Gå til innhold

Ny bærbar :D


zvein

Anbefalte innlegg

Har lest en del gjennom forumet nå, og er fortsatt veldig i tvil om hva jeg skal kjøpe!

 

Tenker på en bærbar rundt 15-17.000, hovedsaklig bruk til programmering, men må regne med litt spilling og filmvisning innimellom også :)

 

Så først på Dell sine og de har jeg egentlig hørt en del bra om, men ser også at Asus leverer noen, men de har det vært litt tvil om på forumet, så jeg er nå veldig forvirret når det gjelder valg av bærbar. Kan noen vennligst hjelpe meg? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

specs'a på den var jo bra, men åssen er det med kvaliteten til Tundra maskinene?

 

Veit ikke hvor jeg har det fra, men har for meg at det er litt "billig" maskiner :roll:

 

Så også denna nå:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=142422

Medion CAD2000

den så hvertfall saftig ut, men samma som med tundra'n? Åssen er kvaliteteten på de? Og batterilevetid på en A64?

Endret av zvein
Lenke til kommentar

Kan anbefale deg en DELL Inspiron 8600. Dette er en bra pc som jeg er utrolig bra fornøyd med. Spesifikasjonene på min pc er 1,7 Ghz pentium m (Centrino) 512 mb ddr ram, Ati 9600 pro 128mb skjermkort, 60Gb harddisk. Maskinen har en 15,4 tommer widescreen, noe man setter stor pris på når man ser på film. Maskinen fungerer også supert til spill, men det er jo en bærbar vi snakker om, så du kan ikke akkurat forvente å kjøre doom 3 på full oppløsning.. :p

 

Driver du med programering vil jeg tro at du vil sette pris på å ha stor plass på skrivebordet, fint å kunne ha flere vinduer åpne samtidig.

 

Batteritiden er også veldig bra, hvis man bruker den til tekstbehandling varer den i over 4,5 timer. Støy er heller ikke noe problem, vifta begynner bare å gå når jeg kjører i gang spill. Ellers er maskinen helt stille.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

jeg syns det virker som om dell blir ganske dyrt om jeg setter opp maskinen slik jeg vil ha den. En annen ulempe er at den leveres med operativ system, så man må jo betale litt for det også.

Ellers så var heller ikke radeon 9700 tilgjengelig på inspiron 8600.

 

For meg virker det som om du får mer for pengene ved å kjøpe noe annet, men jeg er litt usikker på kvaliteten ved tundra eller medion...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...