Gå til innhold

Hva slags headset har du ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok meg råd til et Sony MDR-7509 siden ingen andre headset kom i nærheten av den lydkvaliten og trykket disse har (Av de jeg har prøvd). Koster en plass mellom 2100-2500kr i Norge. Demper omtrent 25db av utvendig støy (som oppgitt i spec) har også fått dette bekreftet av en fyr som jobber i lydstudio. Du kan spille hva du vil med dette headsettet og omtrent så høyt så du klarer. Det spiller alt uten antydning til forvrenging. Men du vil oppdage at MP3'ene dine somregel ikke holder mål. Artifacts meg her og der.

Lenke til kommentar
Jeg tok meg råd til et Sony MDR-7509 siden ingen andre headset kom i nærheten av den lydkvaliten og trykket disse har (Av de jeg har prøvd).

Få testa et par Grado RS1, tror nok du får deg en liten overraskelse da. ;)

 

Men tilbake til hva jeg har: Koss PortaPro, Grado RS1, Sennheiser HD497, Koss UR40 og et par Technics RP-DH1200.

Lenke til kommentar
Har hatt:

 

Trust Multifunction Bass:

 

+

- Kan til nøds brukes til spilling

 

-

- Dårlig passform

- Dårlig lyd (Tilnermet ubrukelig til musikk)

Det er visst det headsettet jeg har :ermm:

 

Jeg er ikke så kresen, så det funker fint for meg... sammen med koda anlegget mitt :p

Lenke til kommentar
Jeg tok meg råd til et Sony MDR-7509 siden ingen andre headset kom i nærheten av den lydkvaliten og trykket disse har (Av de jeg har prøvd).

Få testa et par Grado RS1, tror nok du får deg en liten overraskelse da. ;)

 

Men tilbake til hva jeg har: Koss PortaPro, Grado RS1, Sennheiser HD497, Koss UR40 og et par Technics RP-DH1200.

Hehe... Litt annen pris klasse det der. Kanskje at jeg må finne en plass og få prøvd de der =P

Lenke til kommentar

Grado SR 80 er mine nåværende. kjøpte de grunnet utrolig klar og fin lyd. de brukes sammen med et SB audigy2 ZX eller en Marantz KI Signature cdspiller. de krever litt tilvenning til øret grunnet en ganske har hodepute, men når du er blitt vant til de, er de utrolig herlige.

 

Til utebruk bruker jeg noen Sony ørepropper med noe greier som går inn i øret for å øke bassgjengivelsen og isolere mer av støyen (blier/busser/hyling osv.) grei samarbeidspartner til walkman D-EJ955 og en asonos mp3 spiller.

Lenke til kommentar

Jeg kan nevne at jeg hadde et headsett som kostet 1250,- (glemt navn/modell) for et par år siden, og lyden var helt fantastisk. Det samme kan ikke sies om innfatningen, den tålte absolutt ikke utstrakt bruk. Etter 4-5 måneder gikk bokstavelig talt hele greia i oppløsning. Siden jeg har dårlig hørsel fra før, fant jeg ut av at Philips headsettet (som kostet rundt 600,-) gav meg den samme hørselsopplevelsen og kvaliteten på konstruksjonen er jo mye bedre. Setter på og tar som regel av meg headsettet mange, mange ganger om dagen, så jeg må ha noe som holder mål.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...