Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere enn meg som sliter med feriedepresjoner? Bruker å få det når det er skoleferie og jevnaldrede kommer hjem på ferie, og bygda våkner til liv.

 

Mens jeg sitter hjemme og tenker på hvor morro alle andre har det, og hvor suksessfulle de er i sine jobber, og som tar utdanning, mens jeg ikke engang klarte/klarer å fullføre VGS pga at jeg ikke klarer å gjennomføre en muntlig eksamen.

 

Og nå som jeg har bursdag snart så blir det enda verre. "Enda ett år som jeg ikke har fått gjort noe med livet mitt".

Lenke til kommentar
Flere enn meg som sliter med feriedepresjoner? Bruker å få det når det er skoleferie og jevnaldrede kommer hjem på ferie, og bygda våkner til liv.

 

Mens jeg sitter hjemme og tenker på hvor morro alle andre har det, og hvor suksessfulle de er i sine jobber, og som tar utdanning, mens jeg ikke engang klarte/klarer å fullføre VGS pga at jeg ikke klarer å gjennomføre en muntlig eksamen.

 

Og nå som jeg har bursdag snart så blir det enda verre. "Enda ett år som jeg ikke har fått gjort noe med livet mitt".

Nei du er nok ikke den eneste som sitter å tenker i de tankene og det blir ikke akkurat noe bedre at når brodern har kommet nordover og begynte å mase på nårtid jeg skulle ta meg en utdanning osv :roll:

Men vi har alle vår vei her i livet, det er ikke noe nederlag om en ikke går noe skole/utdanelse...

Du derimot har da bare en muntligeksamen og ta opp i motsettning til meg som har 2 år med vgs og jeg er 23 nå...

Lenke til kommentar
Er bare så jævla langt nede nå. Selvtilitten er knust i dass. Er merkelig nok ikke deprimert, bare føler meg elendig og verdiløs. :fun:

Hvorfor har din selvtilitt tatt kvelden? :\

 

Du derimot har da bare en muntligeksamen og ta opp i motsettning til meg som har 2 år med vgs og jeg er 23 nå...

Har du jobba eller vært i militæret i fem år etter å ha slutta på skola, og er over 23, så kan du få støtta sånn vgs på ett år-greie. (:

Ja jeg vet det. Men jeg har ikke noe lyst til å hive meg på det kappløpet i år. Jeg har ikke anledning rett og slett og jeg kan ikke si at jeg eier noe særlig med motivasjon heller for det.

Kan hende jeg lurer meg selv med å tro at jeg ikke har noe motivasjon men at jeg har det....at en har sagt i så mange år at "nei jeg har ikke motivasjon" og så har det bare blitt standardsvaret..who knows :shrug:

En får se hva tiden bringer :)

Lenke til kommentar
Ja jeg vet det. Men jeg har ikke noe lyst til å hive meg på det kappløpet i år. Jeg har ikke anledning rett og slett og jeg kan ikke si at jeg eier noe særlig med motivasjon heller for det.

Kan hende jeg lurer meg selv med å tro at jeg ikke har noe motivasjon men at jeg har det....at en har sagt i så mange år at "nei jeg har ikke motivasjon" og så har det bare blitt standardsvaret..who knows :shrug:

En får se hva tiden bringer :)

Er jo bare å ta sin tid, men det er jo bedre å ta alt på ett år, enn å måtte gå alle tre om igjen (pga kunnskapsløftet), syns nå jeg i hvert fall.

Mamma tok det etter å ha fått tre kids, så det er nok langt ifra for seint (:

Tenkte bare jeg skulle nevne det for deg, for det er vel ikke alle som veit om tilbudet.

Lenke til kommentar
Noen har tatt den :( Må lage ny, veit ikke hvordan.
Du da =(

*hente iglo-heksegrya se og ordne en ny til*

 

Er jo bare å ta sin tid, men det er jo bedre å ta alt på ett år, enn å måtte gå alle tre om igjen (pga kunnskapsløftet), syns nå jeg i hvert fall.

Mamma tok det etter å ha fått tre kids, så det er nok langt ifra for seint (:

Tenkte bare jeg skulle nevne det for deg, for det er vel ikke alle som veit om tilbudet.

Nei...det skal litt til for å være klar over alle tilbudene som er der ute som en kan benytte seg av, men ja jeg er klar over det at det finnes et slikt tilbud.

Og nei, ta alle 3 jævla årene gidder jeg iallefall ikke. Skal være et år med hardt arbeid og så blir en ferdig med det. Men nei det er aldri for sent, det er ikke det. En kan begynne nårtid som helst, en kan reskolere seg nårtid som helst. Pappa gjorde det da han var nærmere 50 så...jah, aldri..ALDRI for sent :9

Lenke til kommentar

Noen ganger kan det bli et mantra som gjør at man aldri får gjort noe. Særlig hvis det gjelder en ting man har vent sg til å utsette. Vekkerklokken, en utdanning, sending av søknader og diverse. Det er vel viktig å være klar for ting og, i hvert fall ting som krever noe av en. Men man risikere jo å plutselig stå der og tenke at man har gått glipp av mye, eller sløst bot masse med tid, fordi man stadig utsetter noe

Lenke til kommentar

Samtidig så kan det hende at det ikke er så forbanna dumt å vente. Selvfølgelig, jeg skulle ønske jeg var ferdig med vgs, men jeg veit at jeg aldri i verden hadde klart å gjennomføre og fortsatt klare stå på begge bein. Sannsynligvis hadde det ikke resultert i så mange ståkarakterer i første omgang allikevel.

Og jeg angrer ikke et sekund på at jeg ikke tok resten det skoleåret som var. For de valgene jeg har gjort har fått meg til å vokse enormt mye, og samtidig hjulpet meg å takle den jeg er, gjøre det best mulig. Det har også gitt meg veldig mye bedre forutsetning å gjøre det beste av meg sjøl i skolesammenheng. Tror nå jeg, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan det kommer til å gå med meg. Merket at 2.termin var mye vanskeligere å komme seg gjennom.

Du kommer til å klare deg strålende. Er iallefall ikke noe galt med hodet ditt pus, tvert imot. Du er meget meget oppegående menneske så jeg tror du kommer til å klare godt pusen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...