Gå til innhold

Half-Life 2 lanseres 16. november (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig!!! men får spillet 18årsaldersgrense?

Føler jeg har svart på dette veldig mange ganger nå: Spillet får ikke 18-års aldersgrense, men PEGI-rating 18 år. Det betyr at det ikke anbefales til noen under 18 år, men ingen kan hindre 14-åringer å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Endelig!!! men får spillet 18årsaldersgrense?

Føler jeg har svart på dette veldig mange ganger nå: Spillet får ikke 18-års aldersgrense, men PEGI-rating 18 år. Det betyr at det ikke anbefales til noen under 18 år, men ingen kan hindre 14-åringer å kjøpe det.

EB games kan det. Prøvde å kjøpe et 15 års PEGI rated spill for noen måneder sida, de nekta å selge meg det :thumbdown:

Lenke til kommentar
En av de få spillbutikkene her i byen er Elkjøp, og såvidt jeg vet er de rimelige treige til å få inn spill.

Er ikke Free Record Shop ganske raske?

Var på Spaceworld på kvadrat igår og de hadde allerede fått mail om at de skulle få Half Life 2 innpå lager den 16. november. :thumbup:

Jeg ligger nå på reserveringslista, men ventetiden komme sikkert til å drepe meg før det endelig kommer :D

Lenke til kommentar
Endelig!!! men får spillet 18årsaldersgrense?

Føler jeg har svart på dette veldig mange ganger nå: Spillet får ikke 18-års aldersgrense, men PEGI-rating 18 år. Det betyr at det ikke anbefales til noen under 18 år, men ingen kan hindre 14-åringer å kjøpe det.

EB games kan det. Prøvde å kjøpe et 15 års PEGI rated spill for noen måneder sida, de nekta å selge meg det :thumbdown:

Vel, det er i hvert fall ikke ulovlig å selge dataspill med 18-års-merking til mindreårige. Men det er positivt hvis butikkene tar litt ansvar når det kommer en 14-åring for å kjøpe Manhunt f.eks. Jeg ville ikke hatt samvittighet til noe annet i hvert fall.

Lenke til kommentar
Endelig!!! men får spillet 18årsaldersgrense?

Føler jeg har svart på dette veldig mange ganger nå: Spillet får ikke 18-års aldersgrense, men PEGI-rating 18 år. Det betyr at det ikke anbefales til noen under 18 år, men ingen kan hindre 14-åringer å kjøpe det.

EB games kan det. Prøvde å kjøpe et 15 års PEGI rated spill for noen måneder sida, de nekta å selge meg det :thumbdown:

Vel, det er i hvert fall ikke ulovlig å selge dataspill med 18-års-merking til mindreårige. Men det er positivt hvis butikkene tar litt ansvar når det kommer en 14-åring for å kjøpe Manhunt f.eks. Jeg ville ikke hatt samvittighet til noe annet i hvert fall.

Nå var det ikke manhunt eller mafia eller lignende jeg prøvde å kjøpe heller da. Det var Zone Of the Enders :hrm:

Lenke til kommentar
Vel, det er i hvert fall ikke ulovlig å selge dataspill med 18-års-merking til mindreårige. Men det er positivt hvis butikkene tar litt ansvar når det kommer en 14-åring for å kjøpe Manhunt f.eks. Jeg ville ikke hatt samvittighet til noe annet i hvert fall.

Nå var det ikke manhunt eller mafia eller lignende jeg prøvde å kjøpe heller da. Det var Zone Of the Enders :hrm:

Jepp, jeg bare statuerte et eksempel. Jeg aner forøvrig ikke alderen din heller, så håper ikke du ble fornærmet.

Lenke til kommentar
Endelig!!! men får spillet 18årsaldersgrense?

Føler jeg har svart på dette veldig mange ganger nå: Spillet får ikke 18-års aldersgrense, men PEGI-rating 18 år. Det betyr at det ikke anbefales til noen under 18 år, men ingen kan hindre 14-åringer å kjøpe det.

EB games kan det. Prøvde å kjøpe et 15 års PEGI rated spill for noen måneder sida, de nekta å selge meg det :thumbdown:

Vel, det er i hvert fall ikke ulovlig å selge dataspill med 18-års-merking til mindreårige. Men det er positivt hvis butikkene tar litt ansvar når det kommer en 14-åring for å kjøpe Manhunt f.eks. Jeg ville ikke hatt samvittighet til noe annet i hvert fall.

Nå var det ikke manhunt eller mafia eller lignende jeg prøvde å kjøpe heller da. Det var Zone Of the Enders :hrm:

Jepp, jeg bare statuerte et eksempel. Jeg aner forøvrig ikke alderen din heller, så håper ikke du ble fornærmet.

Neida, ble ikke fornærmet ;) . Jeg blir snart 14.

Lenke til kommentar
du kan da få en dvd spiller for 200 kr ca nå da..

så er det noe med kvalitet også da. ;)

Hvis du først skal innvistere i en dvd spiller ikke kjøp den billigste du finner. Kvalitet og pris henger som regel sammen.

Hvis du skal bruke den til å installere spill på, så tror jeg neppe kvaliteten på spilleren har så mye å si.

Kanskje en til 100kr mer leser raskere, so what?

Lenke til kommentar
Hvis du skal bruke den til å installere spill på, så tror jeg neppe kvaliteten på spilleren har så mye å si.

Kanskje en til 100kr mer leser raskere, so what?

Hvis du bare skal bruke den til å innstalere hl2 så ikke bruke den mere er det bare å kjøpe den billigste ,men det jeg mente var at hvis han skal bruke den til no mere enn bare å innstalere hl2 så burde han kjøpe en litt dyrere en ,men ikke den dyreste han finner..

Lenke til kommentar
Har litt blandede følelser her. Både "Jej!" fordi det endelig kommer, og "Argh!" fordi jeg nå må kjøpe DVD-spiller til PCen, noe som gjør at spillet blir dobbelt så dyrt for meg.

Du da vel ikke kjøpe DVD spiller? Det kan jo få spillet på et lass med CD'er, eller endog knote litt med Steam for å få en soft-copy av spillet der.

Lenke til kommentar
18-års grense på spill hadde vært fantastisk! hadde sluppet unna utrolige mengder med fjortiser og irriterende mennesker under online-spilling. Synd at de anbefalte grensene altfor sjelden håndheves.

Tror nok du hadde ment noe annet hvis du hadde vært 14 år selv. (Hvem ville ikke det?) Husk, det finnes faktisk seriøse fjortiss spillere skjønner du ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...