Gå til innhold

Norman eller Norton?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norman... kjører det både hjemme og på de flere hundre maskinene på skole. Helt suverent. Aldri hatt noen problemer. Har du sett sandbox demonstrert i praksis bytter du aldri.... om et par år kommer norman til å ta store markedsandeler på sandbox teknologien.

Har faktisk aldri vært med på at sandbox har funnet noe som helst. Teknologien som Norman kaller Sandbox brukes av stort sett alle andre AV-programmer også, såkalt heuristisk leting etter virus i programkoden.

Dette er helt feil, men desverre en relativt vanlig missoppfatning. Norman Sandbox benytter ikke primitiv heuristikk som mange andre antivirusprogrammer, men en svært anvansert emulator som emulerer et helt nettverk inne i søkemotoren. Mer info her: http://www.norman.com/Virus/13927/no

Lenke til kommentar
Mulig jeg er litt paranoid, men vil være skeptisk til å installere virus programvare produsert i Russland ;-)

 

.....Slik som Kaspersky er.

 

Nettulf

Litt enig der Nettulf,ser for meg at den driver og stjeler passord og Mastercard

nummer og sender det til den Russiske mafiaen.

Latterlig!

 

Da hadde det ikke vært godkjent.

 

 

 

db

Lenke til kommentar
Eset NOD32 har holdt min PC virusfri i lang tid nå. Det er et av de beste antivirusene på markedet.

Da kan jeg si at jeg har holdt pc`en min virusfri i lang tid nå, har ikke et eneste virusprogram og ting funker som det skal!

Hmmm, leste for en stund siden en artikkel (har desverre ikke linken) om at en maskin bruker i snitt ca 20 minutter fra den er koplet til internett til den "kneler" pga virus og andre uhumskheter.......

Jeg benytter internett noen timer aktivt per dag, og det går nesten ikke en dag uten en eller flere forsøk fra uønskede elementer på inntregning etc.

Disse blir (heldigvis) alltid stoppet av Norton.

Jeg kjøre i tilleg Ad-aware fra Lavasoft, noe som tar endel andre "etterlatenskaper".

Husk å kjøre oppdatering.

Lenke til kommentar

Jeg har selv vært med å administrert flere større nettverk (300+ maskiner), der Norman Virus Control ble og forttsatt blir brukt som antivirus progrfamvare i nettverksmiljø. Norman fungerer veldig bra så lenge den er konfigurert korrekt. Norman tar de aller fleste virus uten problemer. Jeg ville valgt Norton fremfor Norman.

 

Det er verdt å teste F-Secure også.

Endret av azone
Lenke til kommentar
jeg fikk ikke til å installere "kaspersky" pc`n bare klikka.. :thumbdown:

Installerte Kaspersky akkurat nå jeg, og det funka fint.

 

Har brukt Norton i "all tid" og det har egentlig funka fint det også, men etter å ha lest innleggene her så ble jeg inspirert til å prøve noe nytt:) Enig i at Norton er litt "tung", og det var eneste grunnen til dette eksperimentet.

 

Hvorvidt jeg beholder Kaspersky gjenstår jo og se.....har som sagt nettopp installert.

Største forskjellen hittil er den noe glorete K'en nede i høyre hjørnet....har jo vært vant til et gult diskret skjold på samme plassen.

Lenke til kommentar
Hva med symantec anti-virus corporate 9.0 da? Synes det virker svært bra, plussa at det bruker lite ressurser

Jeg bruker Symantec/Norton Corporate Edition. Jeg synes det er helt supert. Har ingen andre funksjoner enn antivirus, noe som er akkurat det jeg vil ha.

Det er raskt, og ikke stygt å se på. bruker lite minne.

Oppdager all mail-virus jeg mottar, det i Opera jfyi.

 

Aldri hatt problemer med det heller. :)

 

Anbefaler det på det varmeste.

 

 

Bruker forresten Trend Officescan på jobben, og det funkerer også utmerket!

 

edit: bruker forresten versjon 7.51 av Norton CE. Har ikke orka å oppdatere ennå (Why fix it if it aint broke?)

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Mulig jeg er litt paranoid, men vil være skeptisk til å installere virus programvare produsert i Russland ;-)

 

.....Slik som Kaspersky er.

 

Nettulf

Litt enig der Nettulf,ser for meg at den driver og stjeler passord og Mastercard

nummer og sender det til den Russiske mafiaen.

Latterlig!

 

Da hadde det ikke vært godkjent.

 

 

 

db

dbdm

Du forstår vel en spøk eller?Ta ikke alt alvorlig.

Og forresten:NOD32 :thumbup:

Endret av Raper
Lenke til kommentar

Skal man kjøpe et program ville jeg godt for NIS 2004. Har brukt det i laaaang tid, og ikke hatt noe problem med virus. Den tar alt av "innbrudd". Eneste aberet er at den krever en del ressurser. Jeg er sikker på at oppstart og shut down tar dobbelt så lang tid med NIS installert, men det er overkommelig hvis man ønsker å holde seg unna virus. Har testet med adaware et par ganger for å sjekke om det er kommet inn spy-ware, men det har ikke skjedd en eneste gang.

 

F-secure er et skikkelig drittprogram. Det tar ikke alt av de viktige virusene, og er dårlig på updates. AVG er det beste gritsprogrammet jeg har vært borti!

 

Som firewall, hvis man skal ha det gratis, ville jeg gått for Zonealarm. Det er utrolig bra.

Lenke til kommentar
Mulig jeg er litt paranoid, men vil være skeptisk til å installere virus programvare produsert i Russland ;-)

 

.....Slik som Kaspersky er.

 

Nettulf

Litt enig der Nettulf,ser for meg at den driver og stjeler passord og Mastercard

nummer og sender det til den Russiske mafiaen.

Uffda.....

 

Da tør jeg ikke tenke på hva Checkpoint Firewall -som er en "high end" brannmur kan foreta seg. Denne er tross alt fra Israel:)

Lenke til kommentar

HATER norton fordi at det bruker unødvendig mye ressurser, føcker ofte opp under oppgradering av versjon, legger igjen mye dritt etter avinstallasjon. Det er litt kvassere til å ta virus enn norman (?), men norman er ikke mer enn det trenger å være, har en god sandbox, og bruker relativt lite ressurser. Minimalistisk sett kan det ikke måle seg med NOD32, men det er en grunn til at jeg gidder å betale for det år etter år.

 

Norton internet security er vertfall noe dritt. Aner ikke hvor mange telenorlinjer jeg har hatt problemer med pga den. Symantecs løsninger var mye bedre før..... før de begynte å legge til alt mulig ræl som "norton protected recycle bin" osv...

 

Zone alarm er i utgangspunktet bra, men jeg har vært borti at det dro med seg alt av winsock og kræsja de ved avinstallasjon, og at den lager en del CRC error for P2P programmer. Har ikke testa corporate edition av norton, men ser for meg at denne versjonen kan være en del bedre!

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...