Gå til innhold

Nye priser og 4000+ fra AMD i oktober


Anbefalte innlegg

Og det hadde dessuten vært fint om du kommenterte poenget mitt, nemlig at du helt unødvendig hang deg opp i at han stakkars fyren nevnte Intel. Men det er vel mer praktisk for deg å finne andre ting som ikke er poenget mitt, og kritisere det isteden?

Tror neppe du får noen kommentar på poenget ditt. Er helt enig med deg at dette var unødvendig og tåpelig av snekkern å direkte provosere fram noe som er dømt til å bli en intel/amd diskusjon, for deretter å late som om det er andre sin feil. :no: Men han har jo tross alt begge systemer så han vet jo hva han snakker om. :whistle: (får sikkert beskjed om å fjerne skylapper jeg også, men men.)

 

Det er jo ikke akkurat første gang snekkern gjør dette, og spør du meg så ødelegger det mange bra diskusjoner her på forumet. :mad:

Jeg kan jo si det en gang til , jeg brukte ikke Intel her av den gode grunn at det blir krangel av slikt, noe denne og mange andre poster viser .

Det er merkelige greier dette , her unngår jeg å bruke dette så er det en annen som trekker det frem og jeg får kjeft .

I andre diskusjoner der jeg har nevnt Intel først så har det haglet med kjeft fordi jeg har nevnt det , nå må dere bestemme dere , eller var det greit denne gangen siden førstnevnte brukte det i negativ mening :hmm:

"Og dette gjør ikke intel med sine cpuer, og ati og nvidia med sine skjermkort? Det beste koster alltid alt for mye, selv om det er marginale forskjeller på ytelse."

 

Dette kan vel neppe kalles ett veldig negativt utsagn om intel. Jeg synes godt vi kan holde oss for gode for alle angrepene på snekker'n, han får mye pepper. Men når det er sagt, så var kommentaren din ganske flåsete, og konfronterende, i motsetning til det du svarte på.

 

Angående innlegget ditt over, så synes jeg du ofte regner alle som argumenterer mot deg som en homogen masse. (noe de ikke er)

 

1. De som synes Intel sinCPU var dyr er ikke nødvendigvis de samme som diskuterer i denne tråden.

 

2. Jeg synes både AMD og Intel sine topp-CPUer er latterlig overpriset, det betyr ikke at jeg absolutt må påpeke det i alle tråder som handler om CPU på hele forumet.

 

Håper du ikke tar dette som personlig kritikk. Det er mer en utgreing av hvilket inntrykk dine poster gir utenomverdenen (ihvertfall meg), og det er sjeldent bra om dette i harmonerer med det du prøver å si.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når det er sagt, hvis man titter litt i historiebøkene så ser man at Intel stort sett har tatt seg svært godt betalt for sine Intel CPUer.

Det at AMD har overtatt store deler av markedet har ført til at Intel har vært tvunget til å lansere "ekstrem" CPUer, mens Intels REELE toppmodell, 560 3,6ghz, får du til under 3800 kroner. Hadde intel Ledet ann mht. ytelse, kan jeg love deg at denne hadde ligget godt over 7000.

Så sånn sett er det jo positivt for forbrukerne at Intel ikke dominerer på alle områder, for til videoeditining er Intel fremdeles sjef.

 

Men de som har den beste ytelsen kan alltid styre prisene sine selv, for det er alltid noen som skal ha det beste.

Lenke til kommentar
Jeg kan jo si det en gang til , jeg brukte ikke Intel her av den gode grunn at det blir krangel av slikt, noe denne og mange andre poster viser

 

Det er merkelige greier dette , her unngår jeg å bruke dette så er det en annen som trekker det frem og jeg får kjeft ..

Du brukte ikke intel, men du klarer så til de grader å blåse deg opp og komme med flåsete komentarer (jeg ventet på det, dette er intel sin feil), når en kar kommer med en generell sammenligning ,men da desverre kom til skade å nevne ditt hjertebarn. Hadde han bare skrevet ATI/Nvidia så hadde eksempelet vært greit, og du sikkert klart å oppføre deg. :thumbdown:

I andre diskusjoner der jeg har nevnt Intel først så har det haglet med kjeft fordi jeg har nevnt det , nå må dere bestemme dere , eller var det greit denne gangen siden førstnevnte brukte det i negativ mening  :hmm..

Er det mulig å være så trangsynt? Klarer du virkelig ikke å se forskjell og hva du selv driver med her? Det er vel egentlig tydelig at du IKKE gjør det ettersom du ikke en gang gidder å svare på direkte sprøsmål, men bare kommer med en hel masse grøt. :no:

 

Du skal jo liksom være en av de som er oppegående her på forumet og du skriver mye fornuftig, så når du holder på slik kan det ikke være noen annen grunn en at dette er bevisst fra din side. Hvorfor må gudene vite.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg benektet at Intel har vært/er dyre , men her var diskusjonen på amd og hvorfor feks en 3400 var over dobbelt så dyr som en 3200 da disse var nesten indentiske ,ltså samme cpu med stort sett indentisk ytelse , når det gjelde ati/nvidia så hadde jeg reagert på samme måte der , som feks asus sitt pci kort basert på ati (mitt andre hjertebarn) der prisen er idiotisk høy , eller om det var andre ting der en vet at det bllir krangel . Det som er det rare her er at dere henger på meg så snart det er noe ang amd/Intel og det skyldes trolig at jeg er en av svært få som TØR stå frem og si jeg liker Intel best , dette er som kjent ikke tillatt her på forumet , noe som bla bekreftes gjennom bla PMèr fra folk som synest det er bra at jeg tør stå på mine meninger , men de gir meg sin støtte "annonymt" gjennom PM for å unngå samme hetsen som jeg får . Dette er jo svært betenkelig .

Når en da oså tenker på hva jeg skrev tidligere ang den hylingen og hetsen det var mot prisen på Intel sine cpuèr kontra XP , da var det liksom greit , da var det uhørt og da var det disse Intelmonopolistene som var grusomme . Nei jeg sier ikke at det var de same som sa det som de som reagerer nå , men når enkelte av dem som reagerer nå er istand til å huske hva jeg skrev dengang regner jeg med de er istand til å huske hva andre skrev .

Greit nok at jeg har mine feil, det betviler jeg ikke da jeg aldri har annset meg selv som feilfri . Men jeg er en av tre , fire her på forumet som tør vedkjenne at jeg liker Intel best dette av en medlemsmasse på flere tusen, bare det sier sitt både om miljøet og om hvor mange som ikke tør stå frem og dermed blir det jo lagt ekstra godt merke til hva jeg sier som profilerer en sak alene mot flere hundre .

Dere har også en forkjerlighet til å tro/mene at jeg hater amd , noe som slett ikke er tilfelle da jeg bruker den selv og annbefaler den til de fleste jeg bygger maskiner til , men at det må være tillatt og stille kritiske spørsmål til flere en Intel her på forumet tar jeg som en selvfølge .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Men jeg er en av tre , fire her på forumet som tør vedkjenne at jeg liker Intel best dette av en medlemsmasse på flere tusen, bare det sier sitt både om miljøet og om hvor mange som ikke tør stå frem og dermed blir det jo lagt ekstra godt merke til hva jeg sier som profilerer en sak alene mot flere hundre .

Dette tror jeg er bare ett inntrykk du har, jeg kan komme på 4 høyprofilerte "intel-fans" og bare 2 høyprofilerte "amd-fans" her på forumet. Jeg har såklart sett mange som jeg ikke husker nicket på. Men disse har vært av begge typer. Det er nok en overvekt av støtte for amd på forumet, ihvertfall nå om dagen, men å si at du "står alene mot mange hundre" er for det første ikke riktig. Og for det andre så er vi vel ikke akkurat inne i noen krig her. For å være helt ærlig, så virker det igjen som du mener at om en amd-fan har sagt noe i en tråd, så står alle amd-fans i hele forumet bak dette.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Snekkern, jeg la merke til at den gamle 3dmark03 scoren din på 8006 poeng ble uforandret da du byttet fra P4 4.0 til AMD 3400+ @ 2,53...

glemte å oppdatere eller? dette har jeg lurt på en stund...

Det har sin enkle årsak i at jeg med A64 ikke klarte å komme høyere, dermed står den med P4 prosessorn fortsatt som høyeste score med det grafikkortet, regner imidlertid med at denne endrer seg når jeg får X800XT eller 6800 ultra , oppgraderer til dette fordi jeg fikk ca 3000 for 9800 kortet som jeg selv hadde fått gratis, dermed kan jeg forsvare et nytt kort til 5000 som da i realiteten koster meg 2000 :thumbup:

Lenke til kommentar

For de som ikke enda har skjønt det, så bryr både Intel og AMD seg bare om å tjene mest mulig penger. De gir f... i hva vi mener. Om du har en Intel eller AMD CPU i din PC, hva så! Det er en dings med millioner av transistorer som kallkulerer 0 og 1, av og på!

 

For en tid tilbake sa AMD at de skulle være 15% (riktig tall?) billigere enn tilsvarende Intel CPU. Ting har forandret seg, ikke forde AMD vil tilfredstille loyale kunder som oss, men for å tjene mer penger! Penger!

 

Så kjøp den CPU du har råd til og som du tror er rask til DITT bruk!

 

Oppgitt :nei::roll:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Nei jeg sier ikke det, da det er langt flere amd fans en som så , men du kan sikkert være enige i at reaksjonene her er enorme om en sier noe "negativt" om amd i forhold til reaksjonene om en sier noe "negativt" om Intel :hmm:

Ja, jeg er enig i at reaksjonene er litt større den veien. Men det er det samme med ATI vs Nvidia, mye mer "stuerent" å disse Nvidia. Det vil alltid være litt forskjell når det er to store produsenter på den måten. Av diverse årsaker så vil den ene være mer populær (ikke sjeldent "underdogen"),

 

AtW

Lenke til kommentar

Som bekreftelse på Snekkerns utsagn om de færreste tør å si hva del liker best nettopp grunnet flaming og Intel/AMD, så kan jeg si at jeg er AMD-sympatisør. Ihvertfall før Athlon 64-serien var dette fordi AMD tilbydde jevn ytelse med Intel til noe lavere pris. Og ikke minst fordi AMD er den svakeste konkurrenten. Minst oppslutning altså, ikke svakest i ytelse. Den sterkeste av to konkurrenter kan i større grad styre markedsetterspørselen og priser. Og slikt misliker jeg av prinsipp, men sånn er det jo. Hadde AMD hatt klart overtak i totalt salg og dermed hatt høyere priser fordi de kunne tillat seg å regulere det, hadde jeg øyeblikkelig fått mer sympati for Intel. Den svakestes rett kan man si. Nok om det.

 

I grove trekk syns jeg prisargumentene i denne tråden kan oppsummeres slik:

 

- High-end-produkter prises mye høyere hva ytelsen tilsier, enn mid-end-

produkter, som gir mest for pengene.

- Når nye produkter introduseres, skaleres de eldre i pris, og noen ganger også i

ren funksjonalitet (4000+/FX-53).

 

Og dette visste vi jo fra før, gjorde vi ikke?

 

Det er ihvertfall en god nyhet at prisene senkes enda en gang da, noe artikkelen hovedsaklig handler om. det har jeg omtrent ikke sett blitt nevnt i denne tråden.

 

Billig hardware er bra, la oss droppe videre kverulering mellom prosessorgigantene.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Billig hardware er bra, la oss droppe videre kverulering mellom prosessorgigantene.

Amen. :)

gud er pen, med sukker og krem.

 

 

 

BTW: Snekker´n: Flør du kaster deg inn i en diskusjon med noen AMD-Fanboys, se ann hvem det er. Det er ikke noe å stikke under en stol at 90% av de som roper høyt (led: AMD Roxx0rZ, Intel sUxOrz) vet ikke engang hva forskjellen på A64 og Intel er. Gjerne er det de som roper høyest også :)

 

Denne var ikke rettet mot noen spesielle, men gjelder generelt på dette og de fleste andre forum. Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Sendte mail til netshop og spure om når vi ville få se dette priskuttet i deres butikk. Fikk (ikke uventet) svar etter 2min (hadde bare alle vært som netshop :roll: )

Heisan !

 

Dette prisfallet er gjeldende fra mandag, men vi satte ned prisene allerede for

en ukes tid siden for å møte litt av de kommende prisfallet, og vil trolig

justere litt til på mandag. Men det meste er allerede priset ned til de nye

prisene, da det ikke var store fallet denne gangen.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...