Gå til innhold

Beste AI i spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt å svarte på Pellepirat`s topic under konsoll, der han lurte på hvilket xbox spill som hadde best AI. Og begynnte å tenkt PC... Hvilket PC spill, pr i dag, har den beste AI`en????

Noen som har noen formening? Personlig tror jeg faktisk at det spillet, jeg har spillt, med best AI er silent Storm. (Forøverig et helt fantstisk spill :w00t: ) Men hva mener dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm ekke helt sikker på ka eg skal svare der azz :hmm: Men ett spil eg tro kommer til å ha den beste AI som KOMMER blir vel Brothers in arms fra gearbox. Spillet ska ha en situational(!) AI som bare virker heilt utrolig :D MOH:PA skal også ha en slik type real time AI :thumbup: Men som sagt pr i dag så er litt usikker.

Skrevet
hmm ekke helt sikker på ka eg skal svare der azz :hmm: Men ett spil eg tro kommer til å ha den beste AI som KOMMER blir vel Brothers in arms fra gearbox. Spillet ska ha en situational(!) AI som bare virker heilt utrolig :D MOH:PA skal også ha en slik type real time AI :thumbup: Men som sagt pr i dag så er litt usikker.

Det som er greia... STALKER også ksla jo ha en fenomenal AI, men pr i dag er det jeg lurer på da vett.. ;) HeHe..

Skrevet

Airborne Assault har den i särklass bästa AI jag stött på. Klarar att på ett intelligent sätt fördela trupper, ge order och genomföra ett koordinerat anfall/försvar.

Silent storm är en barnrumpa i sammanhanget...

/Olle

Skrevet
hmm ekke helt sikker på ka eg skal svare der azz :hmm:  Men ett spil eg tro kommer til å ha den beste AI som KOMMER blir vel Brothers in arms fra gearbox. Spillet ska ha en situational(!) AI som bare virker heilt utrolig :D  MOH:PA skal også ha en slik type real time AI :thumbup:  Men som sagt pr i dag så er litt usikker.

Det som er greia... STALKER også ksla jo ha en fenomenal AI, men pr i dag er det jeg lurer på da vett.. ;) HeHe..

nei sier du d ;)

Skrevet

No One Lives Forever 2 har de mest livaktige motstanderne jeg noen gang har vært borti. De prater med hverandre, sover og går utenfor for å ta seg en sigarett når situasjonen er stabil. De kan huske sine omgivelser, og endringer slik som åpne dører eller slukkede lys vil gjøre dem mistenksomme. Oppdager de deg, vil de løpe til nærmeste alarm for å tilkalle forsterkninger, bevege seg og søke dekning for å bli vanskeligere å treffe, overraske deg ved å skyte gjennom vinduer eller kaste granater, og prøve å omringe deg i åpent terreng. En imponerende intelligens i et imponerende spill, som jeg anbefaler på det aller varmeste. :)

Skrevet

Synes Halflife hadde rimelig bra AI når det kom. Spilte gjennom det for et par dager siden, og det er fremdeles vanskelig å knalle squads som samarbeider.

Annet enn det, så synes jeg Farcry også var ganske bra. Der var de flinke til ikke stå bak treet med armen stikkende ut o.l. pluss at de flanket, samarbeidet og løp etter hjelp

Skrevet
No One Lives Forever 2 har de mest livaktige motstanderne jeg noen gang har vært borti. De prater med hverandre, sover og går utenfor for å ta seg en sigarett når situasjonen er stabil. De kan huske sine omgivelser, og endringer slik som åpne dører eller slukkede lys vil gjøre dem mistenksomme. Oppdager de deg, vil de løpe til nærmeste alarm for å tilkalle forsterkninger, bevege seg og søke dekning for å bli vanskeligere å treffe, overraske deg ved å skyte gjennom vinduer eller kaste granater, og prøve å omringe deg i åpent terreng. En imponerende intelligens i et imponerende spill, som jeg anbefaler på det aller varmeste. :)

Jeg synes alt i NOLF2 virket veldig scriptet.

Skrevet

Synes AIen i SOF2 er bra nok, og virker ikke så veldig scriptet som mange tror. F.eks når du kaster en granat til dem, kaster de den tilbake, eller i alle fall prøver. Samt er fienden alene, og ikke tror han klarer å talke deg (Mullins) trekker han seg tilbake til andre grupper.

Men hva vet vel jeg :p

Skrevet

- Far Cry

- Counter-Strike Condition Zero bots

- Swat 3 (Bare tenk på når det kom ut)

- Brothers in Arms blir å ha AI som hovedfokus.

- Unreal Tournament serien

Skrevet
- Brothers in Arms blir å ha AI som hovedfokus.

- Unreal Tournament serien

BiA har ikke kommet ut enda da, så man vet aldri...

UT serien har (synes nå jeg) en ganske tåpelig AI...

På enkleste vanskelighetsgrad må man gjøre ALT selv!

Botene springer bare rett forbi fienden uten å skyte! :!:

På vanskeligste derimot, er de bare aim-bot'er hele gjengen! :cry:

Skrevet
[iC' date=02/09/2004 : 23:57] På vanskeligste derimot, er de bare aim-bot'er hele gjengen! :cry:

Vel, dei veit korleis unngå prosjektilar, jobba i grupper og tima powerups.

Ikkje vanskelegaste, men nestvanskelegaste på 20 minutt: =P

Skrevet
[iC,02/09/2004 : 23:57] På vanskeligste derimot, er de bare aim-bot'er hele gjengen! :cry:

Vel, dei veit korleis unngå prosjektilar, jobba i grupper og tima powerups.

Ikkje vanskelegaste, men nestvanskelegaste på 20 minutt: =P

Vel, da er det nok bare meg som suger da... :cry:

Skrevet

Splinter Cell Chaos theory!! (ingen som nevnte den)

Har jo ikke prvd enna da, siden det ikke er komt ut enda, men de sier at AI'en der skal være fantastisk. Den reagerer på ALLE forandringer, og husker hvordan ting så ut sist den var der. Begynner det å regne trekker AI'en inn under tak for ikke å bli våt.... OSv

Det kommer til å bli topp

Skrevet

Half Life hadde ikke noe spesielt bra AI, men én ting satte den over alt som tidligere hadde kommet ut: Dersom du prøvde å gjemme deg og fjernet deg fra skuddlinjen forsøkte fienden å kaste granater istedet. Det var veldig imponerende på den tid.

Skrevet
Half Life hadde ikke noe spesielt bra AI, men én ting satte den over alt som tidligere hadde kommet ut: Dersom du prøvde å gjemme deg og fjernet deg fra skuddlinjen forsøkte fienden å kaste granater istedet. Det var veldig imponerende på den tid.

Sammenlign AI'en i f.eks Doom 3 da.. Half Life sin er faktisk mange ganger bedre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...