Gå til innhold

AluFortyFive by LGD *ferdig*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Montert og i bruk nå!

Her er rammen montert og klar til å få tredd i front og bakplaten.

rammemontl.jpg

Etter noen timers montering. (var trangt om plassen) :)

Kassen montert.

kassemontl.jpg

Hovedkort brettet er festet i støtta som såvidt synest i midten av kassa.

Her er kassen som den ser ut nå.

pc1l.jpg

Har også koblet viften til psu utenfor "skallet" for å kunne styre turtallet på den.

Det viste seg at vifta fikk antagelig mindre en 5v fra før ettersom den bråker en del nå.

Skal kjøpe meg en roliger vifte der etterhvert.

Her er bilde av feste til psu. Den braketten som synest har en liten brakett til på seg som er festa i noen ekstra lange skruer under psu'en. (skruene som holder kretskortet på plass)

psufestel.jpg

Fikk ikke tid til å ta så mange bilder akkurat nå. Mer kommer senere.

Harddisken ligger foreløpig bare på gulvet i kassen.

 

Nå... Hva sier folket?

Lenke til kommentar

Fortsatt veldig bra :) men jeg er litt nyskjerrig; hvor dan skal den siste side plata festes? Så vidt jeg kan se er hele ramma skrudd sammen fra innsiden og dekslene festes inn i sporene i rammma, så hvordan får du på plass det siste dekselet? Noe må vel skrues fra utsiden til slutt, eller har du et annet finuerlig festesystem i tankene?

Lenke til kommentar
Fortsatt veldig bra :) men jeg er litt nyskjerrig; hvor dan skal den siste side plata festes? Så vidt jeg kan se er hele ramma skrudd sammen fra innsiden og dekslene festes inn i sporene i rammma, så hvordan får du på plass det siste dekselet? Noe må vel skrues fra utsiden til slutt, eller har du et annet finuerlig festesystem i tankene?

Du skjønner vel at han lager et engangssystem løsning. Når den siste døra klikkes igjen kan man aldri åpne den igjen :p

Lenke til kommentar

Her er noen flere bilder.

pcfrontl.jpg

Ser at jeg må pusse litt mer på front plata. Har komt noen små striper etter montering.

pcbak1l.jpg

pcbak2l.jpg

Her er hardwaren min.

pcsidel.jpg

pcinnil.jpg

Skal rydde mer i ledningene etter at jeg har fått de rette viftene ol. Kommer antageligvis til å kappe ledningene jeg ikke bruker fra psu.

Kommer til å kjøpe meg en mange (8) ledet kabel til bryterpanelet.

Føtter kommer også senere.

 

Det jeg skal gjøre for å komme inn i kasse når den får plater er ikke 100% sikkert ennå.

Ideen er at langsiden på toppen skal være hengslet. Slik at jeg drar denne litt ut, vipper den opp og drar opp sideplaten.

 

Ser også at jeg må/vil bytte led'sa. Disse er ALT for lyssterke. Lyser opp hele soverommet.

Angående viften foran. Jeg liker den egentlig svart, den bryter opp aluminiumen litt. Har lurt litt på å sette en delta vifte der. :hmm:

Men det hadde vært morro å prøvd en alu. vifte. Tiden vil vise....

Lenke til kommentar
Angående viften foran. Jeg liker den egentlig svart, den bryter opp aluminiumen litt. Har lurt litt på å sette en delta vifte der. :hmm:

Men det hadde vært morro å prøvd en alu. vifte. Tiden vil vise....

Hadde det vært kabinettet mitt, ville jeg absolutt ikke satt en alu-vifte der.

Syns den svarte er helt perfekt jeg.

 

Forresten blei det et suuuperfint kabinett :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...