Gå til innhold

Test av Logitech flat Ultra X (tastatur)


E.T

Anbefalte innlegg

Test av Logitech flat Ultra X

 

Er du ute etter stil på skrivebordet? Eller kanskje bare noe behagelig å skrive med? Da er dette tastaturet for deg!

 

3013.jpg

 

Specs og Funksjonalitet:

 

- 104 knapper, norsk "layout" av knappene

- 6 Ekstraknapper, disse er diskrè, og ødelegger ikke for resten av det minimalistiske designet "Media" "Play/pause", "mute", "Favoritter", "E-post" og "www"

- Plug And Play kompitabelt

 

Ekstradrivere til ekstraknappene på tastaturet kan lastes ned fra Logitech's hjemmeside

 

Tastaturet er på det høyeste CA 1,5 CM, og på det laveste CA 0,7 cm

 

Design og I Pakken:

 

I pakken var det ingenting spennende, kun tastaturet innpakket i bobleplast, i en kjedelig brun pappeske.

Selve tastaturet derimot var/er etter min mening nydelig, du finner nesten ikke like fine tastatur nå til dags

 

Bilder til sammenligning:

 

Looking good? :)

ultrax3.jpg

 

En del mindre en et "standard" logitech tastatur:

ultrax.jpg

 

Det ER faktisk ganske flatt :) :

ultrax2.jpg

 

I bruk:

 

I bruk er dette tastaturet fantastisk, det følest akkuratt som å skrive på en laptop.

Liker du ikke Laptop tastaturer, kan du bare glemme denne lekkerbiskenen, da er den ikke noe for deg, men personlig er jeg en stor fan av det.

 

Til gaming synest jeg ikke det er så bra, det er lett å komme borti andre taster, og det er heller ikke særlig ergonomisk hvis du holder fingrene på knappene "W", "a", "s" og "d" for å styre når du spiller (er vanskelig å forklare egentlig)

 

Men dette er ikke noe stort problem for meg da jeg bruker Gamepad i de fleste spill.

 

Kvalitetsfølelse:

 

Det er på dette området jeg synest UltraX skuffer litt :(

 

Rammen på tastaturet er laget i såkalt "billig" plastikk, noe som gjør at den mister endel av kvalitetsfølelsen.

Knappene derimot er perfekte, med et passe tynt "skall"

Selve overflaten på knappene er litt "ru" for å hindre gli, men "glien" oppstår likevel under intens spilling, og gjerne hviss du er litt klam på hendene

 

Ekstraknappene gir et godt inntrykk, og glìr diskrèt inn med resten av tastaturets design. Som du ser på bildet, er disse tynne og avlange, og er i ett med "numlock, capslock, scrolllock" linja

 

Personlige erfaringer:

Av en eller annen merkelig grunn har det oppstått en stor svart ripe på høyre siden av tastaturet

Jeg mistet et CD cover oppå den ene tasten, som knakk, nå liker den løst oppå :(

 

 

Oppsumering og karakter:

 

Tastaturet har et supert design, dessuten er det flatt, og sort og sølvfargen glir kjempfint sammen.

I skriving er det også supert, det er faktisk GØY å skrive med dette tastaturet, og det er perfekt for deg som liker laptop-tastatur.

Kvalitetsfølelsen er dessverre ikke fult så super, ramma gir inntrykk av "billig plastikk"

I Gaming er dette tastaturet greit nok, men det fins bedre for deg. Er du interresert i både gaming og dette tastaturet, anbefaler jeg deg å kjøpe en Gamepad, som garantert vil gi deg en bedre gamingopplevelse.

 

Design: 5/6

 

Skriving: 6

 

Gaming: 3-

 

Kvalitetsfølelse: 3-

 

Sammenlagt: 4/5

 

Kom gjerne med kommentarer/Kritikk :)

 

EDIT: Fjernet et bilde

 

MVH Erlend

Endret av E.T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...