Gå til innhold

AluFortyFive by LGD *ferdig*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg nevnte i en tidligere tråd, så skal cd-rom'en stealthes. (holder på med det akkurat nå)

Diskettstasjonen som viser skal være en kortleser.

Diskettstasjonen skal jeg ha, men den kommer ikke til å være synlig i front.

Skal se om jeg kan få plass til den i en pci kort plass eller to.

Kommer med update om noen timer.

Lenke til kommentar

På tide med en liten update.

Fikk frest hull til psu i dag. Denne skal festes med noen braketter.

Her setter jeg nullpunkt.

nullpunktl.jpg

Liker braketter jeg. :)

Skulle egentlig ha lagd stealth front til cd-rom i dag, men jeg gjorde en mindre feil så den får vente til i morgen. :roll:

Her har jeg iallefall satt inn bakplata (woops... feil vei ja).

pcpsul.jpg

Det blir jo en liten flate midt på bakplata. Der kan det være at det kommer viftestyring eller noe.

Har også frest av alle brakettene til hjørnene ca 0.4mm. Dette ble gjort for å lette monteringen en hel del.

Skal snart begynne med fronten nå, kommer til å lage spor til CompactFlash kortet og en usb port. Resten av kortleseren vil komme bak platen.

 

Tror det var alt for denne gang. Blir sikkert en liten en i morgen også.

Lenke til kommentar

Enda en Sketchup'date!

Har målt å styrt litt med kortleseren nå.

Sånn som den ser ut nå likte jeg det best, men da forsvinner det en usb port som jeg kunne tenkt meg.

Grunnen til at den forsvinner er at den ligger på siden av kortsporet, da vil enten sporet ligge i midten som nå. Usb vil da komme langt mot høyre. (usymetrisk... er d mulig?)

Får se på muligheten med å flytte den på et eller annet vis.

frontl.jpg

Leddene vil mest sannsynlig bli de "ultra-white" som, karamba har kjøpt.

Litt blålige alså. Kan være jeg går for de som skal være blåe (staves det sånn?) siden led'en på volumkontrollen min er blå. (kan jo skifte den også da.)

Endret av LeGranDuc
Lenke til kommentar

You got skills man! Så langt inn i granskauen NYDELIG, jeg sier det bare, hvorfor lager ikke dere "supermoddere" en bedrift der dere spesialisere dere på kassebygging fra første skrue og selger det? Kundene kommer med beskrivelse, dere lager noen tegninger, så kommer dere og kunden fram til en løsning, så lager dere mesterverket. Og tar dere betalt!

Du gjør en Nydelig jobb LeGranDuc! Stå på. GL HF :w00t:

Lenke til kommentar

Nok en update!

Fikk lagd ny front til cd-rom, og fronten til kassen nesten ferdig.

Her er cd-rom fronten etter maskinering. Lagde to lommer på baksiden for å lette den.

cdfront0l.jpg

Fikk montert fronten, den ble litt slakk, men jeg kommer til å bruke hot-glue for å feste den senere.

Trakk ut cd-romen min litt og fikk hengt frontplata løst på.

front1l.jpg

Skal prøve og fullføre frontplata i morgen, bore noen hull på innsiden. Må også frese inn en lomme der hvor kortleseren skal stå. Dette for å slippe å måtte stikke kortet inn 4 millimeter ekstra.

 

Flytta også logoen ned noen millimeter, nå står den i ca. lik avstand som cd-rom til kortleser. :whistle:

Skal selfølgelig pusse plata bedre. Skal prøve å pusse cd-romen motsatt vei, se om det ser bra ut.

Lenke til kommentar

Dette ble virkelig pent, jeg er imponert. Hvis du holder den cleane metall-looken du har hold så langt har jeg noen ideer som hadde gjort seg etter min smak. Før det første kunne du formet viftehullet forran som et luftinntak (ikke for pragende) og brukt en led-vifte av høy kvalitet. venteret av viften kunne du kuttet ut en "hatt" til som det er på totorbladene i et fly. Om du velger å ha noe gitter forran viften er opp til deg, men det hadde sikkert blitt stilig. Når det gjelder sidedøren hadde det vært tøft å bruke noe plexi på strategiske steder, men ikke overdriv. Noe som hørtes interessant ut...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...