Gå til innhold

AluFortyFive by LGD *ferdig*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lagd brakettene til kortleseren i dag.

Sånn ser de ut.

kortbrakettl.jpg

Lagde jo selfølgelig feil først, glemte de 3mm som kortleseren stikker inn i frontplata.

Kappet også av kortleseren. Trengte ikke de ekstra festehulla mer.

kappl.jpg

Tok å testmonterte kortleseren og en 120mm vifte jeg hadde liggende.

frmontinnl.jpg

Vifta er festet i gummi foringer.

frmontl.jpg

Ble litt imponert av meg selv når jeg monterte kortleseren. Den passet perfekt.

brakettkortl.jpg

Som sikkert alle har lagt merke til så er det en logo + noe skrift på innsiden av fronten.

Grunnen til det er at jeg ble ikke fornøyd med skriften. Den ødela stilen litt.

Det var det som var den egentlige grunnen til at jeg flytta logoen ned noen millimeter. (19mm)

 

Har pussa litt på frontplata også, men det er ennå noen striper jeg vil pusse vekk.

 

Akkurat som karamba, så har også jeg godt lys på kjøkkenbenken. :)

Lenke til kommentar

Tar en liten update før jeg snurrer film.

Har lagd brakettene til cd-rom'en i dag.

Slik ser de ut.

cdbrakettl.jpg

Var noen småproblemer under maskinering, men resultatet ble riktig så bre synest jeg.

Her er cd-rom, kortleser og 120mm vifte montert.

cdkort120l.jpg

Så lurer jeg litt på en ting. Er det noen som vet hvilke to punkter jeg skal lodde ledninger på for å få eject?

punkterl.jpg

Det er den knappen til høyre på bilde.

 

Om ikke så alt for lenge kan jeg begynne å bruke kassen. Gleder meg til det kan man si.

Lenke til kommentar
Så lurer jeg litt på en ting. Er det noen som vet hvilke to punkter jeg skal lodde ledninger på for å få eject?

Du skal i alle fall bruke det foran til venstre. Er (sannsynligvis) bare to av de fire loddepunktene til bryteren det går bane fra. Ville i utgangspunktet tippet de to forreste, og at det høyre av dem er jordet direkte i punktet. Det kan jo hende det går en bane fra den høyre fremre punktet på oversiden av printkortet. Se godt etter hvilke to av de fire punktene det går en bane videre fra og lodd på to ledninger i disse punktene. Var litt tungt forklart. Si fra hvis du ikke skjønte det.

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Åh, dette blir så smooth! Gleder meg også til å se det satt sammen :)

 

Her er et bilde som bør hjelpe deg litt: http://pegs.no/mod/the_cube/annet/03-cd_stealthknapp.jpg

Ser at du har samme knapp som jeg har på cd-drevet, kanskje det hjelper noe. Gjør som Snekker'n sier, test med en binders el.l. (Gjør det gjerne mens du henter strøm fra en gammel psu, sånn i tilfelle du kommer borti noe bad)

 

PS. Nasty avatar du har, minner meg om mange vonde stunder :p

Lenke til kommentar

Skal igang med bryterene og fikse litt mer på bakplata.

Skal ut å shoppe brytere og leds i morgen.

Ellers har jeg akkurat målt spenning på de orginale leddene, og funnet ut hvilke 2 punkter i cd-rom'en jeg må kortslutte for å ejecte.

Bakplata trenger noen nye m3 hull og noen luftehull.

 

Når det er gjort skal jeg mest sansynlig begynne å bruke kassa.

Mangler bare litt småting for å kunne brukes. :)

Lenke til kommentar

Hjelpes meg så sinnsykt bra da! Godt verktøy er halve arbeidet, men dette tror jeg da ikke jeg hadde fått til uten videre. Når jeg så det første scetchup bildet så trodde jeg det var et fututistisk fantasibilde som andre før med har antydet.... Sinnsykt bra jobbing og genialt fet uttenkt design! For alt jeg vet så virker det ganske nytenkende og originalt... eller?!!!!!

 

Ed:leif

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

Nydelig prosjekt du har på gang her. Likte spesielt detaljene i ramma. Jeg må inrømme at jeg fort blir syklig misunnelig på folk som har tilgang på slikt utstyr :p

 

Med de ferdighetene du viser er jeg virkelig spent på de tekniske løsningne inni kassa. Er vi heldige får vi kanskje noen løsninger som oss vanilge dødelige kan låne i våre egene systemer!? ;)

 

Nok et prosjekt som jeg kommer til å føle med på i spenning. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...