Gå til innhold

Nye priser og 4000+ fra AMD i oktober


Anbefalte innlegg

Vi sier jo heller ikke at cpuène er dårlige , det er ikke det det dreier seg om , men at de forskjellige "nyvinningene" som til stadighet kommer ikke er så nye som det gis intrykk av og at forskjellen i ytelse er minimale , dermed er det forholdsvis et dårlig kjøp å oppgradere om du har en A64 fra før .

Og der kan du bytte CPU med X innen en hvilken som helst bransje så har du standarden.

 

Skjønner egentlig ikke hva det er å diskutere.

Klart du kann, men her diskuterer vi da cpuèr og ikke noe annet og det jeg prøver å få frem er at det ikke er lurt å oppgradere mellom disse , det er jo nettop der skoen tryker . Produsentene ser at vi sitter og jubler for hver nye cpu som kommer selv om vi i realiteten kjøper noe som ikke gir merkbar ytelsesforbedring og så lenge vi gjør det så fortsetter de å pøse ut disse "dublikatene" for å tjene mest mulig .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi sier jo heller ikke at cpuène er dårlige , det er ikke det det dreier seg om , men at de forskjellige "nyvinningene" som til stadighet kommer ikke er så nye som det gis intrykk av og at forskjellen i ytelse er minimale , dermed er det forholdsvis et dårlig kjøp å oppgradere om du har en A64 fra før .

Og der kan du bytte CPU med X innen en hvilken som helst bransje så har du standarden.

 

Skjønner egentlig ikke hva det er å diskutere.

Klart du kann, men her diskuterer vi da cpuèr og ikke noe annet og det jeg prøver å få frem er at det ikke er lurt å oppgradere mellom disse , det er jo nettop der skoen tryker . Produsentene ser at vi sitter og jubler for hver nye cpu som kommer selv om vi i realiteten kjøper noe som ikke gir merkbar ytelsesforbedring og så lenge vi gjør det så fortsetter de å pøse ut disse "dublikatene" for å tjene mest mulig .

Enig med deg snekkern'n, kommer til å leve lenge på min xp-m cpu nå, klokker den litt opp etter vært som den blir "old", ser ikke noen stor fordel å bytte cpu før det har kommet gode doble/quadruple kjerner på markedet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva denne diskusjonen går ut på...

 

Har folk her hatt for vane å bytte cpu hver gang det kommer noe nytt?

 

Så kjøpt en P4 2.0 GHz selv om de hadde en P4 1.8Ghz, og fortsatt med 2.2 GHz osv etterhvert som de ble lansert?

 

En pr-rating økning fra 3800 til 4000 antyder en ytelsesøkning på såvidt over 5%...

Hvis folk har lyst til å betale dobbelt så mye for 5% ytelsesøkning så er det vel deres egen feil? (Er det ikke noe av det samme som skjedde med P4 Extreme Edition og Radeon 9800xt? Tilnærmet umerkelig ytelsesøkning til flerfoldige tusenlapper...)

Jeg har en mistanke om at folk som kjøper "det siste og beste" stort sett er ute etter et statussymbol og kjøper skrytefaktor mer enn ytelse. Enten det eller så har de mer penger enn vett.

Lenke til kommentar
Produsentene ser at vi sitter og jubler for hver nye cpu som kommer selv om vi i realiteten kjøper noe som ikke gir merkbar ytelsesforbedring og så lenge vi gjør det så fortsetter de å pøse ut disse "dublikatene" for å tjene mest mulig .

Jeg kaller det for fremskritt og billigere prosessorer til folket... Du ser bare negativt på at produsentene kommer med nye prosessorer :thumbdown:

Lenke til kommentar

Blææææ! Vi gamere vil ha flere Mhz (på A65'ene) og ikke mer cache!

Ellers må jeg se meg litt kritisk til at en 2,4 S939 med 1MB cache skal være 600 rating poeng raskere enn 2,4 iS754 0,5Mb.

 

I spill og slikt (ja jeg vet spill er ikke alt men...) så vil jeg vedde at forskjellen er minimal ihvertfall.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Produsentene ser at vi sitter og jubler for hver nye cpu som kommer selv om vi i realiteten kjøper noe som ikke gir merkbar ytelsesforbedring og så lenge vi gjør det så fortsetter de å pøse ut disse "dublikatene" for å tjene mest mulig .

Jeg kaller det for fremskritt og billigere prosessorer til folket... Du ser bare negativt på at produsentene kommer med nye prosessorer :thumbdown:

Nei ser ikke bare negativt ,men prøver å tenke litt fremover , hadde ingen kjøpt disse cpuene med minimale øninger hadde produsentene måttet komme med noe som var reelt mye bedre , dermed hadde også prisene sunket på dagen cpuer , vi lille med andre ord opprettholdt dagens system med at prisene faller når noe nytt kom på markede, forskjellen ville ligge i at det nye virkelig var nytt . :hmm:

 

Ser ikke store fremskrittet i feks å ta en FX53 låse multippern på den og kalle den for 4000+ :no:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

nei, det er ikke det, rett og slett et skritt tilbake, i og med at de låste mp'n..

men den blir kanskje billigere? da har det jo noe for seg alikevell.. forbedring ltså..

 

men slike tilbakeskritt og opphold i utviklingen har vi jo sett før. husker noen fler 9500 VS 9600 serien til ATI? samma greia.. (selv om 9600 serien faktisk var dåligere)

Lenke til kommentar
Det minste de kunne gjøre her var å si at nå flytter vi FX53 over til å bli 4000+ med låst multipper , istedenfor å gi inntrykk av at dette er en helt ny cpu for det er det ikke .

Hva mener du de skulle oppnå med å gjøre noe slikt? :hmm:

 

Kan ikke huske at du klaget sånn når Opteron 150 kom rett etter Athlon 64 FX-53, for de er jo også omtrent identiske. Jeg ser ærlig talt ikke problemet, for det kan vel ikke tolkes negativt at prosessorer går ned i pris? :roll:

Lenke til kommentar
Forrige gang de satte ned prisen oppdaterte jo Komplett dagen etter eller no. Gikk ganske kjapt ihvertfall. Så begynte de mindre nettbutikkene å oppdatere prisene etterhvert. Men om de nye CPUene kommer på lager med en gang, er vel ganske så ukjent for oss. Får nesten ringe Norek og høre...

Takker. Er på oppgraderingsgrooven om dagen, men nå venter jeg og ser, så sparer jeg uansett noen kroner. Men det hadde vært kult å kommet seg over på 939 istedet for 754, når jeg først skal oppgradere...

Lenke til kommentar

Vist vi skal snakke om utvannet cpu er det uten tvil P4EE!

Når det gjelder Amd sin rating skjønner jeg ikke helt hva dere griner så av?

En prosessor med 1MB L2 cache vil yte vesentlig bedre i spill, det er her L2 cachen kommer godt med.

 

x2.png

 

Og dere som har hatt veldig lyst på en FX-53, nå får dere den enda billigere, som en 4000+ :D

Lenke til kommentar
Det minste de kunne gjøre her var å si at nå flytter vi FX53 over til å bli 4000+ med låst multipper , istedenfor å gi inntrykk av at dette er en helt ny cpu for det er det ikke .

Hva mener du de skulle oppnå med å gjøre noe slikt? :hmm:

 

Kan ikke huske at du klaget sånn når Opteron 150 kom rett etter Athlon 64 FX-53, for de er jo også omtrent identiske. Jeg ser ærlig talt ikke problemet, for det kan vel ikke tolkes negativt at prosessorer går ned i pris? :roll:

Tja det jeg ser på som et "problem" som du kaller det er at deet er alt for tett mellom disse cpuene og minimal ytelsesøkning i forhold til pris.

Når det så gjelder opteron og når den kom så var dette for en tid siden og DA var det ikke like tett mellom lanseringene som nå.

En 3400 og en 3700 er det jo veldig liten ytelsesforskjell på likevel er prisen nesten det dobbelte og en 3800 koster 1100 mer en en 3700 igjen dissse er det vel knapt målbar forskjell på .

Derfor synest jeg det blir alt for lite som skiller disse i forhold til hva en betaler .

Når det så gjelder at FX53 går ned i pris og blir kalt 4000 så er det greit nok ,men det er ikke en ny cpu , men et nytt navn på en gammel cpu .

Dette er mine meninger og det står selvfølgelig andre fritt å mene hva de vil ;)

Lenke til kommentar
Tja det jeg ser på som et "problem" som du kaller det er at deet er alt for tett mellom disse cpuene og minimal ytelsesøkning i forhold til pris.

Mener du at det kommer nye prosessorer for ofte? Det er jeg ikke enig i, raten av nyutgivelser på den fronten har jo nærmest stagnert (kraftig overdrivelse, men du skjønner sikkert hva jeg mener) de siste to årene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...