Gå til innhold

Nye priser og 4000+ fra AMD i oktober


Anbefalte innlegg

Tja det jeg ser på som et "problem" som du kaller det er at deet er alt for tett mellom disse cpuene og minimal ytelsesøkning i forhold til pris.

Mener du at det kommer nye prosessorer for ofte? Det er jeg ikke enig i, raten av nyutgivelser på den fronten har jo nærmest stagnert (kraftig overdrivelse, men du skjønner sikkert hva jeg mener) de siste to årene.

 

AtW

Neida det må gjerne komme nye hver mnd , men jeg synest det bør være større ytelsesforskjeller mellom dem om ikke så er tilfelle bør prisen være omtrent lik .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja det jeg ser på som et "problem" som du kaller det er at deet er alt for tett mellom disse cpuene og minimal ytelsesøkning i forhold til pris.

Mener du at det kommer nye prosessorer for ofte? Det er jeg ikke enig i, raten av nyutgivelser på den fronten har jo nærmest stagnert (kraftig overdrivelse, men du skjønner sikkert hva jeg mener) de siste to årene.

 

AtW

Neida det må gjerne komme nye hver mnd , men jeg synest det bør være større ytelsesforskjeller mellom dem om ikke så er tilfelle bør prisen være omtrent lik .

Det er jeg jo forsåvidt enig i. 5% er ikke så mye å snakke om akkurat. Men som sagt har det vært en stagnasjon i utviklingen på CPU-fronten. Og at det "nyeste og hippeste" er veldig overpriset tror jeg aldri vi kommer til å bli kvitt, sånn har det jo alltid vært.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det gjør det nok ,men dropp den delen ellers er denne diskusjonen også en amd/intel krangel på et øyeblikk
Og om det hadde blitt en slik krangel hadde det vært utelukkende på grunn av din tåpelige kommentar "Selvfølgelig er dette Intel sin feil". :roll: Den var helt malplassert, og overhodet ikke meningen til den du quotet. Skjønner ikke hvor du tar det fra. :no:
Lenke til kommentar
Det gjør det nok ,men dropp den delen ellers er denne diskusjonen også en amd/intel krangel på et øyeblikk
Og om det hadde blitt en slik krangel hadde det vært utelukkende på grunn av din tåpelige kommentar "Selvfølgelig er dette Intel sin feil". :roll: Den var helt malplassert, og overhodet ikke meningen til den du quotet. Skjønner ikke hvor du tar det fra. :no:

Hvor jeg tar det fra ?????

Har du lest på forumet her???

Hver gang amd blir dratt inn i en Inteldiskusjon = Krangel .

Hver gang Intel blir dratt inn i en amd diskusjon = Krangel.

Hver gang ATI blir dratt inn i en Nvidia diskusjon = Krangel.

Hver gang Nvidia blir dratt inn i en ATI diskusjon= Krangel .

 

Ja forstår godt hvorfor du lurer på hvor en tar det fra :blush:

Lenke til kommentar
Hvor jeg tar det fra ?????

Har du lest på forumet her???

Hver gang amd blir dratt inn i en Inteldiskusjon = Krangel .

Hver gang Intel blir dratt inn i en amd diskusjon = Krangel.

Hver gang ATI blir dratt inn i en Nvidia diskusjon = Krangel.

Hver gang Nvidia blir dratt inn i en ATI diskusjon= Krangel .

 

Ja forstår godt hvorfor du lurer på hvor en tar det fra :blush:

Så, så, må vi ikke bli hissig her. :innocent: Du må jo se at det er du som starter Intel-AMD-kranglene når du kommer med slike utsagn? Men nå avslutter vi denne diskusjonen som voksne folk, hva? :thumbup:

Lenke til kommentar
Tja det jeg ser på som et "problem" som du kaller det er at deet er alt for tett mellom disse cpuene og minimal ytelsesøkning i forhold til pris.

Mener du at det kommer nye prosessorer for ofte? Det er jeg ikke enig i, raten av nyutgivelser på den fronten har jo nærmest stagnert (kraftig overdrivelse, men du skjønner sikkert hva jeg mener) de siste to årene.

 

AtW

Neida det må gjerne komme nye hver mnd , men jeg synest det bør være større ytelsesforskjeller mellom dem om ikke så er tilfelle bør prisen være omtrent lik .

Det er jeg jo forsåvidt enig i. 5% er ikke så mye å snakke om akkurat. Men som sagt har det vært en stagnasjon i utviklingen på CPU-fronten. Og at det "nyeste og hippeste" er veldig overpriset tror jeg aldri vi kommer til å bli kvitt, sånn har det jo alltid vært.

 

AtW

Er enig i det , vi kommer desverre ikke bort fra det , men min "drøm" var at vi som forbrukere ble mere bevist på dette og ikke kjøpte det nyeste uten at dette virkelig ga en ytelsesforbedring , greit nok sitter du på en xp 2500 eller en P4 2,4 og oppgraderer til A64 4000 så merker du forskjell , men sitter du fra før på feks en A64 3500 vil du ikke merke dette .

Når jeg så snakker om cpuèr så tenker jeg på ALLE produsentene , at jeg derimot ikke begynner å dra inn direkte sammenligninger har sin klare årsak , da ville denne debatten sporet av for lenge siden .

Har forsåvidt samme mening om grafikkort , de nye 6800 og 800 seriene kan vel til dels forsvares da de gir en bra økning , men prisen er desverre deretter og en oppgradering fra et 9800 xt til et X800 XT synest jeg ikke kan forsvares om en ser utifra pris .

Selv har jeg solgt mitt 9800XT og skal oppgradere , men jeg solgte mitt på et tidspunkt da prisen var god og i tillegg hadde jeg fått det gratis, demed koster et nytt meg under halve prisen :)

Lenke til kommentar
Tja det jeg ser på som et "problem" som du kaller det er at deet er alt for tett mellom disse cpuene og minimal ytelsesøkning i forhold til pris.

3,6GHz av produsent X koster dobbelt så mye som 3,2GHz av produsent X, det er bare ikke AMD som holder på på denne måten. Produsent X var værre når de hadde toppytelsesmarkedet for seg selv. Slik har det alltid vært og slik vil det fortsette å være, man må betale heftig for å ha det absolutt raskeste (om man ikke overklokker da ;) ).

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
Hvor jeg tar det fra ?????

Har du lest på forumet her???

Hver gang amd blir dratt inn i en Inteldiskusjon = Krangel .

Hver gang Intel blir dratt inn i en amd diskusjon = Krangel.

Hver gang ATI blir dratt inn i en Nvidia diskusjon = Krangel.

Hver gang Nvidia blir dratt inn i en ATI diskusjon= Krangel .

 

Ja forstår godt hvorfor du lurer på hvor en tar det fra  :blush:

Så, så, må vi ikke bli hissig her. :innocent: Du må jo se at det er du som starter Intel-AMD-kranglene når du kommer med slike utsagn? Men nå avslutter vi denne diskusjonen som voksne folk, hva? :thumbup:

Jeg er ikke hissig i det hele tatt , men Intel ble nevnt av en helt annen en meg .

Dermed sa jeg fra med en gang og om du hadde lest hva jeg skrev før vedkommende skrev dette så stod det i mitt innlegg "prosessorprodusentene" personelig regner jeg Intel som en av dem .

Årsaken til at jeg svarte som jeg gjorde var at jeg desverre har erfart alfor mange ganger at det ender med bråk og beskyldninger .

Ja vi avslutter den delen :)

Lenke til kommentar

Jeg tror nok alle er enige med Snekker`n om at det er "latterlig" at prisforskjelden skal være så stor mellom xp3400+ og xp3700+, men det er jo det samme hos Intel. Sånn har det alltid vært, så hva er problemet?

Min mening er at Snekker`n har en tedens til å legge opp til diskusjon, og det får han her på forumet...... :yes:

Lenke til kommentar
Tja det jeg ser på som et "problem" som du kaller det er at deet er alt for tett mellom disse cpuene og minimal ytelsesøkning i forhold til pris.

3,6GHz av produsent X koster dobbelt så mye som 3,2GHz av produsent X, det er bare ikke AMD som holder på på denne mpten. Produsent X var værre når de hadde toppytelsesmarkedet for seg selv.

NOK en gang om du leser feks innlegget mitt over ditt svar eller tidligere i denne tråden der det står "prosessorprodusentene" så regner jeg med at du skjønner at din produsent X er en av dem .

Dette har overhode ikke bare med en produsent å gjøre ,men av tidligere nevnte årsaker gadd jeg ikke trekke andre direkte inn her siden vi diskuterte "nylanseringene" til amd . ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror nok alle er enige med Snekker`n om at det er "latterlig" at prisforskjelden skal være så stor mellom xp3400+ og xp3700+, men det er jo det samme hos Intel. Sånn har det alltid vært, så hva er problemet?

Min mening er at Snekker`n har en tedens til å legge opp til diskusjon, og det får han her på forumet......  :yes:

Er det ikke akkurat dette forumet er til ?? Å diskutere .

Det er jo nettop derfor vi har forumet ,for å få forskjellige syn på saker .

Problemet er bare at om en diskuterer "visse" produsenter så er en fanatiker og hater disse :roll: menst andre igjen fint kan fremstilles som djevelens skaperverk :cry:

Jeg sier heller ikke at mine meninger er korrekte , men jeg tør stå for det jeg mener uansett om jeg får ris eller ros for dem :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

AMD lanserer her 2 nye prosessorer uten at prisene går opp og de eldre prosessorene blir billigere... fatter ikke hva som er problemet!

 

Konkuransen er så hard i dag at produsentene må komme med nye prosessorer som yter litt bedre enn forgjengeren for å ikke miste fotfeste i det knallharde markedet som er i dag. Surve og klage over dette er helt meningsløst når vi ser at alle produseneten kjører denne linjen.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
AMD lanserer her 2 nye prosessorer uten at prisene går opp og de eldre prosessorene blir billigere... fatter ikke hva som er problemet!

 

Konkuransen er så hard i dag at produsentene må komme med nye prosessorer som yter litt bedre enn forgjengeren for å ikke miste fotfeste i det knallharde markedet som er i dag. Surve og klage over dette er helt meningsløst når vi ser at alle produseneten kjører denne linjen.

Det som er "problemet" er at om en produsent lanserer en "ny" prosessor med 2-5 % ytelsesøkning og en vanvittig pris , så hiver folk seg på og roper "må ha, må ha" dette er egentlig forkastelig og fører dermed til at en ikke klarer å endre på dette .

Hadde derimot alle som satt på dagens nye cpuer ikke brydd seg med slike små oppgraderinger for en blodpris så hadde produsentene måttet tenke nytt og kommet med større forskjeller mellom hvert produkt .

dette er nok drømmetenking ,men det får så være , sier bare hva jeg tenker/mener .

Lenke til kommentar
Jeg er ikke hissig i det hele tatt , men Intel ble nevnt av en helt annen en meg .

Dermed sa jeg fra med en gang og om du hadde lest hva jeg skrev før vedkommende skrev dette så stod det i mitt innlegg "prosessorprodusentene" personelig regner jeg Intel som en av dem .

Årsaken til at jeg svarte som jeg gjorde var at jeg desverre har erfart alfor mange ganger at det ender med bråk og beskyldninger .

Ja vi avslutter den delen :)

LOL! Du er deg selv lik. :cry:

Om du hadde lest hva andre skriver, så hadde du sett hva jeg snakker om. Men siden du trives best med skylapper så lar vi det ligge. :thumbdown:

Lenke til kommentar
NOK en gang om du leser feks innlegget mitt over ditt svar eller tidligere i denne tråden der det står "prosessorprodusentene" så regner jeg med at du skjønner at din produsent X er en av dem .

Dette har overhode ikke bare med en produsent å gjøre ,men av tidligere nevnte årsaker gadd jeg ikke trekke andre direkte inn her siden vi diskuterte "nylanseringene" til amd . ;)

Ser det, var visst posta når jeg holdt på å skrive. :)

 

For å få ned de enorme prisforskjellene i toppsjiktet trengs det konkurranse. Det virker også som Intel og AMD ikke "gidder" å konkurrere i pris i toppen.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke hissig i det hele tatt , men Intel ble nevnt av en helt annen en meg .

Dermed sa jeg fra med en gang og om du hadde lest hva jeg skrev før vedkommende skrev dette så stod det i mitt innlegg "prosessorprodusentene" personelig regner jeg Intel som en av dem .

Årsaken til at jeg svarte som jeg gjorde var at jeg desverre har erfart alfor mange ganger at det ender med bråk og beskyldninger .

Ja vi avslutter den delen  :)

LOL! Du er deg selv lik. :cry:

Om du hadde lest hva andre skriver, så hadde du sett hva jeg snakker om. Men siden du trives best med skylapper så lar vi det ligge. :thumbdown:

Joda jeg leser hva andre skriver , hva anngår skylapper tror jeg du har et par for mye :D

 

"Og dette gjør ikke intel med sine cpuer "

Det var dette jeg kommenterte ,Intel hadde ikke vært nevnt før denne ;)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
NOK en gang om du leser feks innlegget mitt over ditt svar eller tidligere i denne tråden der det står "prosessorprodusentene" så regner jeg med at du skjønner at din produsent X er en av dem .

Dette har overhode ikke bare med en produsent å gjøre ,men av tidligere nevnte årsaker gadd jeg ikke trekke andre direkte inn her siden vi diskuterte "nylanseringene" til amd . ;)

Ser det, var visst posta når jeg holdt på å skrive. :)

 

For å få ned de enorme prisforskjellene i toppsjiktet trengs det konkurranse. Det virker også som Intel og AMD ikke "gidder" å konkurrere i pris i toppen.

Nei,desverre ser det slik ut. Vi får håpe på større konkuranse og priskrig når begge kommer med dobbeltkjerne :)

Lenke til kommentar
Joda jeg leser hva andre skriver , hva anngår skylapper tror jeg du har et par for mye

Hihi, siden du ikke ser hva du selv holder på med kan jeg godt mate deg med teskje. Hendelsesforløp følger:

 

1a. Snekker`n kommer med en påstand spesifikt om AMD: "det virker som om amd her fortsetter sin strategi med å få mest mulig kroner ut av "samme" cpu".

 

1b. ...og følger opp med en spesifisering av hva han mente: "jeg sier det er minimale, ja nesten skremmende små forskjeller , spesielt om man ser på de tildels store prisforskjellene det er og har vært mellom noen av disse , hvordan feks forsvare at 3400 var over dobbelt så dyr som 3200 da den kom ut , dette med praktisk talt ingen ytelsesforskjell ."

 

2. Noen synes at det er urettferdig at Snekker`n vinkler dette slik at kun AMD blir nevnt og reagerer. F.eks. kom Onanias med den relativt leverandør-nøytrale uttalelsen: "Og dette gjør ikke intel med sine cpuer, og ati og nvidia med sine skjermkort? Det beste koster alltid alt for mye, selv om det er marginale forskjeller på ytelse."

 

3. Aha!, tenker Snekker`n - der ble Intel nevnt gitt, da må jeg syte. Kommer så med følgende meningsløse uttalelser: "Vel,ventet på den :roll: Selvfølgelig er dette Intel sin feil :cry: Prøv nå for guds skyld å holde dette der det skal være og ikke trekke inn andre bare for å lage rabalder .".

 

Og jammen har du rett, Snekker`n! Du ventet faktisk på akkurat den. Det virker som du har en pervers glede av å forsvare Intel fra imaginære angrep. Uttalelsen din i punkt 3 har intet grunnlag, og er kun egnet til å provosere. Du kjenner tydeligvis deg selv bedre enn du trodde. :) Få nå for Guds skyld opp øynene for at det er du som lager rabalderet, ingen andre.

 

...og dette hendelsesforløpet er i prinsipp nøyaktig likt 30-40 andre tråder jeg har lest. Nei, de doble skylappene er nok dine, Snekker`n. :roll: Wakie, wakie!?

 

For øvrig synes jeg det er på tide å slutte å kverulere nå, Snekker`n. Jeg ser på saken som avsluttet nå.

 

Ellers er jeg helt enig med at det er litt kjipt at man må betale uforholdsmessig mye for topp-produkter, men som andre har sagt er jo dette slik det alltid er. Ingen priskurve vil være lineær, så det er egentlig ikke vits å bære seg over det. Det er bare slik økonomien fungerer. ;)

Lenke til kommentar
For å få ned de enorme prisforskjellene i toppsjiktet trengs det konkurranse. Det virker også som Intel og AMD ikke "gidder" å konkurrere i pris i toppen.

I lys av alt som har blitt sagt her nå, så er det ikke så rart at det ikke er konkurranse i toppsjiktet. Det er jo slik at ytelsesforskjellen ikke rettferdiggjør prisen på de dyreste prosessorene, og dermed er det heller ikke mange som kjøper dem. Det gjør at det strengt tatt ikke blir konkurranse på toppen. AMD og Intel satser på lojalitet og magefølelse hos kundene når det gjelder hvilket merke de velger.

 

Og Snekker'n, husk at inntrykket man kan få av å lese tråder her på forumet sannsynligvis ikke er representativt for alle brukerne her. Det er noen som er "må ha" for hver nye ting som kommer ut, men det er slik at det er dem vi ser mest til. Det er mange som leser trådene uten å si noe, for de ser at det diskusjonen går på ligger utenfor deres budsjett likevel. Og dermed hører man lite fra de som kjøper rimeligere teknologi, siden det ofte har blitt diskutert tidligere (av entusiastene, for mange måneder siden), og informasjon om dette er tilgjengelig allerede uten å måtte spørre.

 

Det er flere ganger jeg har blitt overrasket over hvor fornuftige folk er her på forumet. I mobil-forumet, f.eks., er det endel høyprofilerte brukere :p som du merker mye til, som snakker om at den telefonen de ha, samme hvilken pris, eller det er mange som skal bytte telefon, og da er det lett å få intrykk av at mange bruker mye penger på mobiltelefon. Men når det går en poll eller tråd som avslører hvor ofte folk bytter telefon, eller hvor mye folk flest er villige til å bruke på en ny telefon, kan man se at flesteparten er som deg og meg, som ikke har penger å blåse på nyeste og feteste mobil fire ganger i året. Er du med? ;)

 

Poenget mitt er bare at folk ikke er så "må ha" som du virker å irritere deg over i denne diskusjonen. :cool:

Lenke til kommentar
Vist vi skal snakke om utvannet cpu er det uten tvil P4EE!

Når det gjelder Amd sin rating skjønner jeg ikke helt hva dere griner så av?

En prosessor med 1MB L2 cache vil yte vesentlig bedre i spill, det er her L2 cachen kommer godt med.

 

x2.png

 

Og dere som har hatt veldig lyst på en FX-53, nå får dere den enda billigere, som en 4000+  :D

Godt eksempel RansoM! I en oppløsning som er noe i nærheten fornuftig å spille i (1024x768) så er ytelsesøkningen fra A64 2800 til FX-53 (A64 4000+) på hele:

 

111,925 / 103,188 = 1,085

 

Det gir en PR rating på 2800+ * 1,085 = 3037+

 

Det er jo bare en pen liten feil på ca 1000 PR poeng for denne bruken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...