Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

takker og bukker, alltid hyggelig å høre sånt :)

 

det første en kompis av meg sa da han så den kassa var: hvor er kablene? :p

 

er kanskje ikke 100% ryddig der, men til sammenligning så ser det ut som det er bomba i hans kasse, med totalt 4 disker, et vannkjølingssett og null rydding overhode

 

edit: jeg sitter å lusrer på om jeg skal kjøpe en s-ata overgang til dvd brenneren, men siden man ser endestykket på brenneren, så er jeg redd for at det blir litt for klumpete i forhold til en litt mindre kabel....

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg sitter å lurer på om jeg skal kjøpe en s-ata overgang til dvd brenneren, men siden man ser endestykket på brenneren, så er jeg redd for at det blir litt for klumpete i forhold til en litt mindre kabel....

 

Er ikke så sikker på at det vil funke?

Har forsøkt det samme her, men fikk store problemer. Går greit på en ordinær IDE-disk, men de optiske drevene funka ikke med et slikt adapter.

Mulig jeg har vært uheldig, men jeg ville bare nevne det.

 

Eller er det slett ikke ille i kabinettet ditt, men det er fortsatt mulig å få det bedre!

Lenke til kommentar

det skal vistnok funke fett med den nye versjonene av de ide to s-ata konverterene, men som jeg sa, den vil stikke ut synlig så jeg tror det ikke blir noe bra.

 

angående ryddigheten, så er det veldig vanskelig å få det noe bedre. og det er flere grunner til det, som f.eks at psu kablene er noe korte og stive, så de må nesten gå der de går, og så er det andre ting som at dfi kortet trenger to strøm plugger extra, som idiotisk nok står midt på kortet.

 

det ser ikke fullt så ille ut i virkeligheten, da man ser detaljene bedre ;)

 

edit: ganske bra oppsett i burken din ZinnX. bortsett fra det bildet i vanlig dagslys da, hadde nok ikke skada med en penere innside i kabinettet, som aluminium ;) men bra jobb med ryddinga

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
jada jeg vet du sa det, og takk skal du ha :)

 

hehe, jeg testa også den konverteren som fulgte med abit nf-s kortet mitt, og det funka faktisk så drålig at maskina ikke ville starte med den kobla til.

 

den som funker finner du her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118375&cks=SER

5331066[/snapback]

 

:)

 

Right! "Been there, done that"! :thumbup:

De nye(re) er nok bedre i så måte. Får vel skaffe meg noen slike da. Takk for tipset!

Endret av Skrue
Lenke til kommentar
Spirre Postet i dag, 00:36

angående ryddigheten, så er det veldig vanskelig å få det noe bedre. og det er flere grunner til det, som f.eks at psu kablene er noe korte og stive, så de må nesten gå der de går, og så er det andre ting som at dfi kortet trenger to strøm plugger extra, som idiotisk nok står midt på kortet.

Når pappa sier det ikke er ryddet godt nok, så er det ikke det Spirre!! :D

He he, neida, jeg syns det var et fint kabinett jeg, uten masse jalla, luftig og pent. For å gjøre det enda mer fotogent kunne du kanskje forsøke å bunte lednigene litt mer sammen til en "enhet" :)

Lenke til kommentar
Når pappa sier det ikke er ryddet godt nok, så er det ikke det Spirre!! :D

 

LOL!

Sant som det er sagt, noen av kablene kan nok knyttes litt bedre sammen.

 

Ellers må jeg jo si at jeg føler meg llitt beæret over betegnelsen "pappa"!

Jeg kunne vel i mange sammenheng vært "fatter´n" til ganske mange av brukerne her, uten at jeg vil hovere av den grunn.

La gå at jeg kanskje har en viss innsikt og blikk for ting i denne sammenheng, men jeg vil uansett aldri miste respekten for hva dere i den yngre garde står for.

Man blir jo aldri for gammel til å lære........

Lenke til kommentar
Skrue: Hvordan kabinett er det du har? Ser ut som det var godt tilpasset en liten raddis i forkant der :D

 

Det er et Silverstone -ettellerannet fra Komplett.

Årsaken til at det synes "godt tilpasset" er at jeg har kastet ut det orginale HD-racket. Har i stedet plassert de to (200Gb)-diskene jeg har, på tvers under de optiske drevene.

Dermed får man jo ganske god plass til en 120mm vifte, som i sin tur betjener raddisen i bunnen av kabinettet. ;)

Lenke til kommentar
Når pappa sier det ikke er ryddet godt nok, så er det ikke det Spirre!! :D

 

LOL!

Sant som det er sagt, noen av kablene kan nok knyttes litt bedre sammen.

 

Ellers må jeg jo si at jeg føler meg llitt beæret over betegnelsen "pappa"!

Jeg kunne vel i mange sammenheng vært "fatter´n" til ganske mange av brukerne her, uten at jeg vil hovere av den grunn.

La gå at jeg kanskje har en viss innsikt og blikk for ting i denne sammenheng, men jeg vil uansett aldri miste respekten for hva dere i den yngre garde står for.

Man blir jo aldri for gammel til å lære........

5331348[/snapback]

 

hehe

 

jeg får ta en kikk inni kassa i morra å se om jeg får forbedra det litt ;)

 

har alltid lyst til å forbedre, det er bare det at maskina står på 24/7, og jeg misliker faktisk å reboote den :ohmy: , så da trenger jeg vel ikke si hvor lite glad jeg er i å ta den offline i en halv time :p

 

om jeg får utbedra kabelsystemet, så skal jeg poste et oppdatert bilde.

Lenke til kommentar
Sånn ser midt ut pr. i dag: (Vifta på cpu skal bort, men er det eneste jeg har tilgjengelig med riktig dimensjon og støynivå)

5324989[/snapback]

Ganske fint det synes jeg. :)

Har det samme kabinettet, og er storfornøyd, for det er Lian-Li PC6070 Scand?

5328140[/snapback]

PC7BScand faktisk...er vel i bunn og grunn samme greia, men ditt har dør, støydempingsmatter mm...

Lenke til kommentar

Slik ser det ut inne i kabinettet mitt for tiden da, :blush: har bare kasta alt inni, hehe. men blir nokk bedre senere, har jo en del plass inni der.

 

Btw, har ikke kobla kjølesystemet på radiatoren fordi jeg mangler noen nippler, vis det var noen som la merke til det. :p

 

Bilde av utsiden på kabinettet ligger her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=276303&st=1600

post-76265-1135477978_thumb.jpg

Endret av bigblock
Lenke til kommentar

yes da var det tid for et oppdatert bilde av nattens tidsfordriv

 

siden det var noen som mente at det var mulig å få det enda bedre enn det var (se forrige innlegg av meg med bilde) så fant jeg ut at jeg måtte prøve.

 

som dere ser, så ble det litt bedre, men jeg brukte over en halv time på dette, da jeg fant ut at jeg kunne flytte noen kabler, uten at det helt gjorde noen spesiel effekt :roll:

 

ting som er utbedra:

1. bakvifta er vridd et par hakk for å bedre kunne gjemme kabelen

2. gpu kabelen er lagt ned under skjermkortet og ut bak hdd ramma og opp igjennom fronten

3. hovedstrømmen til hk er flyttet inn bak dvd brønnen

4. ide kabelen er flyttet opp i 5.25 brønnen

5. strømkabelen til hdd er lagt bak hk plata

6. cpu kabelen er flyttet litt opp, så den går ut bak dvd'en

 

det er vel et par andre småting også, men det var ikke synlig før så det er ikke verdt å nenve det.

 

hvis dette skal utbedres mer nå, så må jeg enten få tak i lengre kabler, eller så må jeg begynne å kutte i kassa, noe jeg ikke har lyst til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...