Gå til innhold

Nå har jeg fått min 6260!


Eirik-h

Anbefalte innlegg

leverte inn telefonen min på torsdag igjen, så den kommer vel uti neste uke. tviler sterkt på at den er fikset noe mer. de på expert aner ikke hva det er og er enig i at det er altfor dårlig lyd. så om den er like dårlig når jeg får den tilbake så blir det vel heving av kjøp og konvertering til samsung d500. supersexy telefon! mangeler endel av symbian's muligheter, men jeg tror det blir en slik en uansett... gidder ikke mer tull nå

Har du fått tilbake telefonen?

Kunne vært interessant å høre hvilket svar du får....

Jeg regner jo med at det vil være det samme som jeg fikk, men man vet jo aldri.

 

Har lyst til å levere inn telefonen jeg også. Men vil ha en telefon med symbian, minnekortmulighet, mp3, radio og bra skjerm/kamera - og da begrenser utvalget seg ganske mye...

 

Zand:

Hva er forresten HR-2S?

En modell? Eller et merke?

fikk tilbake telefonen forrige fredag. akkurat samme lyden!

han mobil-sjefen på expert var borte, så jeg fikk ikke snakka med han før igår. han skjønte ikke hva det kunne være, men nå (etter at han selv hadde sendt den inn til TO service-runder, da han selv hørte at den nye i skapet hadde mye bedre lyd!) var han ikke sikker på at det var noe galt med den. han mener nå at modellen skal være så dårlig (som nokia også sa, så vidt jeg skjønner) og at han ble overrasket over hvor bra den nye som lå i skapet var. han sa det ikke høyt, men han insinuerte at det var den nye det var noe galt med, og ikke min. snakk om kjøtthau!

 

jeg spurte hvordan muligheten for å heve kjøpet var, siden jeg hadde brukt 4000kr fordi den hadde mp3-spiller, en funksjon som er ubrukelig pr. idag. det var umulig. jeg kunne skrive et brev til nokia og klage, da fikk jeg kanskje ny telefon. men drømmen om samsung er nok bare en drøm.... :cry:

 

er visst ikke så lett å bli kvitt den.... *huff*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lever inn telefonen til et annet autorisert verksted.

 

om de finner den samme feilen du har klaget på to ganger tidligere, har du rett på ny telefon.

 

Da ringer du til Nokia Customer care (om ikke butikken du kjøpte den i gidder dette) og får et casenummer. Så leverer du inn telefonen til f.eks Deltaservice Drammen sammen med dokumentasjon på tidligere servicer.

 

Levér da den komplette salgspakken, så får du nok en helt ny en tilbake.

Lenke til kommentar
Lever inn telefonen til et annet autorisert verksted.

 

om de finner den samme feilen du har klaget på to ganger tidligere, har du rett på ny telefon.

 

Da ringer du til Nokia Customer care (om ikke butikken du kjøpte den i gidder dette) og får et casenummer. Så leverer du inn telefonen til f.eks Deltaservice Drammen sammen med dokumentasjon på tidligere servicer.

 

Levér da den komplette salgspakken, så får du nok en helt ny en tilbake.

problemet er bare at telefonen har vært på verksted to ganger allerede, de har byttet høyttaler og gått over telefonen uten å finne feil... men det hjelper ikke på lydkvaliteten...

 

altså, et annet versted vil neppe finne noe feil, annet enn feilen jeg gjorde da jeg kjøpte telefonen!

Lenke til kommentar
fikk tilbake telefonen forrige fredag. akkurat samme lyden!

han mobil-sjefen på expert var borte, så jeg fikk ikke snakka med han før igår. han skjønte ikke hva det kunne være, men nå (etter at han selv hadde sendt den inn til TO service-runder, da han selv hørte at den nye i skapet hadde mye bedre lyd!) var han ikke sikker på at det var noe galt med den. han mener nå at modellen skal være så dårlig (som nokia også sa, så vidt jeg skjønner) og at han ble overrasket over hvor bra den nye som lå i skapet var. han sa det ikke høyt, men han insinuerte at det var den nye det var noe galt med, og ikke min. snakk om kjøtthau!

??

 

Da jeg snakket med Nokia fikk jeg beskjed om å sende en skriftlig henvendelse til Nokia sin reklamasjonsavdeling. Har ikke fått gjort dette enda. Tenkte jeg først skulle oppsøke forhandleren igjen for å forsøke der.

 

Men hva mente du med "ny modell i skapet"?

Er det en ny utgave av 6260?

Eller den Samsung telefonen du snakket om?

 

Hvis det har kommet en ny utgave av 6260 (eller hvis det finnes en 6260 med god lyd på MP3-spilleren), så er det vel bare til å få byttet den i den nye.

Det er jo ihvertfall garantisak...

 

Problemet mitt da jeg oppsøkte forhandler var jo at de ubrukte telefonene i skapet der hadde akkurat like dårlig lyd.

 

Jeg har lyst på en 6630 + headset m/ radio....

Lenke til kommentar
Da jeg snakket med Nokia fikk jeg beskjed om å sende en skriftlig henvendelse til Nokia sin reklamasjonsavdeling. Har ikke fått gjort dette enda. Tenkte jeg først skulle oppsøke forhandleren igjen for å forsøke der.

 

Men hva mente du med "ny modell i skapet"?

Er det en ny utgave av 6260?

Eller den Samsung telefonen du snakket om?

 

Hvis det har kommet en ny utgave av 6260 (eller hvis det finnes en 6260 med god lyd på MP3-spilleren), så er det vel bare til å få byttet den i den nye.

Det er jo ihvertfall garantisak...

 

Problemet mitt da jeg oppsøkte forhandler var jo at de ubrukte telefonene i skapet der hadde akkurat like dårlig lyd.

 

Jeg har lyst på en 6630 + headset m/ radio....

når jeg var inne med telefonen i midten av januar viste jeg han et lyd-opptak på min telefon. han sa at han hørte med engang at det var noe merkelig der. så åpnet han skapet, hentet ut en ny 6260, satte i mitt minnekort og spilte av samme lydklipp. vi ble begge overrasket over at det var så mye bedre lyd i den nye (6260'en ja).det var derfor han sendte den inn... men etter to service-runder kunne han ikke lenger tro at det var noe galt med min, at lyden var dårlig i utgangspunktet. han sa han skulle ønske at han hadde en tredje 6260 å teste med, for å sammenligne. han sntes nemlig den nye i skapet hadde "unormalt god lyd!"

 

skjønner du hvorfor jeg er frustrert her? jeg har jo ikke tungt for å tro at denne modellen er generelt dårlig lyd i, og hadde noe sagt at jeg hørte feil på den nye i januar så hadde jeg trodd på det lett. men selgeren bekreftet jo at det var mye bedre i den andre! skjønner ingenting...

 

kunne tenke meg å sende, ikke klagebrev, men klagepakke til nokia. en som tikker og aldri ville sluppet igjennom sikkerhetskontrollen på et fly for eksempel... eller kanskje biologisk angrep hadde vært tingen. et virus som eliminerte idiotene hos nokia, så kunne de tre-fire smartingene formerte seg og bygget bedriften opp på nytt. med fornuftige folk denne gang....

Endret av Archeron
Lenke til kommentar

Har også fått meg 6260 nå :)

 

Deilig med et krystallklart display, ikke slik som mitt litt skrapete sx1 :p

 

Men mp3 er baad på denne mobilen, hjalp endel å spille via UltraMP3, men sx1'n gruser 6260'n når det gjelder mp3. På sx1'n får jeg faktisk bass. Å jeg som kjøpte denne mobilen får å ha mp3 spiller når jeg skal til syden :(

 

Håper det kommer en løsning på dette problemet... Radio er det jo god lyd på, merkelig dette her... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Noen som har oppgradert sin N6260???

Jeg har software:

V 3.0436.0

03-09-04

RM-25)

 

Lurer på om det finnes noen ny software.

Den softwaren jeg har går det ikke ann å lagre meldingene

på minnekortet.

 

 

Til de som evt har oppgradert telefonen sin:

Hva er forskjellen på den nye softwaren og den gammle??

 

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Jeg tror det har kommet en ny en.

Du kan jo sende den inn og høre om det har kommet ny FW.

 

Ny FW fikser små problmemer som evt. var med den gamle.

 

Jeg har FW:

V3.0436.0

03-09-04

RM-25

 

Edit: :ohmy: Vi har den samme. Den ble til å med lagd på samme dato :dontgetit: Sammentreff ass......

Endret av Eirik-h
Lenke til kommentar

Ja det var ett pussig sammen treff... :p

 

Vet du hvor jeg kan hendvende meg for å høre

om det har kommet ny software?

Har aldri oppgradert en telefon før.

 

Bor i utkant distiktet (om jeg kan si det slik)

Trondheim er ca 3 timer unna,og det nermeste

service verkstedet jeg vet om.

Har ikke så veldi lyst til å sende bort telefonen (har ikke andre telefoner).

Tar vel en uke eller to?

Lenke til kommentar
På Nokia.no er det en oversikt over alle nokia sewrviceverksteder i Norge. Sjekk der om det er noe nærmere.

Det vet jeg. Skal sjekke nå.

Men jeg er ganske sikker på at Trondheim er nermest meg.

Er det service verkstedet jeg må høre med om det har kommet

ny software til N6260 dah???

Hadde håpet å funnet det på nette,evt hørt med noen som har gjort det.

 

Er det foresten andre her som har en annen software enn jeg og Erik-h?

Lenke til kommentar

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg finner ut hvilken firmware-versjon jeg har?

 

Hadde mobilen min inne på service for litt siden. FW ble oppdatert til siste versjon såvidt jeg forstod.

 

Fra linken til Lurifaksen ser jeg at det står følgende om MP3-avspilling:

"Improved playback of MP3 file and long AMR clip".

 

Dette stemmer forsåvidt delvis.

 

Hakkingen i MP3-låtene er borte så det er jo fremskritt fra forrige versjon.

Men det er ikke blitt noe bedre lyd. Fremdeles er bass et fremmedord.

 

Hvis noen der ute har en Nokia 6260 med bra lyd (omtrent like bra lyd som i radioen med bl.a bass) når det spilles MP3-filer, så hadde det vært fint om de kunne bekreftet dette.

Lenke til kommentar

Ja nå er min oppgradert med ny fw.

Det jeg merker forskjell på er at hakkingen som var på et par sanger nå er vekke.

Også dette med talesignaler fungerer MYE bedre enn før.

 

Hadde litt problemer med den hekkans låsen på minnekortet, men det ordnet seg til slutt.

 

Fikk også nytt simkort gratis.

 

Sliter litt ellers med at når jeg laster ned et spill på minnekortet så mister jeg det når jeg skifter minnekort.

Noen råd?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå har jeg kjøpt meg d-link blåtann-adapter her. og FAEN så fett! :D

 

plages litt med flere tilkoblinger og noe sånt, men alt i alt er dette kule saker. åpner liksom en ny verden til telefonen. nå har jeg kommet over den bedritne høytalern, gidder ikke høre så mye på musikk lenger på tlf'n. greit nok, høytalern suger, men nå kan jeg bruke tlf'n til andre ting. som f.eks fjernkontroll til pc'en! fårspill igår, pc'en med all musikken står på soverommet, sitter på stua og drikker pils. musikken spilles over anlegget i stua, men gjett hvem som slipper å gå i nabo-rommet for å skifte sang? stemmer det, det er nemlig meg ;)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...