Jump to content
Sign in to follow this  
Howard

IWILL viser frem nForce4 med SLI

Recommended Posts

Hovedkortprodusenten IWILL har vist frem en prototype på et hovedkort basert på NVIDIA nForce4-brikkesettet.
En integrert ATI Rage XL-grafikkbrikke skal også være på plass,...

Er dette riktig informasjon? Et hovedkort med nForce 4 og et integrert skjermkort fra ATI?! :dontgetit: En må jo få lov å bli litt forvirra av de nyhetene dere klarer å gulpe opp innimellom..

Hovedkortprodusenten IWILL har vist frem en prototype på et hovedkort basert på NVIDIA nForce4-brikkesettet.
En integrert ATI Rage XL-grafikkbrikke skal også være på plass,...

Er dette riktig informasjon? Et hovedkort med nForce 4 og et integrert skjermkort fra ATI?! :dontgetit: En må jo få lov å bli litt forvirra av de nyhetene dere klarer å gulpe opp innimellom..

ja? Er jo hovedkortprodusenten som bestemmer, nvidia lager bare brikka ;)

Er dette riktig informasjon? Et hovedkort med nForce 4 og et integrert skjermkort fra ATI?!

Du ser ATI Rage XL-brikken helt til venstre på kortet, til venstre for den nederste PCIe-slotten.

O lalala! Endelig begynner det med litt go'kort for Opteron også! Mon tro om man etterhvert kan bruke minne som ikke er ECC også?

Ser for meg en Lotto-gevinst konvertert til et slikt med et par grafikkort i SLI...

Mmm, trenger ny arbeidsstasjon til kontoret.... :dribble:

Og for de som lurer så er ATI Rage nærmeste en standard når det er snakk om integert grafikk for servere. Få nettbutikker her i norge som har fått det med seg da de neste bare selger 940 HK med AGP uten integrert gfx :thumbdown: Og så bruker man ikke MSI i servere heller - beklager... klarer det bare ikke. Generelt suger Opteron-utvalget hos alle unntatt Quad.

Kommer nok noen 939 kort snart for de som ønsker det.. nForce4 skal kunne brukes til 940, 939 og 754.

Godt å se at Nforce4 brikkesettet er på vei.. Da dukker det vel opp til Socket 939 og 754 også snart.

Jeg kunne godt ha tenkt meg et Socket 754 kort med Nforce4 ultra. (planlagt kjøp om 3-4 måneder)

Jeg fryktet en stund at Dualprossessorkortene ikke skulle støtte SLI, men nå ser det ut til at jeg kan slappe av. Dette oppsettet har jeg tenkt på helt siden PCI-E basert SLI ble annonsert.

La sparingen begynne!