Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det øyvind dahle forhåpentligvis har lært etter dette bør da være at han kjøper en hp pc på elkjøp neste gang :!: :!: :p:p

En total flåsete og ugjennomtenkt uttalelse. Det er en kunst å bygge en rå PC. Det er ikke nødvendigvis problemfritt. Man må velge komponenter med omhu for å få ting til å fungere optimalt. Og når man først får det til, kan man bare glemme Elkjøp-PC'er. De vil da ikke ha noen ting å stille opp med, verken på ytelse eller stabilitet.

Lenke til kommentar

fytte pokker'n for et tragisk lian li kabiss..

 

hvis jeg først skulle ha brukt så utrolig styggmye penger på pc, ville jeg nok heller ha gått for et fullblods server kabinett. skal vedde på avantech kabinettet til 500 på komplett hadde grusa lian li på luftgjennomstrømming, men da igjen, det bryr ingen seg og, det er jo stål, og ikke børsta alu. :laugh:

 

vel, lykke til vidre, men ville nok si at vannkjøling burde vært på plass i og med at dere bygger en "super pc"..

Lenke til kommentar

synd at det ble så mye problemer.

Nå skjønner jeg hvorfor øyvind var så hypp på bedre kjøling :!:

Tror jeg ville vurdert å bytte kabinett (du kan jo bruke angrefristen...?) I så fall ville jeg valgt dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6277B det har MEGET god luftgjenomstrømning. Jeg har dette selv og er veldig fornøyd.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Og moralen er:

  •  
     
     
     
     
  • Ikke velg de nye kabinettene til Lian-Li.
     
     
     
     
     

;)

Det var vel å ta litt hardt i, den nye kabinett-serien består også av PC-VX000, ikke bare PC-VX100. Førstnevnte HAR meget god luftgjennomstrømning. Støydempingen/døren og mangel på "hull", se PC-VX000-kabinettene, foran i kabinettet Øivind valgte hindrer nok luftstrømningen betraktlig, ja.

 

Det var vel det største problemet de møtte med kabinettet. Mangel på resetknapp er jo seff en uting, men det kan lett moddes. Men absolutt negativt, ja.

 

Å si at de nye kabinettene fra Lian-Li er et dårlig valg, blir da feil IMO.

 

Det er også et meget godt valg til vannkjølings entusiaster, da det er god plass i kabinettet.

 

Edit: endre forskjellige formuleringer.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg ikke skjønner hvorfor man beholder dette Lian Li kabinettet. Når det "suger" såpass, så hadde jeg byttet det til et annet, med mer standard løsninger. Da kunne man også beholdt den opprinnelige PSU.

 

Alle som har hatt et par fysikktimer forstår jo at varm luft er lettere enn kald luft og stiger oppover i kabinettet. Det er jo helt sinnsvakt å ha de to utluftingsviftene i bunnen og midten av kabinettet. En tradisjonell løsning med PSU viften på toppen og ev. en vifte rett under og bak CPU kjøleren er mye bedre. Så kan man ev. spe på med en vifte som blåser inn nede framme, over harddisker etc.

 

Man kan i tillegg også lave ventilasjonhull i bunnen av kabinettet for å slippe inn kald luft.

 

Konklusjon - bytt inn det elendige kabinettet!

Lenke til kommentar

Jeg bare valgte et kabinett helt i ørska til mitt FX-53 oppsett. Tok min tid og modifiserte inn vannkjøling i det da men. Kabinettet i seg selv virker veldig vinglete og tynt. Ikke å anbefale det heller :) Tror nesten jeg bare skal kjøpe meg en LianLi PC61 eller noe. Klassikerne har aldri slått feil :)

 

Glemte skrive det var Thermaltake Tsunami jeg har nå.. *riste på hodet*

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar

veldig bra gjennomført og detaljert dette synes jeg :thumbup:

 

dette viser at selv en pc til over 50K ikke nødvendigvis fungerer problemfritt, gleder meg til del 3.

 

er litt skremmende egentlig med tanke på hvor langt teknologien har kommet, må likevel være forsiktig med med hva man kjøper, liksom i hovedsak er jo "alt likt" tenker på socket 939 er jom liksom 939 og 6800 ultra er jo liksom 6800 ultra, men det er jo ikke tilfellet :thumbdown:

 

off topic: til stigfjel: kjønte du virkelig ikke ironien til veggiss? synes den var litt bra jeg

 

ellers vil jeg bare si at dette var et konge bra initativ ( eller hvordan man skriver det :blush: )

Lenke til kommentar
www.mountainmods.com

 

dette er vel det beste kabbinetet da.. vis man skal ha god luft og vannkjølt pc, evt kjøpt vapochill....

 

 

menjeg vi si at Fx53 og N6800U er knakende bra og så Msi sitt topp kort da...elelr gigabyte sitt da, bare de komemr med nye bioser....!

Det kabinettet der så ut til å ta av litt ja :) Er vel god nok lufting der, spesielt for harddiskene som jeg regner med står på venstresida.

 

Tenkte jeg skulle investere i et Stacker kabinett neste gang jeg får lønning. De har sinnsykt god plass, og evig med 5 1/4 plasser. God gjennomlufting og mulighet for store radialvifter. Tror det kan være et godt kabinett man kan bruke noen år.

 

Snakker da om dette kabinettet:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3705

 

Selv om det ser ut som det er 120mm, 80mm inntake og 120mm exhaust. Trodde det skulle være bedre å kjøre 5:4 Ut:Inn, men det får være en annen sak. Kabinettet skal hvertfall være bra.

Lenke til kommentar

Kjøpte et bittelite Lian Li atx-kabinett for en tid tilbake og paret det med en Mist 350...vifta i topp var ubrukelig da "grillen" var så trang at luft ikke passerte ut, støvfiltret gav så mye motstand at Mist`en dro på til fullt turtall etter en stund...og forble på full guffe. Oppskrytt og løsninger som overhodet ikke fungerer.

 

Ble nødt til å kutte hull til 120 mm i bunn og topp for å få luftflyt gjennom kabinettet. Lian Li har tydeligvis ikke ofret en eneste tanke på at det må komme luft inn i kabinettet hvis det skal gå an å suge ut noe da de konstrurte det. Men det er ok å se på da...

Lenke til kommentar

Da vi omsider hadde fått systemet opp og kjøre, og det virket stabilt, trodde vi alle problemer var over. Men nei, det skulle vise seg å være feil. <--- Haaaaaaahahahaha.. Du har deg selv å takke. Kaste bort så mye penger på ett FX system.

 

Hvor mange nerder trengs det for å få en AMD maskin til å virke?

8!

7 til å klø seg i huet og en med flaks :):tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...