Biffer'n Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Litt spennende tema dette her. AI'en er langtfra perfekt i dagens spill, og det vil etter all sannsynlighet ta lang tid før vi får fullkommen AI. Selv om spill som Splinter Cell "Chaos Theory" og Brothers in Arms skryter av glimrende intelligens, tviler jeg på at vi får noen revolusjon der. Rett og slett fordi jeg ikke har blitt imponert av tidligere skrytelister. Far Cry feks ble jo hausa opp ganske mye før lanseringen, mens AI'en er veldig varierende. Det jeg ser frem til er situasjonsbetinget intelligens (noe i den duren). Slik at fiendene dine reagerer ulikt i forhold til hvilken situasjon de er i. La oss si at de enten vokter en base og det er stille rundt dem, eller at de er i en krigsliknende situasjon med massevis av ting som skjer rundt dem. Da bør de reagere ulikt på skudd, lyder og døde allierte/fiender.
Hr. Jenssen Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 (endret) Det jeg ser frem til er situasjonsbetinget intelligens (noe i den duren). Slik at fiendene dine reagerer ulikt i forhold til hvilken situasjon de er i. La oss si at de enten vokter en base og det er stille rundt dem, eller at de er i en krigsliknende situasjon med massevis av ting som skjer rundt dem. Da bør de reagere ulikt på skudd, lyder og døde allierte/fiender. har tenkt på det samme! Ta feks et krigsspill (som har god AI) Det at fienden (eller lag kamerater) reagerer forskjellig på hvordan de er "bygd" fra begynnelsen! Om de er svak-hjertede veterinærer, eller kald-blodige psykopater! Og om hvor lenge de har vært i krig, og hvor mye umenneskelig de har sett, og hvor mange fiender det er rundt dem osv osv... EDIT: Det har du rett i. Å skille mellom "når" og "da" er noe mange har vanskeligheter med. Kort sagt: "Når" brukes om noe som skal skje, eller pleier å skje (Jeg blir sliten når jeg jogger). "Da" brukes om noe som har skjedd (Jeg ble sliten da jeg jogget). Den gang - Da Hver gang - Når Bare slik at vi er på den sikre siden! Endret 15. september 2004 av MeTa][iC
Hr. Jenssen Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 I Brothers in Arms har de satt realisme og AI som hovedfokus. Don't get any ideas started...
Hr. Jenssen Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Full Spectrum Warrior har god AI. I PS2 versjonen, eller den kommende PC versjonen? Anyways, NÅR kommer PC versjonen (vet om den tråden, men gidder ikke å sjekke )
Windoge Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 [iC' date=15/09/2004 : 17:34] Full Spectrum Warrior har god AI. I PS2 versjonen, eller den kommende PC versjonen? Anyways, NÅR kommer PC versjonen (vet om den tråden, men gidder ikke å sjekke ) Det er jo det samme.
slash Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Jeg mener at half-life2 har den beste AIen, bare kikk på e3-videoene! Ånei, de var visst scriptet de.. :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Hr. Jenssen Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 [iC,15/09/2004 : 17:34] Full Spectrum Warrior har god AI. I PS2 versjonen, eller den kommende PC versjonen? Anyways, NÅR kommer PC versjonen (vet om den tråden, men gidder ikke å sjekke ) Det er jo det samme. Trenger ikke å være det! Siden de bruker såpass tid på å konvertere spillet over til PC, så er det nok ikke bare en direkte konvertering!
Olle P Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 [iC' date=15/09/2004 : 17:21] Ta feks et krigsspill (som har god AI)Det at fienden (eller lag kamerater) reagerer forskjellig på hvordan de er "bygd" fra begynnelsen! I Combat Mission-serien tar man hänsyn till denna faktor, om än lite mer abstrakt. Och det gäller alla soldater, även de på din sida! /Olle
h00v3r Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Jeg mener det er Far Cry, Thief3, SCPT eller Doom3
Windoge Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Jeg mener det er Far Cry, Thief3, SCPT eller Doom3 At Thief 3 har god AI? Spillet må ligge blandt et av de nederste spill i AI på min skala.
h00v3r Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Jeg mener det er Far Cry, Thief3, SCPT eller Doom3 At Thief 3 har god AI? Spillet må ligge blandt et av de nederste spill i AI på min skala. Thief3 har mye bedre AI enn mange andre nevnte spill her, de er ikke så dumme i Thief3.
Windoge Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Jeg mener det er Far Cry, Thief3, SCPT eller Doom3 At Thief 3 har god AI? Spillet må ligge blandt et av de nederste spill i AI på min skala. Thief3 har mye bedre AI enn mange andre nevnte spill her, de er ikke så dumme i Thief3. Om du leser et par omtaler finner du ut at AI trekker ganske mye ned i spillet. Vi hadde en kul tegneserie her for en stund siden som demonstrerte litt av Thief 3 sin AI, husker ikke hvor det ble av det.
FenrisC0de Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Enig at Full Spectrum Warrior har dødsbra A.I når det gjelder lagkameratene dine, fiendlig A.I er jo totalt scriptet! Men for Full Spectrum Warrior!
Windoge Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Synes bottene i CZ er bra... Botene i CZ er geniale med tanke på hvilket spill det er, ingen skripting og deffinitivt vanskelig og lage.
FenrisC0de Skrevet 23. september 2004 Skrevet 23. september 2004 Ah, den beste A.I'en du finner til dags dato er i VBS1, vet ikke hvor mange her som har hørt om det?
Desdichado Skrevet 23. september 2004 Skrevet 23. september 2004 - Swat 3 (Bare tenk på når det kom ut) Vet ikke helt det, her sto vi 5 mann og siktet på en kar med en rifla i et hus, skreik at han skunne slippe våpenet. Hva tror du dusten gjorde? Suspect down! Men det hadde helt klart sine gode stunder. Gleder meg til SWAT 4 kommer...
Desdichado Skrevet 23. september 2004 Skrevet 23. september 2004 Ah, den beste A.I'en du finner til dags dato er i VBS1, vet ikke hvor mange her som har hørt om det? Tja, har du prøvd det? Er vel ikke noe spesielt bedre AI der enn det er i Flashpoint generelt. La oss heller høre med RogueFreak, kanskje han har kjøpt VBS1 pakken?
Windoge Skrevet 23. september 2004 Skrevet 23. september 2004 Ah, den beste A.I'en du finner til dags dato er i VBS1, vet ikke hvor mange her som har hørt om det? Tja, har du prøvd det? Er vel ikke noe spesielt bedre AI der enn det er i Flashpoint generelt. La oss heller høre med RogueFreak, kanskje han har kjøpt VBS1 pakken? VBS1 er ikke engang et spill. Koster 10 ganger mer en et spill i tillegg. Ville aldri kjøpt det selv om det kanskje har god AI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå