB overgang. Dette medfører at piltastene ikke fungerer i spill, men her er det bare å bruke WASD så er den biffen løst. Det andre er at når man bruker en slik overgang så fungerer noen taste kombinasjoner ikke i det heletatt, f.eks. ALT+PrintScreen. Dette er noen feil som jeg har lært å leve med og har metoder for å kompansere for det.. Nå skal sant sies at det går IKKE ann å spise brødmat etc. forran pc-en med slikt tastatur, fordi at det ikke plass til brødsmuler bak tastene da disse blir totalt ubrukelige og man har et prosjekt med å få rista dem ut.. :p

Lenke til kommentar

Sikkert PGA så mange opplevde problemer med tastene (inkl meg selv)

Hmm? Hva problemer har dere med tastene da? Jeg har ikke merket noen problemer med mitt, og det har blitt brukt rimelig intensivt til skriving, og tidligere spilte jeg en hel del og... Eneste som er litt rart er at caps-locken er noe "seig". Det har den vært helt siden den var ny, og det er egentlig en fordel og, for da kan en kjenne om en bommer på a når en skriver mens en verken ser på skjerm eller tastatur (f.eks. om en skal snakke med noen)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette tastaturet er fortsatt tilgjengelig, kan eksempelvis kjøpes hos Netshop. De som vil bestille og som ikke gidder finne det frem selv, kan finne det her. De som evt søker etter "UltraX" hos Netshop vil ikke finne det, da Netshop har kalt lagt det inn som "Ultra X" (altså med mellomrom) i sin nettbutikk. De har 100+ på lager i skrivende stund. Bare vær klar over at det selges som Bult/OEM, dvs at du egentlig må bestille det sammen med f.eks. en harddisk eller som del av en komplett PC.

 

Jeg angrer ikke ett sekund på kjøpet selv i allefall. :thumbup: Keytronic-tastaturet jeg brukte tidligere føles plutselig utrolig ubehagelig og tungvint å trykke på, nå som jeg har blitt vant med UltraX. Skulle nesten tro noen har helt sirup nedi tastene på Keytronicen eller noe sånt siden jeg brukte det sist, siden jeg nå har vent meg til UltraX hvor tastene er såpass lette å trykke ned i forhold. Men vær klar over at UltraX kan kreve litt tilvenning dersom du er vant til litt mer "tradisjonelle" taster.

 

Personlig synes jeg forøvrig dette tastaturet er helt genialt i CS etter litt tilvenning. Jeg trykker i allefall aldri på feil taster eller noe sånt under spilling selv. Har forøvrig lest en kommentar et sted (var det i denne tråden?) om at tastene svikter iblant også, men har ikke opplevd dette en eneste gang selv. Synes heller ikke tastene bråker stort. Bråker kanskje noe mer enn Keytronic'en min, men ikke mye i såfall.

Lenke til kommentar

jeg syntes nesten at tastene på logitech desktop comfort krever bittttelitttt mindre energi for å trykke ned knappen, men så har tastene på ultrax kortere vei før di er trykt inn da.. syntes det var litt kronglete å skrive på ultrax men nå er jo jeg vant til logitech desktop comfort som har ganske stor avstand mellom tastene på venstre side og høyresiden så jeg må venne meg til ultrax sikkert :yes: første inntrykk er at jeg ikke klarer på langt nær å skrive like fort på ultrax som på desktop comfort men som sagt jeg må venne meg til ultrax og så sammenligne etter litt tid..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dete r rett og slett å rive de opp fra nedsida aav tastene... da kan du enkelt trykke dem på lpass igjen. men vær FORSIKTIG!

 

Og til deg som ville rive u windowsknappen: Ikke ødelegg looket på tastaturet, det fins programvare for ¨å deaktivere debbe knappen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...