Gå til innhold

Hva slags headset har du ?


Anbefalte innlegg

Tenkte alle som har headset kunne legge inn sine meninger om "stykket" sitt..

Det er jo veldig greit å dele erfaringer og kunnskaper synes jeg ..

 

(Jeg snakker da om headset som koster mer enn 79 kr på clas ohlson, hehe)

 

Jeg har hatt 2 headset gjennom tidene.

 

KOSS R70B - Et fint headset til ca 400 kr, (varierer her og der) som absolutt er verdt pengene. Den gir mye lyd, spiller høyt og det er faktisk trykk i bassen. Du kan jo ikke forvente alt av et slikt headset, men det overrasker deg nok litt ! Et lurt kjøp hvis du ikke har hatt noe særlig med headset før og ikke stiller all verdens krav til lyd.

 

Nåværende headset :

 

Sennheiser HD 280 PRO - Et headset som koster over 1000 kr og kan kalles mer eller mindre proffosjonelt. Et skikkelig heftig lukket headset som demper hele 32 db og er kun forbigått av et annet headset i isolasjon. Lyden er veldig klar og fin, bassen er dyp og god synes jeg.. Mange vil kanskje savne det skikkelig trykket i bassen, noe jeg vil si at SHHD 280 PRO kanskje mangler litt av. Alt i alt, er jeg fornøyd med settet og det egner seg perfekt til alt slags mulig bruk foran pcn og stereon !

Endret av Janivars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til pc: Koss R/80. Dønn lukket hodetelefon, brukes bare til spill på pc og mp3 lytting. Fungerer helt greit til formålet.

 

Til musikk: Sennheiser HD580 som drives av en Musical Fidelity X-CAN v2. Brukes bare til musikk, noe jeg synes den fungerer veldig godt til. Utrolig detalijert lydbilde men veldig god oppløsning. Jeg savner litt trykk i bassen, men vet ikke om det er hodetelefonforsterkeren eller hodetelefonene sin feil.

Lenke til kommentar

Medusa 5.1 surround. Uten tvil det beste surround headsettet på markedet, uten svindyre profesjonelle løsninger. Koster ca 600 i norge,men det kan skaffes billigere fra noen stedet i utlandet (om du kan klare å få dem til å sende).

 

God bass, god presisjonslyd, og god diskant. Veldig god posisjonering for å være et headsett, og med det integrerte mikrofonen (som har veldig fin lydkvalitet) så vil jeg nesten tørre å påstå at dette er det ultimate headsettet for gaming. Ihvertfall i sin prisklasse. Er dog litt "kjedelig" i lyden for musikkbruk, selv om den er brukbar.

 

Anbefales definiivt for alle spillentusiaster. Dette er det beste du finner av headsett-surround or tiden selv om teknologiengenerellt sett kanskje har et stykke igjen før den er perfekt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Før hadde jeg noen utrolig godt Sennheiser hodetelefoner som kostet rundt 1500,- Husker ikke modell, men de var åpne og hadde utrolig god lyd i hele registeret. Disse ble fra røvet sitt liv altfor brått av en katt som gnegde over ledningen.

 

Nå har jeg Sennheise HD 515 som jeg er fornøyd med, men savner litt mer trykk i bassen.

 

Mellom disse så brukte jeg et par hodetelefoner til 89,- som jeg hadde lånt hos en kompis. Brukte faktisk de i 1 år før jeg ble lei og ville ha godt lyd igjen.

Lenke til kommentar

Koss UR-30 - Koss' livstidsgaranti er jo alltid et pluss. Meget bra headset som fungerer bra til både musikk og spilling.

 

Tror det er faset ut av markedet nå, vanskelig å finne det i Norge iallefall. Det kostet 550 kr når jeg kjøpte det.

 

Det må ikke sammenlignes med UR-40 - det er i en helt annen klasse, både kvalitetsmessig og lydmessig. Jeg ble anbefalt UR-30 av to mer eller mindre profesjonelle lydteknikere og DJ-er jeg kjenner, de påsto headsettet var blant de aller beste i den prisklassen jeg ønsket.

 

Det er bra nok attest for meg iallefall. :)

Lenke til kommentar

Har hatt:

 

Trust Multifunction Bass:

 

+

- Kan til nøds brukes til spilling

 

-

- Dårlig passform

- Dårlig lyd (Tilnermet ubrukelig til musikk)

 

KOSS Porta Pro:

 

+

- God passform

- Bra lyd

- Livstidsgaranti

- Lav vekt

 

-

- Litt skrøpelige

- Elendig lydisolering

 

Bruker nå:

 

Sennheiser HD 497:

 

+

- God passform

- God lyd

 

-

- Dårlig lydisolering

- (Litt svak bass)

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av TJ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...