abcd423417984 Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Om de tjener GROFT JA?! herregud, det er sinnsykt! bare se her: hvist vi sier at det er realistisk at 5 millioner kjøpe spillet. (det blir sikkert en del millioner til, men vi sier 5 så er vi sikre) altså 5000000x499,- = 2495000000,- bare ved at mennesker kjøper selve spillet! så kan en tenke seg ca 100 i mnds kostnader.. altså; 5000000,-x100,-x12mnd= 6000000000,- ! det er 6 milliarder i året det..! de tjener så jæææævlig på mmorpg spill!! heilt rått! det som og er et stort moment er at de ikke trenger å bekymre seg for piratkopiering ettersom spillet vil bli svært lite givende uten gyldig cdkey... blizzard er sikra en del år framover! så koster det noen mills med å holde server parken i stand , utvikle spillet , betale alle som jober med det og det er mange oppgradere servere osv masse utgifter også , så dem sitter ikke igjen med 6mill så det regnestykket ditt er totalt feil Dessuten varierer priser på kjøp av spillet, så det er definitivt ikke alle som har betalt 499 for det. yay! for norge.
Heales Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Blizzard tjener langt mindre på sine ca. 1.5 millioner kinesiske spillere. De fleste av disse spiller WoW på nettcafe, og Blizzards inntekter er basert på en lisensmodell. Uansett så har Blizzard ca. 2.5 million spillere som betaler månedsavgift, så det er klart det blir penger av dette. Når det er sagt skal det legges til at det faktisk er store kostnader også, men noe av hovedpoenget med å drive butikk er jo å tjene penger. At Blizzard tjener mye betyr også at de satser enda mer på videreutvikling av spillet.
Sponis Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Uansett så har Blizzard ca. 2.5 million spillere som betaler månedsavgift, WoW hadde over 4 millioner aktive brukere den 30. August, Trur faktisk de har passert 5 millioner og no.
Heales Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Uansett så har Blizzard ca. 2.5 million spillere som betaler månedsavgift, WoW hadde over 4 millioner aktive brukere den 30. August, Trur faktisk de har passert 5 millioner og no. Og les innlegget mitt en gang til så ser du at 2.5 million som betaler månedsavgift + 1.5 millioner kinesere som ikke betaler månedsavgift = 4 millioner spillere Poenget er at Blizzard ikke har så store inntekter som 4 millioner x månedsavgift nettopp fordi forretningsmodellen i Kina er veldig forskjellig fra resten av verden.
Aiven Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Vet ikke men kansje denne er til noe hjelp? Virker ikke som den er oppdatert, siden wow står med 2 millioner. Ellers hadde den jo vært interessant.
Sigga Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Gamemasters må jo betales også, de jobber jo endel, så blir vel en del utgifter der og.
Sponis Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Uansett så har Blizzard ca. 2.5 million spillere som betaler månedsavgift, WoW hadde over 4 millioner aktive brukere den 30. August, Trur faktisk de har passert 5 millioner og no. Og les innlegget mitt en gang til så ser du at 2.5 million som betaler månedsavgift + 1.5 millioner kinesere som ikke betaler månedsavgift = 4 millioner spillere Poenget er at Blizzard ikke har så store inntekter som 4 millioner x månedsavgift nettopp fordi forretningsmodellen i Kina er veldig forskjellig fra resten av verden. Eh, ho når det er over 4 millioner abonomenter betyr det at det er 4 millioner som betaler månedsavgiften, altså, internet cafeene i kina må betale også. Veit ikkje kor du har fått det fra at 1,5 millioner kinesere sitter på internet cafe, men eg tviler sterkt.
Heales Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Uansett så har Blizzard ca. 2.5 million spillere som betaler månedsavgift, WoW hadde over 4 millioner aktive brukere den 30. August, Trur faktisk de har passert 5 millioner og no. Og les innlegget mitt en gang til så ser du at 2.5 million som betaler månedsavgift + 1.5 millioner kinesere som ikke betaler månedsavgift = 4 millioner spillere Poenget er at Blizzard ikke har så store inntekter som 4 millioner x månedsavgift nettopp fordi forretningsmodellen i Kina er veldig forskjellig fra resten av verden. Eh, ho når det er over 4 millioner abonomenter betyr det at det er 4 millioner som betaler månedsavgiften, altså, internet cafeene i kina må betale også. Veit ikkje kor du har fått det fra at 1,5 millioner kinesere sitter på internet cafe, men eg tviler sterkt. Anbefaler deg en liten runde med søk på nettet. Alltid greit med fakta fremfor synsing. Har vært masse artikler om dette allerede. Du finner blant annet en del her: http://www.gamesindustry.biz/ Og her kan du også lese en del om den lisensavtalen Blizzard har laget for Kina: http://videogames.yahoo.com/newsarticle?eid=359710&page=0 Søker du mer kan du finne mye mer enn dette også.
mr.Lunarion Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Det er jo 5 mill gankere i STV bare på èn server jo! (Dunemaul)
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Og alikevel klarte de å lage et spill uten noen spesiell dybde eller særegent end-game content. tja, har nå holdt meg gående konstant siden februar. Kan med hånda på hjertet si at ingen andre spill har holdt meg gående så lenge noensinne, og jeg tror dette gjelder for mange andre også. Og nei, jeg er langt fra lei enda. Dette gjelder da meg i høyeste grad også, men nå tenkte jeg at jeg skulle teste EverQuest II istedet, og se hvordan det er. Jeg savner egentlig dybde i WoW, jeg synes spillet virker så... statisk.
Nikkor Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Det er jo 5 mill gankere i STV bare på èn server jo! (Dunemaul) Næsj.
fasthammer Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Under 1mill regga brukere? HAHAHAHAHAHA holdt på å dette av stolen når jeg leste det^^
Cannabiskopen Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 skjønner ikke at de har så mye penger å bruker, men så mye bugs/disconnect problems/ errors, o.s.v. Eg har ikkje oppdaget noken bugs, og eg har ikkje hatt noken problemer med disconnect, det har heller ikkje vennene mine som spiller på andre servere. Errors? har eg aldri fått. har du aldri blitt disconnected??? Blir disconnected fordi jeg lagger så mye av og til. Du har kanskje aldri vært på LAN og spllt WoW og har sikkert 10 MB internett hjemme. Så vidt jeg har skjønt får alle en error hvor plutselig hele spillet klikker å går tilbake tli windows desktop. Jeg har fått det mange ganger på alle tre pcene i huset og alle kameratene mine og ikke kamerater (folk jeg så vidt kjenner) har også fått den erroren på alle pcene sine. Dette skjedde mye før patch 1.7 i hvertfall. HVis du aldri har spillt mer enn 2 timer i strekk, og hadde WoW før patch 1.7 kan ikke jeg forstå at du ikke har fått en "WoW error". Vet du i det hele tatt hva en bug er? Alle må jo ha settt en bug, kanskje du ikke har lagt merke til det, men det er MANGE bugs i WoW. Kø er det på de fleste servers som det står full på.
phnx85 Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Heales: Du sir at det er 1.5 mill kinesere som sitter på internett kafé og ikke betale månedsavgift. Har internett kaféene en/flere kontoer som alle gjestene deler på? Eller er det andre lisens avtaler i kina? Altså at man ikke betaler månedsavgift?
Gromle Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Eh, ho når det er over 4 millioner abonomenter betyr det at det er 4 millioner som betaler månedsavgiften, Men inngår den 10dagers trialen som følger med i de tallene?
Tåkefyrste Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Under 1mill regga brukere? HAHAHAHAHAHA holdt på å dette av stolen når jeg leste det^^ etterpåklokskap ftw!
hennigolsen Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Skrevet 16. oktober 2005 "Blizzard tjener langt mindre på sine ca. 1.5 millioner kinesiske spillere. De fleste av disse spiller WoW på nettcafe, og Blizzards inntekter er basert på en lisensmodell." faktisk.. uansett om de spiller på en nettkafe eller ei, så må en betale den måndelige avgiften, eller ha gamecard for å spille. eneste forskjellen er at nettkafeene har kjøpt selve klienten, men det er vel forbrukeren nødt til i første omgang for i det heletatt ha muligheten til å oprette en account.
Sitronade Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Det er nok mange fler utgifter Blizzard har som vi ikke vet om så det blir dumt at vi sitter å reger ut hvor mye de tjener.. Men at de tjener mye er det ikke noe tvil om...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå