Gå til innhold

Norman eller Norton?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NOD32 er tingen :thumbup: Brukte Norton frem til jeg fikk nytt lydkort et

Audigy 2 da vart det hel...Lydkort softwaren koblet ut Norton på oppstart.

Er visst et kjennt problem som hverken Norton eller Creative gidder gjøre

noe med.Det eneste jeg ikke liker med NOD32 er at den prøver å "ta"

mine crack's og delete dem.

Endret av Raper
Lenke til kommentar

Mellom Norman og Norton hadde jeg helt klart valgt Norman. Begge finner de fleste virus, men Norton krever en del mer resursser. På min arbeidsplass har vi ca. 300 maskiner med Norman, og vi har lite problemer med virus. Eneste problemet med Norman er at den i enkelte tilfeller går i "restart-now loop", noe som er enkelt å fikse.

 

Verken Norton eller Norman klarer å stoppe alle Agobot variantene, noe som kan være et problem om man har port 445 åpen mot nettverket. Eneste virusprogram jeg ikke har opplevd slipper gjennom "port-445" virus er Nod32.

 

Det jeg misliker med Norton, eller Symantec produkter i det hele tatt, er at det legger inn så mye ekstra "bullshit" man ikke har behov for. Spesielt irriterende er protected recycle bin og de unødvendig tunge grensesnittene til live-update osv.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg ikke liker med NOD32 er at den prøver å "ta"

mine crack's og delete dem.

 

Det var det jeg snakket om i tidligere post. nod32 tar alt den ikke vet hva er som virus. Synes personlig det er ganske kjedelig og måtte drive og følge med på virus scan. Men hver sin lyst :no:

Endret av Hassan
Lenke til kommentar

Nod32. Et veldig lite og lett (les: bruker lite ressurser) antivirusprogram som jeg er veldig fornøyd med. Skrevet i assembly.

 

 

 

Ble litt skeptisk til url som ble gitt ut tidligere i tråden: http://www.software-antivirus.com/, da jeg så at:

 

Cons - NOD32 Anti-Virus:

Places three different icons in the system tray

[Nei, ett har jeg i min tray, og har alltid hatt det fra første stund da jeg installerte det.]

 

Doesn't automatically delete viruses in email messages, you have to do it manually

[Riktig, men du kan fint sette at den skal slette som defalut action med to-tre klikk]

 

You have to manually configure NOD32 Anti-Virus if you use any email client other that Outlook or Outlook Express

[Øhm, den "hører" på port 110 som er standar pop3 mail. Det den dog mangler er støtte for imap]

 

You have to manually configure NOD32 Anti-Virus if you use more than one email account

[Nei, les over]

 

While scanning speed is excellent, on-access monitoring does affect performance noticeable

[Absolutt ikke!]

 

Skjermbildene de har på siden av programmet er jo også helt utdatert.. Så, ja..

 

 

 

Fra en annen side som tester antivirusprogrammer jevnlig:

Kaspersky: http://www.virusbulletin.com/vb100/archive...l?kaspersky.xml

Nod32: http://www.virusbulletin.com/vb100/archive...ts.xml?eset.xml

Finner forøvrig mer om testen her:

http://www.virusbulletin.com/vb100/about/index.xml

Lenke til kommentar
Hvis jeg skulle velge mellom Norman og Norton så ville jeg klart gått for Norton. Har vært borti en del maskiner med Norman og det fungerer ikke alltid helt bra.

Morsomt

 

Jeg har erfart endel krøll med Norton, dvs etter at jeg har avinstallert det, så får jeg ikke engang bootet windows, dette har skjedd meg to ganger på min forrige IT jobb, siste erfaring med Norton var da min kompis hadde kjøpt seg ny laptop, og oppdatert alt av AV og ellers, surfet i 4 dager oppdaterte jevnlig og var infisert med virus, det syns jeg er for dårlig.

Idag på jobben, har vi 100 lisenser på Norman, og de har jeg aldri opplevd krøll med, samt at Nettverks Normann med egen distroserver fungerer ypperlig i et server miljø, og Sanbox funksjonen er rimelig heftig. Og at Norman er Norsk, støtt "lokal" samfunnet.

 

Smak og behag, jeg hadde gått for Norman av de 2 ovennevnte, enig i agvg.

Lenke til kommentar

tja, senest i går kveld hjalp jeg en nabo som "ikke kom på nett". han hadde norman virus control, denne var oppdatert og hadde blitt oppdatert jevnlig - men likevel så hadde det sneket seg inn over *3000 virusfiler* på pcen hans. samtlige var imidlertig av typen netsky b@mm og p@mm.

det som er skremmende her er at innstillingene til norman var satt korrekt, all mail var blitt scannet inn og ut, alle nedlastinger ble scannet etc. likevel klarte ikke norman å finne disse 3000 virusfilene (som stort sett var av type *.exe og *.scr). først når jeg kjørte en manuell scan av harddisken fant norman disse virusene.

 

etter flere scanner (norman klarte ikke å fjerne alle virusene på én gang) ble jeg til slutt kvitt faenskapet, og naboen kom seg på nett. men jeg kan ikke for mitt gode liv anbefale norman til noen. :no:

 

selv bruker jeg norton, men er ikke overbevist da ressursbruken er alt for høy. har rett og slett ikke funnet et brukervennlig, ressursvennlig og effektivt antivirusprogram enda - selv om det kan tenkes at noe slikt finnes... :)

Lenke til kommentar
Mulig jeg er litt paranoid, men vil være skeptisk til å installere virus programvare produsert i Russland ;-)

 

.....Slik som Kaspersky er.

 

Nettulf

Litt enig der Nettulf,ser for meg at den driver og stjeler passord og Mastercard

nummer og sender det til den Russiske mafiaen.

Lenke til kommentar

NOD32 er det du vil ha, dersom du vil ha en RASK scanner som gjør ting automatisk, men likevel belaster maskinen minimalt, og tar virus like godt (eller bedre) enn "de store" som Norton.

 

NOD32 er rett og slett effektivt, gjø akkurat det den skal, og reduserer ikke maskinen din til halv hastighet fordi den er aktiv slik som visse andre program *host* Norton *host*

 

-Stigma

Lenke til kommentar
tja, senest i går kveld hjalp jeg en nabo som "ikke kom på nett". han hadde norman virus control, denne var oppdatert og hadde blitt oppdatert jevnlig - men likevel så hadde det sneket seg inn over *3000 virusfiler* på pcen hans. samtlige var imidlertig av typen netsky b@mm og p@mm.

det som er skremmende her er at innstillingene til norman var satt korrekt, all mail var blitt scannet inn og ut, alle nedlastinger ble scannet etc. likevel klarte ikke norman å finne disse 3000 virusfilene (som stort sett var av type *.exe og *.scr). først når jeg kjørte en manuell scan av harddisken fant norman disse virusene.

 

Klipp!

 

etter flere scanner (norman klarte ikke å fjerne alle virusene på én gang)

 

Klipp!

Ble en diger Quote, men dette er jo virkelig utrolig. Synes du bør ta det opp med norman på [email protected], skulle være meget interessant å høre hva Norman har å si om saken.

 

De virusene du nevner skulle ikke være noe problem for noen virus scannere "i går" som du sier.

 

Virusene har vel neppe kommet inn 3000 ganger, men derimot spredd seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...