Gå til innhold

Kjøre doom 3 på lave specs går helt greit


ebso86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle vært en knapp i spillet der man kunne velge DX8 eller DX9.

Den kjører nok en codepath uten de mest avanserte pixelshader rutinene (det er i hovedsak dem som skiller den nye generasjonen gfx fra de gamle).

 

DX9 API'et inneholder også rutiner som finnes i eldre hardware som ikke nødvendigvis er bakoverkompatible med implementasjonen fra DX8, så det er ikke sikkert det er enkelt å lage en designert DX8 codepath.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Kjører selv max-fps med TI4800se, XP2700+ og 512MB i 1024. Men det er nok egne codepath's for eldre kort. Har sett et FX5900 kjøre det, og det så faktisk "litt" bedre ut.

Artifact's høres ut som gfx-minne. Prøv standard gpu-frekvens og lav gfx_minne frekvens for å sjekke det.

Når det gjelder stiger er det pare å ikke nøle, og det gjelder å treffe midt på stigen.

Lenke til kommentar

hva med å ta en timedemo? det er vel det letteste.. altgr+| (den ved siden av 1) skriv "timedemo demo1.demo" så får du fps'en til slutt. Gjør alltid det før jeg bytter grafikk innstillinger. Kan jo da legge til mine resultater:

 

800x600 LOW : 53fps

1024x786 MED : 42fps

1024x786 HIGH: 37,5fps

 

Hw kommer i sigg om to strakser og et halv sekund

Lenke til kommentar

Jeg må bare si det, men på enkelte tidspunkt i doom3 klarte jeg å kjøre d på 1024x768 Ultra high med over 30fps...

(Geforce 3 tit200)

Syntes selv d va underlig, og d irriterte rævva av kameraten min som hakket litt med 9800 pro ========================================D

 

(men etterhvert som tiden gikk hakket d bare mer og mer, til slutt hakket d på laveste innstillinger på enkelte plasser =( )

Endret av PooP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...