Gå til innhold

Nå har jeg fått min 6260!


Eirik-h

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Archeron...

 

Hadde du også problemer med lyden i headsettet?

Det kan godt være at høyttaleren i telefonen min også kan være sprengt - skjønner ikke helt hvordan det skal ha skjedd, men jeg har også elendig lyd i headsettet når jeg spiller MP3-låter. Når jeg bruker radioen er lyden helt kanon - i headsettet. Høyttaleren er ikke mye å skryte av, hverken når jeg bruker radio eller mp3.

 

Tror jeg må ta meg en tur til butikken jeg også...

Lenke til kommentar
Archeron...

 

Hadde du også problemer med lyden i headsettet?

Det kan godt være at høyttaleren i telefonen min også kan være sprengt - skjønner ikke helt hvordan det skal ha skjedd, men jeg har også elendig lyd i headsettet når jeg spiller MP3-låter. Når jeg bruker radioen er lyden helt kanon - i headsettet. Høyttaleren er ikke mye å skryte av, hverken når jeg bruker radio eller mp3.

 

Tror jeg må ta meg en tur til butikken jeg også...

dra tilbake med den og be om å få teste mot en annen ny telefon. finn en mp3-fil eller noe sånt som virkelig viser at høytaleren din er dårlig, og legg en kopi på din tlf og en på minnekortet. pakk minnekortet ditt i den nye tlf'n og spill av samme sangen på begge tlf'ene samtidig så får du sammenlignet. på min var det ingen tvil! du hører det med en gang...

 

er ikke sikker på hvordan min var med headsettet på mp3, det testet jeg veldig lite. kanonlyd i radioen(/headsettet) var kansje å ta litt i, men den funker bra. stor forskjell på om man har dekning for stereo eller mono da. bor selv midt i trheim og har ofte dårlige signaler på radioen, så jeg får bare mono :hrm:

Lenke til kommentar

Topp radio,men utrolig skurrete lyd på mp3 med høgtaler funksjon.

Får også opp at den ikke støtter filformat når jeg tar bilder i standard modus og vil sende de med multimedimelding..

 

Leverte min relativt kjapt da den skalla av "emaljen".Dette ble fikset raskt.

 

Opplever dessverre at batteriet går ut opp til 2 ganger daglig og når jeg lader blir den fort full....sier den.

Ringer ganske lite og skal klage på dette..opplever også at den er ustabil og slår seg av selv og ikke kjenner igjen sim-kort..skal ringe og høre...andre som opplever slikt eller har jeg fått en mandags-modell :no:

Lenke til kommentar

Hadde problemer med hakking/ulyder med mp3 på min også. La inn Ultramp3 og den spiller av alle mp3 uten problemer.

 

En ting jeg fant ut som ikke var så lurt å gjøre. Formatere 512 MB RS-MMC fra mobilen.

Min 6260 låste seg helt. Har heldigvis minnekortleser på min Ferrari 3200 så kunne formatere minnekortet på pc'n.

 

Når jeg vrir skjermen til "surfemodus" så slår det %#@& kamera seg på.

Noen som vet om hvordan det er mulig å hindre at kamera slår seg på automatisk ?

Lenke til kommentar
Hadde problemer med hakking/ulyder med mp3 på min også. La inn Ultramp3 og den spiller av alle mp3 uten problemer.

 

En ting jeg fant ut som ikke var så lurt å gjøre. Formatere 512 MB RS-MMC fra mobilen.

Min 6260 låste seg helt. Har heldigvis minnekortleser på min Ferrari 3200 så kunne formatere minnekortet på pc'n.

 

Når jeg vrir skjermen til "surfemodus" så slår det %#@& kamera seg på.

Noen som vet om hvordan det er mulig å hindre at kamera slår seg på automatisk ?

du vrir for sakte. om du stopper ved kameramodus, eller bare vrir sakte, så slår kameraet seg på. om du bare vrir som om det ike skulle finnes noe kamera-modus så starter i hvertfall ikke kameraet mitt...

 

har ikke har noe flassing av emalje, men jeg har mista den en gang eller to i gulvet (FY!) og det er absolutt en svakhet at man ikke kan bytte deksel på noe vis. den blir altfor fort stygg...

Lenke til kommentar

dra tilbake med den og be om å få teste mot en annen ny telefon. finn en mp3-fil eller noe sånt som virkelig viser at høytaleren din er dårlig, og legg en kopi på din tlf og en på minnekortet. pakk minnekortet ditt i den nye tlf'n og spill av samme sangen på begge tlf'ene samtidig så får du sammenlignet. på min var det ingen tvil! du hører det med en gang...

 

er ikke sikker på hvordan min var med headsettet på mp3, det testet jeg veldig lite. kanonlyd i radioen(/headsettet) var kansje å ta litt i, men den funker bra. stor forskjell på om man har dekning for stereo eller mono da. bor selv midt i trheim og har ofte dårlige signaler på radioen, så jeg får bare mono :hrm:

Ok.

Skal ta turen innom butikken for å høre hva de sier.

 

Selv om det er litt forskjell i lydkvaliteten på mono og stereo på radioen, så er det likevel enorm forskjell i lydkvalitet på monoradio og mp3-avspilling. Tenker i første omgang på lyd i headsettet. Bruker ikke høyttaleren noe særlig, men har jo merket at det er dårlig lyd der også. Men forskjellen på radio og mp3 er ikke så stor der. Det er vel mer jevnt over dårlig lyd.

 

Har vært i kontakt med Nokia support ang lydproblemene, men dårlig med tilbakemelding foreløpig....

Lenke til kommentar
Hadde problemer med hakking/ulyder med mp3 på min også. La inn Ultramp3 og den spiller av alle mp3 uten problemer.

 

En ting jeg fant ut som ikke var så lurt å gjøre. Formatere 512 MB RS-MMC fra mobilen.

Min 6260 låste seg helt. Har heldigvis minnekortleser på min Ferrari 3200 så kunne formatere minnekortet på pc'n.

 

Når jeg vrir skjermen til "surfemodus" så slår det %#@& kamera seg på.

Noen som vet om hvordan det er mulig å hindre at kamera slår seg på automatisk ?

Jeg formatterte mitt 256mb RS-MMC kort i digitalkameraet mitt ettersom jeg fikk samme problemet som du beskriver da jeg prøvde formattering direkte i telefonen.

 

Hvor kan jeg få tak i UltraMp3?

Kunne tenkt meg å prøve det for å se om det også fungerer på min telefon.

Blir lyden også bra? I tillegg til at ulydene/hakkingen forsvinner mener jeg. Har du sammenlignet med lyden i headsettet når du hører på radio?

Lenke til kommentar
Hvor kan jeg få tak i UltraMp3?

Kunne tenkt meg å prøve det for å se om det også fungerer på min telefon.

Blir lyden også bra? I tillegg til at ulydene/hakkingen forsvinner mener jeg. Har du sammenlignet med lyden i headsettet når du hører på radio?

Finner UltraMP3 her

 

Hakkingen og ulydene forsvant her med UltraMP3, men lyden ble ikke noe bedre.

Egner seg nok best til stemmer/lydbøker.

 

Har sammelignet og radio er mye bedre.

Lenke til kommentar
Hakkingen og ulydene forsvant her med UltraMP3, men lyden ble ikke noe bedre.

Egner seg nok best til stemmer/lydbøker.

 

Har sammelignet og radio er mye bedre.

Skal prøve UltraMp3.

Men håper jo på å finne en måte å spille mp3-låter der lyden er bra (like bra som radiolyden).

 

Klarte forresten omsider å få et svar fra Nokia Support....

 

Jeg har forklart dem at jeg har prøv mp3-låter både på internminnet, på medfølgende originale 32MB RS-MMC minnekort samt på et 256MB RS-MMC TwinMos minnekort jeg har kjøpt. Mp3-låtene fungerer like dårlig på alle minnene.

Likevel får jeg følgende svar fra Nokia:

 

"Her bør du ta med telefonen til en forhandler og prøve med orginalt minnekort for

6260 som er 64 MB MU-1.

Da burde det fungere som det skal."

 

Dette betyr vel at det ikke skal være meningen at man skal bruke telefonen til å spille av mp3-låter fra internminnet eller fra det medfølgende minnekortet på 32Mb. Har vel ikke akkurat tro på at dette kan stemme.

Skal oppsøke forhandleren for å prøve 64Mb kort - men tror nok det er noe annet som er feil...

Lenke til kommentar
HÆ?

 

Mener de at det følger med 64MB kort?

Jeg fikk med 32 MB

De mente nok ikke at det skulle følge med originalt 64Mb minnekort.

Derimot mener de nok sannsynligvis at hvis man skal utvide minnet (utover de 32+6MB som følger med telefonen) så må man anskaffe et originalt Nokia 64Mb kort - og at mp3-låter da vil fungere utmerket.

 

Jeg har sendt spørsmål til dem om de med dette mener at det ikke skal være mulig å spille mp3-låter på internminne eller originalt medfølgende 32Mb kort. Har ikke fått svar - og tviler også på om jeg kommer til å få svar.

Skal stikke innom butikken i morgen og høre hva de mener.

Lenke til kommentar

For de som har Ultramp3 er den så mye bedre enn Realplayer?

Ser den koster 17 dollar på Handango, eller er det en plass å få den gratis?

 

Når det gjelder support så har det vært biringt på alle de gangene jeg har

tatt kontakt med noen Siemens har vært den dårligste, men at lyden skal være annerledes fra å spille fra minne og internminne er det dummeste jeg har hørt hittil.

Lenke til kommentar
For de som har Ultramp3 er den så mye bedre enn Realplayer?

Ser den koster 17 dollar på Handango, eller er det en plass å få den gratis?

 

Når det gjelder support så har det vært biringt på alle de gangene jeg har

tatt kontakt med noen Siemens har vært den dårligste, men at lyden skal være annerledes fra å spille fra minne og internminne er det dummeste jeg har hørt hittil.

Ultra MP3 er mye bedre. Hakkelyden blir borte.

Håper det kommer ett MP3 program med stereo lyd :D

Headsettet kan jo spille stereo så da burde det vel komme et sånt program.

 

Det er forresten ikke lov å be om ulovlige ting her f.eks gratis versjon av Ultra MP3.

Det finnes sikkert en gratis versjon men sånt er ikke lov å be om her.

 

Du kan jo prøve programmet å se om du liker det.

Finnes trial til det vøtt ;)

www.my-symbian.com

Der er det en trial. Sjekk å se om du liker det og evt. kjøp det.

Kanskje det er billigere der til å med :ohmy:

 

Hakkingen/dårlig lyd har ingenting med hvilket minne du bruker. Har prøvd begge

Lenke til kommentar
For de som har Ultramp3 er den så mye bedre enn Realplayer?

Ser den koster 17 dollar på Handango, eller er det en plass å få den gratis?

 

Når det gjelder support så har det vært biringt på alle de gangene jeg har

tatt kontakt med noen Siemens har vært den dårligste, men at lyden skal være annerledes fra å spille fra minne og internminne er det dummeste jeg har hørt hittil.

Ultra MP3 er mye bedre. Hakkelyden blir borte.

Håper det kommer ett MP3 program med stereo lyd :D

Headsettet kan jo spille stereo så da burde det vel komme et sånt program.

 

Det er forresten ikke lov å be om ulovlige ting her f.eks gratis versjon av Ultra MP3.

Det finnes sikkert en gratis versjon men sånt er ikke lov å be om her.

 

Du kan jo prøve programmet å se om du liker det.

Finnes trial til det vøtt ;)

www.my-symbian.com

Der er det en trial. Sjekk å se om du liker det og evt. kjøp det.

Kanskje det er billigere der til å med :ohmy:

 

Hakkingen/dårlig lyd har ingenting med hvilket minne du bruker. Har prøvd begge

Sorry. Skal prøve prøveversjonen for å se om det er bedre først da.

Lenke til kommentar

har akkurat lest amobil.no's test av 6260... jeg må le litt kjenner jeg.... hehe... hehe...hehehe...

 

På ett tidspunkt trodde vi at vi hadde klart å komplettere den uendelige klagelisten på designet til 6260. Men når vi ikke trodde at dette kunne bli verre, fant vi ut at magnetene i telefonen hadde klart å slette magnetstripen på VISA-kortet. Det oppdaget vi i køen foran kassen på Snarkjøp. Herlig.

 

hva slags kjøtthue har skrevet dette? er det magnetene i telefonen sin feil at han fyren har lagt telefonen sammen med visa-kortet?? alle vet jo at du ikke skal legge telefonen sammen med visa-kortet! "dumme telefonen!"

 

Tilpasningsmuligheter er det ikke all verdens av. Man kan tilpasse telefonen med egne temaer og ringetoner, men det er ingen mulighet for å skifte ut skjermspareren. Man kan heller ikke kjøpe nye deksler eller lignende.

 

HELT umulig, ja.... særlig.... det er jo bare å finne seg et program det! byttet skjermsparern etter to dager, og jeg har aldri hatt symbian-tlf før (eller noe slags tlf med mulighet for å legge inn programmer eller spill....). burde ikke han eksperten der kanskje tenke på at det kanskje var en mulighet? kjipern at man ikke kan bytte deksel da, det er sant. mista min i asfalten i forrige uke... ikke så lurt som det kanskje høres ut! :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...