Gå til innhold

AluFortyFive by LGD *ferdig*


Anbefalte innlegg

Har til nå brukt ca 10 timer på konstruering, og ca 25 timer med jobbing.

Blir nok en del timer til. Ikke godt å si.

Med 25 timers arbeid hittil og mer i vente regner jeg med det ville bli en temmelig høy pris dersom en utenforsående skulle få maskinert ett alu-kabinett der du jobber ?

 

Det var ihvertfall utrolig fint, gleder meg til resten :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lanen er å bruke 4mm aluminiums plater til sidene. Disse skal bli maskinert for å få et mer spennende utseende.

 

Er ikke 4mm unødvendig tykt? har brukt endel 2mm til forskjellige detaljer på toweret mitt, og kan ikke helt se fordelen med det dobbelte. Er planen at det skal dempe støy bedre, eller har du bedre tilgang på 4mm?

Lenke til kommentar
lanen er å bruke 4mm aluminiums plater til sidene. Disse skal bli maskinert for å få et mer spennende utseende.

 

Er ikke 4mm unødvendig tykt? har brukt endel 2mm til forskjellige detaljer på toweret mitt, og kan ikke helt se fordelen med det dobbelte. Er planen at det skal dempe støy bedre, eller har du bedre tilgang på 4mm?

Det er tilgangen på 4mm som er bra. Men jeg kommer til og frese vekk en del material på platene.

Lenke til kommentar

hehehe, "Aluminium ramme case-mod"... ble litt nyskjerrig på tittelen ja :p passet jo bra da du ennå ikke er kommen så (veldig) mye lengre enn ramma... ;) utrolig bra forresten, ser ut til å bli en solid sak det dær :D

 

Forslag til ny tittel? *tenke litt*

 

AluFortyFive

(pga alle 45 graders vinklene du har overalt :p )

 

Lian Lu / Luan Li / Lyan Li / Lian Ly

(osv, bare pga at ditt kabinett fikk meg til å tenke litt på lian li :p )

 

ArmorCase

(c'mon, den er MASSIV... HVERTFALL om han blir å bruke 4mm plater som vegger :w00t: )

 

Valuminium / Valueminium

(syntes bare det hørtes phett ut... så tenkte jeg på "value" som utgangspunkt da dette blir en stk dyr boks for de som ikke har tilgang på værktøyet ditt :love: )

 

Made In Norway

(bare fordi det er så lite som ER det... OG så blir det jo en phet forkortelse..: "MIN" :w00t: )

 

ok det er det jeg har å bidra med av nye tittler til kassa di midt på natta... kanskje eg stikker innom i mårra også om du ikke er fornøyd med noen av disse ;) uansett, lykke til!! dette var spennende :thumbup:

 

-mamazboy-

 

EDIT:

satte tittelforslagene mine til fet, da de skillte seg så lite ut fra resten når de var helt likt resten...

Endret av mamazboy
Lenke til kommentar

Forslag til ny tittel? *tenke litt*

 

AluFortyFive

(pga alle 45 graders vinklene du har overalt :p )

Takker for de gode forslagene. Tror jeg går for AluFortyFive.

Hadde tenkt litt på noe lignende selv, men med tall istede for bokstaver.

 

Fikk en annen ide også (LGD = LeGranDuc), kommer til å lage meg en logo med de bokstavene.

Lenke til kommentar

Kommer bare med en liten Sketchup update.

Har satt inn cd-rom, psu og en 120mm vifte. Er ikke 100% sikker på hvordan jeg skal ha kortleseren ennå. Om jeg skal ha den bak en luke eller om jeg skal kle den med aluminium.

Diskettstasjonen har jeg ikke bestemt meg for riktig enda.

pcknappl.jpg

Psu'en skal som sagt ta luft ovenifra. Har tenkt litt på å tette den øverste delen av kabinettet, slik at psu tar luft ifra alle de øverste luftehulla.

Harddisken vil bli plassert ved 120mm vifta i gummioppheng.

Cd-rom'en skal selfølgelig ikke se slik ut. Skal lage en ny front til skuffen. (den er avtakbar).

Knappene vet jeg ikke om jeg skal ha på linje over cd-rom eller på linje nedover over 120mm vifte. Power, reset og eject. Kommer til å bruke hvite diskre lys.

 

Edit: Oppdatert sketchup. Diskettstasjonen skal være en kortleser.

Endret av LeGranDuc
Lenke til kommentar

Hva!!??? :ohmy:

 

Hvordan kan det ha gått over en uke uten at jeg har fått med meg utviklingen av dette mesterverket?

 

-Vi har fått en ny "supermodder" på forumet! :w00t:

 

Det stråler "profesjonalitet" lang veg av dette fantstiske byggverk, riktig nok har du tilgang på et imponerende utvalg av maskiner, men det krever skills å oppnå slike resultater!

 

Prosjektet ditt minner meg sterkt om en av mine virkelige fevorittmodder noensinne, ikke utseende messig, men i profesjonaliteten i utførelsen.

Jeg tar meg friheten å nevne det i tråden din, ment som et stooort kompliment!

 

 

KROT3.jpg

Klikk på bildet for større versjon!

 

- Prosjektet heter X-Zone Server,et utrolig godt gjennomført prosjekt gjort av en sveitsisk verktøymaker som også jobber med avanserte CNC rutere og dreie maskiner.

Begge deres prosjekter vekker en trang i meg til å skaffe meg tilgang til slike maskiner og, ikke minst, større kunskap om maskinerings faget.

Jeg missunner dere rett og slett! :yes:

 

 

Stå på viderej jeg skal følge dette prosjektet tett!

 

 

PS:

Hva i alle he****s dager forestiller avataren din? :D

- Det ser IKKE særlig delikat ut, si at det ikke er det jeg tror det er..... ! :p

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar
- Det ser IKKE særlig delikat ut, si at det ikke er det jeg tror det er..... !

 

Minnee mistenkelig om sånne gnagsår man får av å gå 3mila med dårlig tilpassede feltstøvler uten innleggssåler :) Nærmer jeg meg?

Au!!

 

Syns jeg kjenner igjen de der ja, legg til våte ullsokker så har du ingrediensene til et skikkelig gnagsår!

 

-Takk Gud for Compeed! ;)

 

Uff da!

Ikke meningen å spore av her altså!

 

Skjerpings! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...