Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken utgave hadde DU valgt?


voluz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bare manuell som er moro da? :w00t:

Takk for svar så langt! Men trenger mange flere innspill! :w00t:

 

Jo, den eldste er kollisjonsskadet. Ble påkjørt i fronten. Dette kan være positivt fordi mange deler er skiftet (spesielt det ytre) - ELLER det kan være negativt om ramma har blitt slått skeiv eller noe. Men regner med dette vil avdekkes uansett på en NAF Kjøpstest?

 

Den eldste har jo traction og antispinn + mye mer - er ikke det gull? Men den nyeste har lavere kilometer og er 2 år nyere da...

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Som nevnt i en annen tråd kjenner jeg godt til disse bilene, men med et annet navn. I Australia heter de Magna eller Verada og kommer i flere utgaver. Minste motor her er 2.6 liters firer.

 

Bilene virker solide nok, men jeg vet om problemer med automatkassene. Det samme har jeg faktisk hørt om de manuelle kassene, så det gjør det kanskje ikke letter å velge. Jeg valgte automat på min 1996 modell. Bilen bruker ikke spesielt mye bensin synes jeg. Den bruker ikke langt over literen på vanlig kjøring, men jeg bruker ikke bilen så mye til bykjøring. V6 motorene skal være solide og kunne gå mange mil. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg har sohc eller dohc (!).

 

Slik ser formen på min bil ut:

WHV-295.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg synes begge er veldig like jeg, men ville vel ha valgt 93mod. p.g.a at det ser ut som om den er i bedre stand enn 90mod.

Enig. 93-modellen virker mindre slitt og ser bedre ut, sølvfargen holder etter min mening bedre enn sort. Den har gått mindre og er raskere. Dessuten har den fått rustbeskyttelse. Den virker totalt sett bedre holdt. Du bør selvsagt se an interiøret osv. Mht. antispinn osv. er ikke dette så viktig, litt avhengig av kjørestilen din. En prøvekjøring bør være på sin plass ;)

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

hei..

Du kan få lov til å kjøpe bilen min..

Som i andre innlegg har jeg bestilt 116i ..

bilen min er:

 

bmw 316 første gang registrert sept. 95 men er 96 modell(coupe)

utstyr bl.a

 

mørkere vinduer

skinnratt

cd-spiller med fjernkontroll og 6høyt(god lyd)

startsperre

abs

metallic burgunder farge

tåkelys forn og bak

setevarmere

el vinduer

el. speil

205/55/15 dekk...gått en sommer, alu bbs michael S. edition

Vinder dekkpå stål felger gått en vinter

 

gått 152 000km

et år til neste eu kontroll

 

har hatt den i halvannet år..

 

si ifra hvis du er interessert, kan sende deg bilder:)

 

Selger den som sagt fordi må ha en bil som er litt mer sikker på vinterføre(antispinn og esp pga forlovede skal ha lappen nå og første vinter på isen og bakhjulstrekk er ikke det beste:))

 

men absolutt morro hvis man kan kjøre:)

Lenke til kommentar
Jeg synes begge er veldig like jeg, men ville vel ha valgt 93mod. p.g.a at det ser ut som om den er i bedre stand enn 90mod.

Enig. 93-modellen virker mindre slitt og ser bedre ut, sølvfargen holder etter min mening bedre enn sort. Den har gått mindre og er raskere. Dessuten har den fått rustbeskyttelse. Den virker totalt sett bedre holdt. Du bør selvsagt se an interiøret osv. Mht. antispinn osv. er ikke dette så viktig, litt avhengig av kjørestilen din. En prøvekjøring bør være på sin plass ;)

Lykke til :thumbup:

Hei!

 

Takker for innspill! ;) Var egentlig av samme oppfatning som dere selv - og var innstilt på å sende bilen i Bergen (den sølvgrå SOCH-versjonen) på en NAF-test. Tok imidlertid kontakt med to Mitsubishi-forhandlere (verksted og importør) og spurte hva DE mente var det beste kjøpet.

 

Der var det en klar oppfatning av at DOCH-versjonen (den i svart i Trondheim) var det klart beste kjøpet til tross for at den var 2 år eldre og hadde gått 45 000 km lengre...

 

De argumenterte ikke med HVORFOR de mente dette, men mulig de snakker av erfaring? Evt. ser de DOCH som en mer påkostet modell...

 

Det gjorde meg ikke akkurat sikrere i mitt valg. Mitsubishi-forhandlere bør jo vite litt hva de prater om?

 

Skal prøvekjøre DOCH'en (den svarte) i morgen (søndag) - så får vi se hva jeg synes... Litt vanskeligere å prøvekjøre den i Bergen siden jeg bor i Trondheim. Skal uansett ha den på en grundig "helsjekk". Orker ikke noe katta i sekken kjøp...

 

Flere innspill? :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...