Gå til innhold

Nå har jeg fått min 6260!


Eirik-h

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen andre som har en 6260 og en 6230 i samme hus som kan sammenligne lydkvalitet på dem? alle med 6260 har jo en kompis med 6230  :p  spill av samme mp3 på begge tlf'ene samtidig. om det er som på min 6260 så vil dere høre det veldig fort!

Høre hva da?

 

At 6260 har bedre lyd?

nei, om lyden på 6260'ens høytaler er generelt dårligere enn 6230'ens. jeg har sammenlignet min med to forskjellige 6230'er og sammenlignet med dem høres det ut som om diskanten på min er sprengt eller noe sånt. om det ikke bare er min som er ødelagt så hører du det veldig lett om du sammeligner.

 

jeg skal gå innom expert når jeg kommer tilbake til trheim over jul. mistenker at min er ødelagt...

Lenke til kommentar
noen andre som har en 6260 og en 6230 i samme hus som kan sammenligne lydkvalitet på dem? alle med 6260 har jo en kompis med 6230  :p  spill av samme mp3 på begge tlf'ene samtidig. om det er som på min 6260 så vil dere høre det veldig fort!

Høre hva da?

 

At 6260 har bedre lyd?

nei, om lyden på 6260'ens høytaler er generelt dårligere enn 6230'ens. jeg har sammenlignet min med to forskjellige 6230'er og sammenlignet med dem høres det ut som om diskanten på min er sprengt eller noe sånt. om det ikke bare er min som er ødelagt så hører du det veldig lett om du sammeligner.

 

jeg skal gå innom expert når jeg kommer tilbake til trheim over jul. mistenker at min er ødelagt...

Min er det ikke noe problem med

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har problemer med mp3-låter på min Nokia 6260.

Først og fremst gjelder dette hakking/ulyder på en god del låter.

Finner ingen sammenheng mellom bitrate/mp3-kvalitet. Låtene hakker på alle mulige forskjellige bitrates.

 

Og...

 

Når jeg finner låter som fungerer uten hakking, så er lyden elendig.

Dette gjelder ikke bare ifm bruk av høyttaler - men også når jeg bruker head-set'et.

Det er altså elendig lyd når jeg spiller mp3-låter. Det virker som om det er null bass - kun diskant. Dette er merkelig, for lyden på radioen er meget bra.

 

Noen som har samme problemet? Og som vet hva dette skyldes? Og om det er mulig å få ordnet det?

 

Har også trøbbel med å overeføre mp3-låter vha bluetooth til minnekortet.

Er det slik at man må overføre til internminnet før man flytter filene videre til minnekortet?

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet som deg med hakkingen/ulyden.

Hakke den minste anelse om hvordan man fikser det men :p

Alle forskjellige sanger/bitrate. Noen går fint mens andre ikke.

 

Det er fordi det er mono MP3 og Stereo radio :(

 

Men å overføre sanger rett til minnekortet er ikkeno problem for meg.

Du bruker nokia pc-suite?

Lenke til kommentar

Når jeg finner låter som fungerer uten hakking, så er lyden elendig.

Dette gjelder ikke bare ifm bruk av høyttaler - men også når jeg bruker head-set'et.

Det er altså elendig lyd når jeg spiller mp3-låter. Det virker som om det er null bass - kun diskant. Dette er merkelig, for lyden på radioen er meget bra.

det med null bass, bare diskant, høres ut til å stemme med min telefon. kjipt at så få har denne telefonen, hadde vært greit å fått sammenlignet for å høre om det er bare min (og din) det er noe galt med, eller om jeg bare er mer kresen på lyd enn andre her på forumet...

 

i mellomtiden har jeg gått over til å bruke poly-ringetoner istedenfor mp3 i hvertfall... mp3 er ubrukelig med så crappy lyd...

 

Lyden er en del bedre på 6230... Du kan skru opp høytaleren en del høyere på 6230 enn på 6260

 

om dette er "bevist" fra nokia så skjønner jeg ikke hvordan dette kan være mulig! 6260'en er en over et halvt åt nyere modell enn 6230. hvordan er det mulig å gå "tilbake i teknologi". fant nokia bare ut at "hei! vi gidder ikke sette inn en like bra høytaler i den nye telefonen... folk bruker den sikkert ikke uansett..." ???

 

idiotiske nokia-idioter....

Lenke til kommentar

Når jeg finner låter som fungerer uten hakking, så er lyden elendig.

Dette gjelder ikke bare ifm bruk av høyttaler - men også når jeg bruker head-set'et.

Det er altså elendig lyd når jeg spiller mp3-låter. Det virker som om det er null bass - kun diskant. Dette er merkelig, for lyden på radioen er meget bra.

det med null bass, bare diskant, høres ut til å stemme med min telefon. kjipt at så få har denne telefonen, hadde vært greit å fått sammenlignet for å høre om det er bare min (og din) det er noe galt med, eller om jeg bare er mer kresen på lyd enn andre her på forumet...

 

i mellomtiden har jeg gått over til å bruke poly-ringetoner istedenfor mp3 i hvertfall... mp3 er ubrukelig med så crappy lyd...

 

Lyden er en del bedre på 6230... Du kan skru opp høytaleren en del høyere på 6230 enn på 6260

 

om dette er "bevist" fra nokia så skjønner jeg ikke hvordan dette kan være mulig! 6260'en er en over et halvt åt nyere modell enn 6230. hvordan er det mulig å gå "tilbake i teknologi". fant nokia bare ut at "hei! vi gidder ikke sette inn en like bra høytaler i den nye telefonen... folk bruker den sikkert ikke uansett..." ???

 

idiotiske nokia-idioter....

Jeg syntes og at det er dårlig med bass i høytaleren, på mp3. Også i headset, men det går bra for meg..

Lenke til kommentar

Men det er en ting jeg tenker over når jeg hører på radio.

 

Jeg hører den skifter ifra Stereo og Mono etter hvor bra signalet er.

 

Men når jeg vet den er i mono så er jo lyden betydelig bedre enn på MP3 :dontgetit:

 

Nokia har klart å plassere en dårlig MP3 spiller i Nokia 6260.

 

Men radioen er vel alle her fornøyd med? :D

Ihvertfall jeg :yes:

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke pc-suite - men må visst begynne å gjøre det forstår jeg...

 

Det er ganske uforståelig hvorfor mp3-lyden er så tragisk dårlig. Dette er faktisk noe som plager meg ganske så mye. Det er jo ikke mulig å bruke telefonen til å høre på mp3-låter - og da er jo hele poenget med en mp3-spiller borte. Men det må jo være en programfeil.. Er det noen som vet om det er mulig å laste ned andre mp3-spillere enn RealPlayer? Kanskje dette vil løse problemet... Nokia 6230 bruker vel ikke RealPlayer?

 

Jeg mener å ha lest en eller annen plass at mp3-spilleren i Nokia 6260 skulle spille låtene i stereo - på samme måte som radioen. Men det er mulig at jeg tar feil. Uansett så skulle det ikke ha så stor betydning for bassen i head-set'et at musikken ble spilt i mono.

 

Er enig i at poly-ringetoner fungerer bra som ringetoner i forhold til mp3-låter.

Men skal man bruke mobiltelefonen som musikkavspiller så blir det litt kjedelig å høre på poly-toner i lengden ;-)

Så det er en aldri så liten skandale at lyden er så dårlig.

Håper det finnes en enkel løsning på problemet.

Lenke til kommentar

Har også problemer med at noen mp3 hakker, mens andre gjør det ikke.

Lyden på min er faktisk meget bra, men er selvfølgelig bedre på headsettet.

MEN på noen mp3 er lyden katastrofal, så jeg har måttet overføre og slette en del sanger.

Hadde vært greit å vite hva bitrate den tar best, men jeg har 8 sanger med forskjellig bitrate så det virker ikke logisk, men er totalt sett fornøyd med lydkvaliteten.

Bruker alltid pc suite og overfører direkte til minnekortet.

Lenke til kommentar
Men det er en ting jeg tenker over når jeg hører på radio.

 

Jeg hører den skifter ifra Stereo og Mono etter hvor bra signalet er.

 

Men når jeg vet den er i mono så er jo lyden betydelig bedre enn på MP3 :dontgetit:

 

Nokia har klart å plassere en dårlig MP3 spiller i Nokia 6260.

 

Men radioen er vel alle her fornøyd med? :D

Ihvertfall jeg :yes:

Radioen er bra ja ! :)

Lenke til kommentar

var innom telebutikken idag og forhørte meg om den dårlige lyden. han var overhodet ikke overasket og sa at dårlig lyd, og forsåvidt bilde, var en feil man fikk med om man kjøpte nokia. han hadde en liten søt samsung-telefon med SYKT bra lyd i... min er RÅTTEN i sammenligning.....

 

han nevnte også at det kunne være mulig att siden min er kjøpt på expert kunne det hende at den var brukt! at noen hadde hatt den før meg men klaget og levert den inn. dette er ganske tvilsomt siden min var kjøpt veldig tidlig, bare et par dager etter første butikken i trheim fikk den, men det spiller nå ingen rolle. går ned i morgen og ber dem ta en titt på den, og ventuelt forhøre meg om mulig heten for å bytte den siden den er så dårlig. begynner å bli litt lei....

Lenke til kommentar
var innom telebutikken idag og forhørte meg om den dårlige lyden. han var overhodet ikke overasket og sa at dårlig lyd, og forsåvidt bilde, var en feil man fikk med om man kjøpte nokia. han hadde en liten søt samsung-telefon med SYKT bra lyd i... min er RÅTTEN i sammenligning.....

 

han nevnte også at det kunne være mulig att siden min er kjøpt på expert kunne det hende at den var brukt! at noen hadde hatt den før meg men klaget og levert den inn. dette er ganske tvilsomt siden min var kjøpt veldig tidlig, bare et par dager etter første butikken i trheim fikk den, men det spiller nå ingen rolle. går ned i morgen og ber dem ta en titt på den, og ventuelt forhøre meg om mulig heten for å bytte den siden den er så dårlig. begynner å bli litt lei....

Si ifra her da, hva de sier.. Så kanskje jeg sender en mail til mpx.no (kjøpte den der...)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

var innom expert på onsdag.

 

jeg demonstrerte noen poly-lyder og en video fra en konsert på samfundet (bare egil som sang "Arne" :w00t: ). han hørte på dem og var enig i at her var'e no muffens. hentet en ny 6260 fra skapet, pakka i minnekortet mitt og testa samme video. ÅH GUD for en forskjell! høytalern min må ha vært sprengt så det rekker, Boris Becker! nå begynner jeg å skjønne hvorfor ingen andre har sagt seg enig i at det var dårlig lyd i den. fikk ikke testa den andre så mye, bare nok til å konstatere at min var ødelagt. så den er sendt inn til rep, og jeg sitter hjemme med en Ericsson T28s som lånetelefon. super telefon det også... :p

 

får vel min tilbake uti uka engang.

 

forresten, hvordan fungerer videokamera-funksjonen på deres telefoner? har filma noe, men fps'n er jo ikke akkurat bra. igjen, kansje min er enda mer ødelagt, men man får jo ikke akkurat så smoothe video-opptak! har ikke testa å spilla av på pc enda da (har ikke kjøpt bt-adapter enda), men jeg vet ikke om det er noe forskjell på hvordan tlf'n spiller av film i forhold til pc'en som har litt mer kraft...

 

noen som har innspill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...