Gå til innhold

Test av Logitech flat Ultra X (tastatur)


E.T

Anbefalte innlegg

Programmet "I hate this key" er ganske bra når det gjelder å deaktivere taster, men man må punge ut svimlende $9,95 for det da. ;) Har kjøpt en lisens selv, og det funker helt ypperlig. :thumbup:

 

Du finner mer info om programmet her.

Tja. Man har jo gratisversjonen da som kan koble ut caps lock og slike taster. Brukte den jeg når jeg hadde det tastaturet der. Gav det vekk til en kamerat av meg siden han kjøpte en julepresang til meg og jeg ikke kjøpte noe til han. Og jeg visste at han hadde sinklet etter det tastaturet. Nå sitter jeg her og koser meg på et mekanisk og bråkete gammelt ACER tastatur. Ikke har det windowsknapper og funker fint som bare det. Har reservetastatur fra microplex, bzerk, både det svarte og det gjennomsiktige. Har et par steingamle tandberg tastatur liggende også, men de vet jeg ikke om funker på de mer moderne maskiner.

 

Hjemme i sør, hos foreldrene mine har jeg en datamaskin med et sexigt IBM-tastatur. Copam+ har jeg liggende i backup. Har ennå ikke opplevd at noen av mine tastatur har sluttet å virke. Det nærmeste jeg kommer er vel det gamle Siemens tastaturet jeg hadde, som jeg etterhvert hadde brukt så meget at skriften var vekke fra mange av knappene og flere av knappene var løse og datt av om jeg skrev for hardt (spesielt Space var vanskelig med dette)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med rensing av Ultrax.?

 

Tror tastaturet mitt begynner å bli litt slitt, men jeg har mistet både det ene og det andre

oppå tastaturet(brødsmuler osv. som detter under tastene), derfor føles nok tastene

bittelitt tregere enn da det var nytt.

 

Også har space tasten blitt vrang..den krever nå plutselig at jeg må trykke på dens matematisk korrekte senter, ellers vil den ikke gå ned :( Prøvde å ta opp space tasten og støvsuge under den, men det hjalp ikke.

 

Tror space tasten har en slags bøyle under som skal stå på en spesiell måte, jeg bare trykket tasten på plass på samme måte som de andre tastene og den er fortsatt slik at jeg må trykke midt på for at den skal gå ned.

 

Noen som har prøvd å ta av og på space tasten med stor suksess og kan forklare meg hvordan de gjorde det?

Lenke til kommentar

Har du tatt av tastene på tastaturet? i så fall, hvorfor det?

 

Enkleste måten å rense et tastatur på er å spyle det i vasken/dusjen med litt såpe. La det tørke 2-3 dager for å være helt sikker. Snu litt på det mens det tørker for å være sikker på at det ikke ligger vann noen plasser.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har dusjet mitt Ultra X tidligere selv, som følge av at jeg sølte Pepsi Max nedi det. Koblet det derfor ut, og tok det med inn på badet hvor jeg så dusjet det grundig. Deretter la jeg det til tørk i noen dager før jeg brukte det igjen, og det fungerte helt ypperlig fortsatt.

 

Å ta av tastene har jeg derimot ikke prøvd enda. Har søkt litt på nettet for å se om noen hadde skrevet hvordan man går frem, men fant ingenting med søket mitt i allefall.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Ja, jeg har dusjet mitt Ultra X tidligere selv, som følge av at jeg sølte Pepsi Max nedi det. Koblet det derfor ut, og tok det med inn på badet hvor jeg så dusjet det grundig. Deretter la jeg det til tørk i noen dager før jeg brukte det igjen, og det fungerte helt ypperlig fortsatt.

 

Å ta av tastene har jeg derimot ikke prøvd enda. Har søkt litt på nettet for å se om noen hadde skrevet hvordan man går frem, men fant ingenting med søket mitt i allefall.

5458179[/snapback]

 

jeg har tatt av tastene, de knepper lett på igjen det er bare å legge tasten midt oppå og trykke ned til du hører en kneppelyd. space tasten fikk jeg ikke skikkelig til da..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser jo det er et år siden denne tråden ble startet og så har noen dratt den frem fra støvet.

 

Vil melde at jeg kjøpte dette tastaturet som denne tråden handler om for bare et par uker siden. Har tendens til å oppdage ting som er et år gammelt, men det bryr jeg meg ikke noe om siden jeg synes tastaturet er flott og det fungerer veldig bra til spilling. Det kan vel henda at jeg er veldig vant til laptop taster og pleier å spille mye på laptop.

Må si at tastene på min Zepto Znote 6515WD laptop er bittelitt større enn tastene på dette Logtech tastaturet. Når jeg satte meg ned med et gammelt Keytronic tastatur så var det veldig rart da jeg syntes tastene på det tastaturet var så veldig små. Og jeg har jo egentlig vokst opp med slike oldskool tastatur. Der ser man hvor fort man kan venne seg til ting.

 

De som er veldig avhegig av å ha rette utstyret for å gjøre det bra i spill bør tenke seg om to ganger.

 

Skriver selv nerdetouch, dvs at jeg noen ganger må se på tastaturet og noen ganger ikke, avhengig av dagsformen.

 

Sammen med Logitech G7 mus så duger dette tastaturet veldig godt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har dette tastaturet og det er knall å skrive på.. Men kvaliteten er ikke topp, taster bli harde og trege etter en stund.

Det mest ergelige med mitt er at space er blitt hard, så jeg må anstrenge meg for at setninger ikke skal bli slik: spacetastenminerveldighard!

Spilling fungerer fint, litt tilvenning i starten pga litt lav plasering av shift og ctrl.

 

Roger.

Lenke til kommentar

Ble kjent med dette tastaturet på jobb og har deretter kjøpt det til hjemmebruk. Finnes ikke deiligere tastatur hvis man liker laptopfølelsen. For mitt vedkommende føler jeg at det er bunnsolid kvalitet selv om det er plastikk. Tastaturet på jobb blir brukt tungt til koding, mail etc. og hjemme spiller jeg. Terningkast seks!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg har brukt et slikt tastatur i sikkert 6mnd nå og det fungerer fremdels ypperlig.

 

Som sagt, er tastene litt trege etter en del bruk, men det er jo greit med gratis trim :-)

 

Eneste jeg "sliter" med, er en dårlig 1 tast på keypad'en.. Noen ganger vil den rett og slett ikke.

 

Det er ufattelig irriterende når du har tastet inn et langt KID nr :p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Trege etter 6 mnd? Jeg har brukt mitt UltraX i 40 mnd og mine er like spreke som da det var nytt ;)

 

Tastaturet er fantastisk. Skjønner ikke hvordan du klarer å gi det 3- i "gaming"-greia di. Hvor er det du sliter?

 

Det er perfekt og penere å se på enn et gjennomsnittlig tastatur. Kvalitetsfølelsen er jeg forsåvidt enig i at er litt slapp pga plastikken.

 

Har brukt utallige tastaturer de siste åra, alt fra 100-kroners til 2000-kroners, men UltraX er uten tvil kongen på haugen. Rask skriving går som en drøm, og responsen fra tastene er utrolig bra :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...