Gå til innhold

Hva slags headset har du ?


Anbefalte innlegg

Sony MDR-V700! Helt konge! Perfekte til DJing og faktisk også spill :thumbup:

Har selv disse, men en del ting som kunne vært bedre på de. Etter em stund med intensiv bruk blir de rett og slett uutholdelige å ha. Ellers syns jeg bassen blir for dominerende i lydbildet ved bruk av disse, men noen liker det jo sånn. De er tross alt laget for dj'ing, så kanskje det ligger noe der... :hmm: Ellers er jeg den stolte eier av et Koss R70/b, som jeg syns er forbausende gode. De utkonkurrerer iallefall Sony'ene i behagelighet, men lyden er også nokså bra. Kvaliteten på mikrofonen er også meget god etter det jeg har hatt erfaring med. Les forøvrig min brukererfaring av koss-headsettet hvis noen er interesserte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til PC og MD:

 

Koss PortaPro. Helt greit headset, egnet når jeg også vil høre hva omverden har å si, slik at jeg ikke blir påkjørt hele tiden. :p

 

Til miksing:

 

Denon AH-D550. Veldig godt headset, deilig å ha på seg, men litt tungt. Meget god skjerming av lyd fra utsiden, noe som er veldig bra med høy lyd rundt deg.

Lenke til kommentar

Jeg har et Sony MDR-G52 neckband som jeg bruker hele tiden, kjøpte det i et supermarked i Portugal for flere år siden, knall lyd i forhold til pris :cool:

 

Kjøper meg vel nye snart.

 

Litt offtopic:

 

Jeg har hørt mye bra om Beyerdynamics DT 660 som lukkede hodetelefoner, er lyden merkbart dårligere enn DT 860?

 

hvor god demping er det egentlig?

Endret av Ostekake
Lenke til kommentar
Jeg har et Sony MDR-G52 neckband som jeg bruker hele tiden, kjøpte det i et supermarked i Portugal for flere år siden, knall lyd i forhold til pris :cool:

 

Kjøper meg vel nye snart.

 

Litt offtopic:

 

Jeg har hørt mye bra om Beyerdynamics DT 660 som lukkede hodetelefoner, er lyden merkbart dårligere enn DT 860?

 

hvor god demping er det egentlig?

I og med at 860 koster 400 kr mer og er en åpen konstruksjon så vil du nok merke lydforskjell ja.. 660 demper vel 15-20 db..

Lenke til kommentar

skal vi sjå... headsett ja

 

1. Noen oppåhodet åpne crappy plastikkgreier som fulgte min WALK(!)man.

 

2. Thrust ettellernoe, med mic og en snodig forsterker og vibrasjon i klokkene :hmm: Denne forsterkeren inneholdt to AAA batterier, og veide endel, noe som til slutt førte til at de ble røsket i filler etter utallige napp i kabelen.

 

3. Sony something trådløse, 2000kr klassen dårlig lyd og mye forstyrrelse. Dessuten kom membranene i direkte kontakt med øret etter lang bruk, putene gir etter.

 

4. Sånne bak-i-nakken åpne, Sony står det resten er slitt vekk. Grei lyd for mp3 spilleren (bruker fremdeles til portabel)

 

5. Koss PRO3AA, veldig behagelige, virker solide og lyden er knall! (for mitt behov)

Ser også rimelig tøffe ut :w00t:

 

Hører stort sett på mp3 uansett, og da blir jeg bare skuffa hvis jeg har noe superoverkongesjeriff headphones til oppetter fleretusen kroner.

 

 

Har dessuten 2 spørsmål:

 

Har alle koss headphones livstidsgaranti, eller bare portapro?

 

Noen som kan annbefale et bra åpent, bøylebaknakken headsett?

evt om KOSS KSC55 er noe å satse på. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17128 (ikke interessert i portapro, da jeg ikke liker old-school looken)

Endret av Azper
Lenke til kommentar
Denon AH-D750

 

Disse er det innmari behagelig lyd i :)

Jeg har også AH-D750, og må si meg enig.

 

I tillegg har jeg Koss PortaPro. Disse gir mindre naturlig lyd, mindre detaljer og litt vel mye bass etter min smak. Men de er klart bedre enn billige øretelefoner.

 

Som kilder har jeg Creative Audigy og iRiver SlimX 450. Ikke akkurat hi-fi... jeg mistenker at jeg går glipp av en del lydkvalitet her. Men så er jeg heller ikke vant til bedre.

Lenke til kommentar

Har hørt AH-D650, var ikke alt for imponert. Noe ubehagelig å ha på hodet. Kraftig bass og mellomtone, men litt lav "takhøyde", altså litt lite oppløst oppover i registeret. Men lydbildet er faktisk delvis detaljert. Alt i alt, noen hakk bedre enn Koss PortaPro. Hvordan er AH-D750 i forhold?

 

Har selv Beyerdynamics DT231. Fungerer bra på mange typer musikk, og mellomtonen er blitt fin etter at klokkene fikk litt dempemateriale, lydbildet er ikke veldig detaljert, men det er et strålende headset til 650kr.

 

Knut

Lenke til kommentar

Denon AH-D650

 

Kjempe lyd i helespekteret. ypperlig til film, musikk og spilling.

fin bass men ikkje for kraftig.

 

enedte prob er at dei har litt dårleg passform / litt for små.

så eg må kvlie øret etter en stund eller flytte litt på dem!

 

Anvbefaler Denon på det sterkeste. men eg klare ikkje å finne dem i noen nettbutikk. noen tips her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...