Gå til innhold

Kjøre doom 3 på lave specs går helt greit


ebso86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg glemte at ikke specsene mine står i signaturen lengre, sorry.

 

Har en AMD 1.8 ghz 512Mb ram og et geforce3 ti200 (overklokket)

 

Det som irriterer meg er at spillet kjører helt glatt og med nydelig grafikk (hadde selvfølgelig vært ennå finere på high og ultra high menmen).

 

Er bare masse articfafts som ødelegger mye av den skumle stemningen som dere sikkert kjenner til.

 

Bruker driverne forceware 66.10

 

Kjøler med luft forresten, og mens jeg spiller doom3 ligger cpu temp på ca 58

Endret av ebso86
Lenke til kommentar

High instillingene ved 800x600 gikk forøvrig ganske smertefritt.... lå mellom 30 og 60 fps. satser på å få litt mer stabilt ved medium.

 

Men en ting til. Er det noen flere som har lagt merke til en bug som gjør at det ikke går an å tilegne høyre og venstre piltaster til noen andre komandoer en det som er default?

 

og forresten så forsvant resten av articfactsene når jeg klokket ennå lengre ned.

 

dette viser vel kanskje at geforce 3 ti200 kanskje er et litt undervurdert kort.

 

jeg trodde jeg ville komme til å måtte kjøre på alt lavest på instillinger. den gang ei.

 

er ganske fornøyd jeg, fet grafikk på dette spillet altså!

men jeg er rett og slett nødt å laste ned gaffa-tape modden.

Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro at du kan kjøre high i 800x600 smooth...nekter!

 

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...9/doom3-06.html

 

Se på den testen, et Geforce4 4200 klarer 33fps på low i 800x600 på en P4 3.2Ghz og 1Gb Ram, du klarer altså mellom 30 og 60 i 800x600 på HIGH(!) med 1.8Ghz AMD cpu og et GF3 ti200...nekter sier jeg!!

 

"With GeForce FX 5200U, Radeon 9600SE and 9200, smooth gameplay is impossible, even at 800x600 low-quality settings." NEKTER!

 

Jeg tviler ikke på at du klarer å kjøre det tilfredstillende og jeg vet at D3 er svært tilgivende på svak HW, men likevel...

 

Jeg har egentlig aldri brydd meg om denne type innlegg før, men nå bare måtte jeg...

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Hehe...du trenger ikke det, syntes det bare er pussig at at ditt system kan kjøre d3 med nesten samme innstillinger som meg. Je har en 3Ghz og et R9700Pro kort, og klarer 36 avg fps på 1024x768 og medium settings. Applauderer deg jeg som klarer å presse gf3 til de grader:-)

 

Off topic er tøft!

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Hehe... systemet mitt klarer vist ikke å lage film samtidi som jeg spiller, blir vist for mye for den. men jeg la ved et bilde av kvaliteten jeg får, det skal stå oppimot 60 oppi hjørnet der men jeg må ha tatt screenshot akkurat da tallet har skiftet eller noe.

 

jeg er like overrasket som dere og prøver ikke bare å skryte.

 

Men jeg har et tips til dere, istedenfor å kjøre på 1024x786 på medium kan dere kjøre 800x600 på high. av en eller annen grunn funker det mye bedre for meg.

 

Ps. jeg klarer ikke å klatre helt opp i stigene, hvorfor ikke? stopper liksom rett før toppen, har prøvd å se i alle retninger, hoppe osv. noen som vet?

post-23-1095865864_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...