Gå til innhold

Geforce 6800 GT eller X800 Pro? Beste valg?

radivx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en tidlig _beta_ ute... Den var jo ute ved juletider i fjord (var ihvertfall da jeg hadde den).. Det er masse "bugs" i den, så det var jo ikke morsomt i det hele tatt.. Tror det var noen som kalte seg anon som hadde skaffet den, og lagt den ut på nettet...

Skrevet (endret)

Teit å ha ulovlig versjon då, men viss det fortsetter å bli utsatt på denne måten håper eg nesten at det ferdige spelet blir hacka.

Endret av MK_Blackbird
Skrevet

Magefølelse ja...

Kanskje jeg skal kaste kron og mynt?

Takk for svarene... Har liksom fått bekreftet enda mer at det er et Veldig personlig valg... Får spare opp 4000kr og velge da...

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg gått for msi gt, det har veldig bra bundle med over 10 spill, kansje msi x800 også har det da men, og så har det mye bedre teknologi, men egentlig yter x800 hakket bedre med aa af.

Skrevet

bundle med over 10 spill???

Begge har 3 spill hver... og en 14 i 1 demodisk med demoer til mange fete spill... men demoer duger da ikke...

Lik pris... GT har jo OpenGL 1.5 som fordel da :)

Mange spill som støtter OpenGL sånn at det er likt eller bedre enn DX for tiden?

Skrevet (endret)

hehe

jaja jeg vil si at et er smaksak 6800gt bedre i opengl og x800pro er bedre i andre ting det blir bare fram og tilbake ,kjøpe det kort du har lyst, unsett er bra.

ps

x800pro går fin å spill doom3

Endret av lordsmygen
Skrevet

Det argumentet med at GT har 16 pipelines holder ikke, da kortene har cirka like bra ytelse selv om x800pro bare har 12. Det er også muligheter for å låse opp de 4 ekstra, hvis man ønsker det. Begge kortene yter cirka likt bortsett ifra GT som yter bedre i Doom3 (Som forøvrig etter min mening er forferdelig kjedelig.)

Les litt tester rundt omkring, og kjenn på magefølelsen. Personlig gikk jeg for ATi etter å ha prøvd begge.

Skrevet

hehehe.....du skal kjøpa POV 6800....ikkje GT...det er ein bilig versjon av 6800kr....aldri finn på og kjøp gt eller x800....dei yter ikkje det samme som pov 6800!!!!

Skrevet
GeForce FX støtter også SM 2.0b - vil de også få en ytelsesøkning?

Bare tiden kan vise hva som er "beest" av SM 3.0 og 3Dc.. Er det noen spill som bruker 3Dc i dag?

...?

Skrevet

Selsagt kan du modde et X800Pro kort til XT, men da forsvinner garrantien. Er flere hr som har herpa X800Pro kort når de har modda det til XT.

6800GT kan du i de flerste tilfellene klokke opp til 6800Ultra hastighet, uten at garatien forsvinner.

Ville selv godt for 6800GT, mener at NV40 er et mere inovativt design enn R420. Bland annet mener jeg at støtten for Shader Model 3.0 som er en industristandard nå er et stort pluss

Skrevet (endret)
hehehe.....du skal kjøpa POV 6800....ikkje GT...det er ein bilig versjon av 6800kr....aldri finn på og kjøp gt eller x800....dei yter ikkje det samme som pov 6800!!!!

Hva i huleste er dette for noe da? Skjønte nesten ingenting av det du sa og er uenig med det jeg faktisk forstår.. ;)

Endret av Carnifex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...