Hr. Jenssen Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Splinter Cell Chaos theory!! (ingen som nevnte den) Har jo ikke prvd enna da, siden det ikke er komt ut enda, men de sier at AI'en der skal være fantastisk. Den reagerer på ALLE forandringer, og husker hvordan ting så ut sist den var der. Begynner det å regne trekker AI'en inn under tak for ikke å bli våt.... OSv Det kommer til å bli topp Idiotisk at noen i det hele tatt skulle NEVNE Splinter Cell: CT! Om "de" sier at AI'en er god, trenger ikke å bety en dritt! Selv håper jeg på best mulig resultat, og jeg tviler på noen skuffelser, da INGEN av de 2 forrige skuffet, men tvert imot imponerte! Skal bli fett med coop campain!
Sigga Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Kan noen forklare ikke akkurat verdens smarteste mann hva AI er?
Diceman Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 (endret) AI=Artificial Intelligence, kunstig inteligens altså.. Altså komputer styrte spillere Endret 3. september 2004 av Diceman
Sigga Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 OK,da klarner ting opp her....Syns botene i CZ hadde bra AI.
MemorY Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 [iC' date=02/09/2004 : 23:48] Far Cry har jo en meget bra prestert AI, innen FPS... nå ja det eneste dem kan er jo å gjemme seg.. hvis du løper mot dem og skyter (ja jeg kan være litt "rambo" av og til) så løper de samme vegen som deg og prøver å gjemme seg..
MemorY Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 - Swat 3 (Bare tenk på når det kom ut) øøø tror du roter litt her swat 3 er jo gammelt... swat 4 er det vel du mener..
Mala Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 - Swat 3 (Bare tenk på når det kom ut) øøø tror du roter litt her swat 3 er jo gammelt... swat 4 er det vel du mener.. Tror nok han tenker swat 3, står jo bak-->bare tenk på når det kom ut
Thorsen Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Kan nevne et spill med sykt bra ai, Silent Hunter II, men det er ikke fps det er en ubåtsimulator. Har du realisme på 80% eller mer er det nesten totalt umulig å unngå å bli senket av de allierte destroyerene, og hva du en gjør så er den beste taktikken som oftest å torpedere dem med en gang du har sjansen for det nytter ikke å stikke av fra dem og gjemme seg.
tåa Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 - Swat 3 (Bare tenk på når det kom ut) øøø tror du roter litt her swat 3 er jo gammelt... swat 4 er det vel du mener.. Det er nok du som roter. "Kom" er preteritumsformen (altså fortidsformen) av "å komme". I presens (nåtid) heter det "kommer". Skriver du mye SMS? Jeg synes alt i NOLF2 virket veldig scriptet. Til tider, men det føles likevel naturlig. Folkene på brettene oppfører seg faktisk som folk, og er ikke bare fiendtlig programmerte dødsroboter som står i veien for deg. De lever sitt eget liv, og det imponerer meg. Det er mer enn f.eks. Far Cry kan skryte på seg.
Windoge Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 - Swat 3 (Bare tenk på når det kom ut) øøø tror du roter litt her swat 3 er jo gammelt... swat 4 er det vel du mener.. Så hvorfor tror du jeg skrev: Bare tenk på når det kom ut?
Windoge Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 [iC' date=02/09/2004 : 23:57] - Brothers in Arms blir å ha AI som hovedfokus.- Unreal Tournament serien BiA har ikke kommet ut enda da, så man vet aldri... UT serien har (synes nå jeg) en ganske tåpelig AI... På enkleste vanskelighetsgrad må man gjøre ALT selv! Botene springer bare rett forbi fienden uten å skyte! :!: På vanskeligste derimot, er de bare aim-bot'er hele gjengen! Men du får et inntrykk av å se snutten fra E3. Veldig fint tema å ta opp egentlig, fordi AI er noe av det folk har mest problemer med å lage i dag. På spill som Battlefield er det nærmest umulig med god AI med mindre de legger i tonnevis med arbeid.
MemorY Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 (endret) - Swat 3 (Bare tenk på når det kom ut) øøø tror du roter litt her swat 3 er jo gammelt... swat 4 er det vel du mener.. Så hvorfor tror du jeg skrev: Bare tenk på når det kom ut? sorry jeg som roter (mye) men du brukte når det kom ut, du skulle egentlig bruke da(ha hvis norsk læren min hadde sett detta hadde hu kanskje blitt fornøyd ) men men.. jeg tok feil.. Endret 4. september 2004 av rkg1000
Veritas_ Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 (endret) Synes Splinter Cell PT har bra AI Du kødde? Splinter cell må ha den verste AIen jeg noen gang har vært borti. Skyter ut ALLE lysa i ett rom (mange). Hva sier vaktene. "Proberbly nothing." I tillegg til det kan jeg stå forran folka i 1 sek før de reagerer. Og da har jeg gitt dem to på trynet. Når jeg slår ned en blir jeg jo seff oppdaga. Men det er jo bare å gjemme seg i 10 sekunder før de roer seg ned og går tilbake til sine vanlige sysler Skal nevne at gearbox pleier å lage bra A.I.er Har vel laget de i HL/CS og HL2? <--- Her er ett godt eksempel av meg når jeg driter på draget. Endret 4. september 2004 av Veritas_
tåa Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 du brukte når det kom ut, du skulle egentlig bruke da Det har du rett i. Å skille mellom "når" og "da" er noe mange har vanskeligheter med. Kort sagt: "Når" brukes om noe som skal skje, eller pleier å skje (Jeg blir sliten når jeg jogger). "Da" brukes om noe som har skjedd (Jeg ble sliten da jeg jogget). Skal nevne at gearbox pleier å lage bra A.I.er Har vel laget de i HL/CS og HL2? Nei, det har de ikke. De har laget utvidelsespakkene Opposing Force og Blue Shift til Half-Life, men AI-en var det Valve som sto bak. Det de har vist oss i Brothers in Arms virker jo dog svært lovende.
Windoge Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 I Brothers in Arms har de satt realisme og AI som hovedfokus.
Olle P Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Silent Hunter II, ... Har du realisme på 80% eller mer er det nesten totalt umulig å unngå å bli senket av de allierte destroyerene, ... for det nytter ikke å stikke av fra dem og gjemme seg. På vilket sätt är detta en bra AI? Spelmotorn vet ju exakt var din ubåt är, och kan låta det AI som styr jagarna använda den informationen. Såvitt jag kan förstå så är ubåtsjakten i SH2 orealistiskt effektiv, vilket jag anser vara ett tecken på dålig AI. /Olle
tivers1 Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Black And White hadde jo har jo en _GENIAL_ ai
Thorsen Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 På vilket sätt är detta en bra AI?Spelmotorn vet ju exakt var din ubåt är, och kan låta det AI som styr jagarna använda den informationen. Såvitt jag kan förstå så är ubåtsjakten i SH2 orealistiskt effektiv, vilket jag anser vara ett tecken på dålig AI. /Olle Vel når man tenker på at 28744 av de 35000 tyske ubåtsoldatene mistet livet i kamp, så er det nok veldig realistisk at det til tider føles umulig å unngå å dø. Å påstå at ai i f.eks farcry er realistisk/intelligent er iallefall ikke korek, det er totalt usannsynlig at en person skal kunne klare å overvinne flere 100 for ikke å si 1000 motstandere som er opptil 10 ganger bedre utstyrt. Når en soldat plutselig faller død om og de andre soldatene sier "it was probably just a cat" etter å ha sette etter deg i 1 min er ikke dette noe særlig bra ai. Men så er jo spørsmålet, vil vi ha en så bra ai at spillet blir umulig å gjennomføre?
Olle P Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Vel når man tenker på at 28744 av de 35000 tyske ubåtsoldatene mistet livet i kamp, så er det nok veldig realistisk at det til tider føles umulig å unngå å dø.?Självklart, men de största hoten fanns när ubåten gick i ytläge.Flygbomber och kanonskott var typiska ubåtssänkare, medan en oskadad ubåt i undervattensläge kunde klara sej undan ganska länge. Jagarnas sonar kunde bara användas i hastigheter upp till 7 knop, innan den gick sönder. Detta gjorde att en typisk ubåtstaktik var att anfalla i ytläge, och när man blev upptäckt dyka för att sedan snabbt göra en 90 graders gir. Anstormande jagare hade då svårt att hitta ubåten på nytt. Å påstå at ai i f.eks farcry er realistisk/intelligent er iallefall ikke korek, ... Når en soldat plutselig faller død om og de andre soldatene sier "it was probably just a cat" etter å ha sette etter deg i 1 min er ikke dette noe særlig bra ai.Men så er jo spørsmålet, vil vi ha en så bra ai at spillet blir umulig å gjennomføre Håller med fullständigt.Lösningen för ett bra spel är ju helt klart att ha ett bra AI och anpassa scenarierna därefter. I stället för hundratals fiender kan man nöja sej med något eller några tiotals, som kommer enstaka eller i små grupper. (Och större grupper om man röjer sin närvaro genom skottlossning.) /Olle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå