Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Gjest random

Dårlig følelse i dag, gudene vet hvorfor. Kanskje det er fordi kjæresten min skal obdsueres i dag og kroppen min vet det, men jeg prøver å ignorere det....

 

Og jeg må ut å ordne blomster o.l. til begravelsen. Det liker jeg ikke i heletatt hvertfall. Vil bare at livet skal gå fort videre nå. Ei uke har gått fort så håper resten av tiden også går meget, meget fort.

Uff. Jeg kondolerer. Virkelig. Jeg klarer ikke tenke meg hvor vondt det må gjøre engang.

 

 

 

Jeg føler meg bare håpløs for tiden. Jeg har en tragisk fortid, ingen positive fremtidsutsikter og jeg klarer ikke dra meg ut av denne onde sirkelen jeg sitter bom fast i. Jeg skal til legen for n-te gang denne uka, for å kanskje finne ut hva som er galt med meg. Men etter x antall prøver, x antall leger og x antall år med å kun medisinere bort symptomene, kan jeg ikke akkurat si at jeg ser optimistisk på det. Hver gang de sier de tror de har funnet problemet, snur de helt om og gir meg noen piller og sier vi skal krysse finga for at det funker. Jeg er lei. Jeg har skapet fullt av piller og en stigende lyst til å avslutte. Jeg ser snart ikke poenget lenger. Jeg har mistet meg selv fullstendig oppi hele greia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig følelse i dag, gudene vet hvorfor. Kanskje det er fordi kjæresten min skal obdsueres i dag og kroppen min vet det, men jeg prøver å ignorere det....

 

Og jeg må ut å ordne blomster o.l. til begravelsen. Det liker jeg ikke i heletatt hvertfall. Vil bare at livet skal gå fort videre nå. Ei uke har gått fort så håper resten av tiden også går meget, meget fort.

 

Kondolerer på det sterkeste :cry:

Kan ikke forestille meg smertene du har nå, men håper du klarer og holde håpet oppe og være sterk.

Ønsker deg alt godt.

 

L44r5::: Amen til den, man føler seg som en forbanna forsøkskanin til tiderS

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Livet kunne alltid vert mye verre - fokuser på det positive - og få positive ting ut av det negative.

 

På samme måte som Gud er universets størrste ekspert på å vri positive ting ut av negative hendelser - og får store positive ting til å skje i kjølvannet av noe negativt.

 

Fokuser på det positive - og når det skjer noe negativ - så la det komme positive ting ut av det, som ellers ikke ville ha skjedd.

 

En har kun 1 liv - gjør det beste ut av det - med å hente frem dine "skjulte" krefter som ligger godt bevart i ditt hjerte - ta frem kreftene og knus alt av "svakheten" som lurer deg til å ikke klare nettopp slike konstruktive ting, som du vet er best at du klarer - og ikke la noe tynge deg ned!

 

Du er mye heldigere enn du tror - sjansen for at nettopp du kom til denne verden, var i utgangspunktet forsvinnene små.

 

Livet vil alltid bestå av godt og vondt, hyggelige og ikke hyggelige hendelser. Det er endel av livet, og ikke vær lei deg for det. Livet består av mer eller mindre både dårlige og betre dager - det er slik livet er - og det er slik du virkelig føler at du er en levende skapning - så nyt både det dårlige og gode dagene, og vær glad for at du er i livet og eksisterer.

 

Vær sterk, aldri gi opp livet - fordi livet er mer verdt enn du aner!

 

"Døde mennesker" kunne betalt millioner på millioner av kroner bare for å kommet tilbake til livet og inn i din kropp og vår tid - uavhengig om du er alkoholiker, sitter i rullestol, har mistet familien, har 100 millioner i gjeld eller går på dop. Ja uavhengig av det - så ville dem betalt "alle jordens penger" får å kommet tilbake inn i livet i en av disse nevnte kroppene.

 

Gud velsigne oss rikelig - med livslyst til å leve og overvinne det vanskelige - slik at det destruktive ikke får dominere - forandring, handling og håp til alle som trenger det.

 

 

Lenke til kommentar

Klarer du og tro på det der?

Helt ærlig....

Nå vet jeg ikke hva du har opplevd osv. men jeg kunne fortalt et par ting som du skulle vært bra vrengt imellom ørene ffor og klare å vri det til noe positivt.

 

Og jeg lurer oppriktig på om du tror på det ja :yes:

Personlig så lever jeg på fordømt stahet og et bittelite håp om at en dag så kan jeg få fred.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Klarer du og tro på det der?

Helt ærlig....

Nå vet jeg ikke hva du har opplevd osv. men jeg kunne fortalt et par ting som du skulle vært bra vrengt imellom ørene ffor og klare å vri det til noe positivt.

 

Og jeg lurer oppriktig på om du tror på det ja new_yes.gif

Personlig så lever jeg på fordømt stahet og et bittelite håp om at en dag så kan jeg få fred.

 

Det vil fungere og ha effekt for alle som tror på det. Om du er en av dem, må du jo nesten finne ut av selv.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Jeg hater alt den "positive" skiten kristendommen spyr ut. Det er nok av dårlige råd i denne tråden, spar oss.

 

 

Jeg skulle gjerne likt å få en forklaring på hvorfor du skriver det der, for jeg kan garantere deg at alle her inne har lest det før, men realistisk sett, så det hjelper ikke.

Lenke til kommentar

nei nei og atter nei, jeg spurte deg jeg ;)

Jeg tror ikke på sånt..har prøvd og i det hele tatt å snu mye av det jeg har opplevd til positivt er omtrent kliss umulig. Har prøvd i noen år for og si det slik.

Slike lister er ikke fasit på noe, selv om noen ønsker og tro det.

De er flotte og alt det der, men ikke noe mer enn det.

Men igjen så spørs det hvem som leser det og hva personen har opplevd.

Men for min sin del så kan jeg bare drømme om at en slik liste er løsningen.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Så livet ditt er ett så innforjævligt sammenhengene grusomt torturistisk helvete av uante dimensjoner, at selv ikke ett nitrist dødt menneske ville ha takket ja til å fått sjelen sin satt til livet inn i din kropp, visst det fikk muligheten?

 

Og visst ikke, hva er det isåfall som gir deg håp om fredelige tider -og hvorfor er du så vanvittig sta(som du nevnte)? Er det fordi du innerst inne egentlig er glad i livet og ikke vil gi slipp på det?

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Første spørsmålet er satt så på spissen at det blir latterlig, man kan desverre ikke se slik på livet.

Og ja, jeg har et ganske lite helvette inni meg som torturerer meg dag inn og dag ut.

 

Ikke fredligere tider, fred inni meg....at ikke all energi går med på at man ikke skal ta livet sitt, at man prøver og komme seg igjennom hver dag på best mulig måte og så mye mer.

Er langt ifra glad i livet, jeg er glad i noen mennesker som gjør at jeg vil prøve. Livet i seg selv har stort sett rævpult meg i vinkel.

 

Og hvis du skal prøve og hjelpe mennesker så må du også innse at det første spørsmålet er ganske provoserende, men jeg velger og ta deg seriøst nå.

Og at mange føler som de har et helvette innvendig.

Noe som ikke er rart hvis du har blitt misbrukt, slått og så jævla mye annet som de fleste ikke vil vite pågår hver bidige dag på denne "vakre" planeten vi bor på.

 

Edit: i tilegg så har jeg et ansvar..jeg kan ikke bare gi opp.

Og gir jeg opp så lar jeg de som gjorde det de gjorde "vinne" over meg. Jeg fortjener like mye et godt liv som andre. Så en dag får jeg vel oppleve det...DET lever jeg og jobber for.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

hehe, absolutt ikke ;)

Jeg svarte på det du spurte om jeg.

Noe du ikke har gjort en gang ennå.

Hadde jeg bare tenkt negativt så hadde jeg ikke sittet her i dag..

Jeg vet at den listen der for min sin del bare er piss for og si det snilt:)

Hvis andre finner noe bra i den så respekterer jeg det og støtter det.

 

Har faktisk ikke vært negativ, har vært realistisk. Svart deg ærlig på spørsmålene og ikke noe mer enn det:)

 

Grunnen til at jeg spurte om du tror på det du skriver er at jeg har møtt en god del av de som gjør det og det har alltid fasinert meg.

Finnes uendelig slike "lister".

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

hehe, absolutt ikke wink.gif

Jeg svarte på det du spurte om jeg.

Noe du ikke har gjort en gang ennå.

Hadde jeg bare tenkt negativt så hadde jeg ikke sittet her i dag..

Jeg vet at den listen der for min sin del bare er piss for og si det snilt:)

Hvis andre finner noe bra i den så respekterer jeg det og støtter det.

 

For det første er det vel egentlig ikke en liste, som du tydeligvis er opptatt av å stemple det som.

 

Og for det andre, er det virkelig piss å prøve tenke positivt? - eller prøve å se positive hendelser som har kommet i kjølvannet av noe negativt?...

 

....f.eks er det ikke sikkert du hadde blitt sammen med din nåverende forlovede? (som du forhåpentligvis liker god og passer godt sammen med) - visst du ikke hadde hatt ett tidligere turbulent liv.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Jeg vet at jeg kan bruke de negative opplevelsene mine til noe positivt. Jeg vet at jeg har evner jeg kan utrette noe med, som kanskje ikke hadde vært der om jeg hadde en annerledes oppvekst. Men det hindrer meg ikke i å få et destruktivt tankemønster og en alvorlig depresjon (eller hva det nå enn er). Ting ligger ofte så dypt at man ofte ikke engang er klar over det. Menneskesinnet er ofte mer komplisert enn som så.

 

Anbefaler også å holde religion unna dette, da noen vil finne det provoserende.

Lenke til kommentar
Gjest Gelato

Man kunne hatt det UENDELIG mye verre. Fin tanke.

 

 

Her har vi iallefall en person som klarer å skjønne ett vesentlig poeng. Fantastisk branew_woot.gif

Har du lest emnetittelen? Det står "et fristed for tunge tanker". Og så kommer du her å rakker ned på dem? Manglende respekt kalles det.

 

Hvis du ønsker å hjelpe noen får du heller finne deg en tråd der folk ønsker hjelp. Dessuten virker ikke positiv tenking når man sitter skikkelig dypt i det. Fordi alle positive tanker har en bakside. Denne baksiden vil være usynlig for noen, men den vil alltid være der i større eller mindre grad. Hvis man er deprimert, i større grad.

 

Situasjon: Du har ikke spist noe annet enn brødskive med syltetøy på flere dager

Positiv tanke: Jeg får ihvertfall i meg c-vitaminer

Ubevisst bakside: Jeg burde ha et mer variert kosthold -> Dårlig samvittighet -> Negative følelser

 

Situasjon: Du har det fælt

Positiv tanke: Det er mange som har det MYE verre enn meg

Ubevisst bakside: Hvis jeg har det ille, og mange har det mye værre, da er det veldig mange som har det helt jævlig her på kloden, verden går til helvete. -> Negative følelser

 

Positiv tanke: Jeg fikk ros av sjefen idag.

Ubevisst bakside: Men mange ganger før så har han kjeftet på meg selv om jeg har gjort mitt beste, og dessuten tjener jeg så lite at jeg knapt har råd til mat -> Negative følelser

 

Positiv tenkning kan resultere i negative følelser. Det er ikke svaret på alle problemer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...