Gå til innhold

Half-Life: HL 2, er det egentlig bra så bra?


Anbefalte innlegg

VALVe har ikke bare utviklet en grafikkmotor som nok vil imponere de fleste; de har vært ekstremt nøye med hvordan man som spiller opplever historien (historien som helhet, og enkeltsituasjoner). Det er gameplayet som har vært det primære hos Gabe Newell og co.

 

EDIT: Det som gjorde HL til en så innmari god spillopplevelse var at spillet var så variert. Det var mange som ikke likte de sære "utomdimensjonale" brettene, men spillet ville ha vært en temmelig ensformig opplevelse uten dem. Det er nettopp det som er den største ulempen med Doom3: det er ikke variert nok.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(lavizh @ 30/08/2004 : 10:50)

For min del har Doom3 allerede gått i glemmeboka, ble så utrolig skuffet, og synes

heller ikke at DOOM3 engine er så imponerende som folk sier, ble heller ikke imponert

over grafikken. Jeg synes hele spillet så utrolig rart ut.

 

Men over til HL2. Grafikken i HL2 har bedre atmosfære enn D3 har synes nå jeg. Mye flottere å se på. Gleder meg som en unge til HL2 kommer, kan umulig være lenge til, siden pre-loaden er ute. 

 

 

Helt uenig. Doom 3 har atmosfære og LYS. Lys effektene er helt rå. Halve spillet går jo ut på lys/skygge.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke akkurat gått så langt som til å påstå at HL2 ikke imponerer grafisk. Det man må tenke på er at Doom 3 motoren ikke tegner særlig store områder. Skulle man hatt de samme store områdene fra HL2 i Doom3 motoren tipper jeg at vi ville bli nødt til å vente et par år før vi fikk PCer som hadde vært kraftige nok til å kjøre spillet.

helt enig der du.. eller så må man ha en hælvetes til "über" data..

Lenke til kommentar

Har tittet på den trailen fra E3 messa til Half life 2 og jeg liker det jeg ser. Tror nok HL2 blir et spill som kan spilles flere ganger.

 

Doom 3 har en MYE mer overlegen grafikk enn dere tror. Det finnes ikke mange spill ute nå som har like god grafikk, stemning og bruk av effekter (lys og lyd) som Doom 3. Doom 3 har satt en standard over hva som kan utnyttes av de nye datamaskinene som vi alle sitter på. Vi vil vel alle ha bruk for det super dyre skjermkorte som kosta flesk :p

Lenke til kommentar
Tror nok at grafikkmessig blir ik spillet storartet, det har vi jo allerede fått se igjennom source betaen. Men det er ik så viktig så lenge spillet har skikkelig gameplay!.. :thumbup:

Nå er jo CS kun porta over til Source. HL2 vil se bedre ut enn som så. Et viktig skille som mange glemmer.

Lenke til kommentar
hl2 motoren lever nok i beste velgående om 5 år, mens doom3 motoren glemmes før jul.. ID software bæsja på leggen når de ikke lagde støtte for fler enn 4 spillere i multiplayer..

er ikke helt enig der, har vert snakk om at feks wolfenstein 2 vil bruke doom 3 motoren. wolfenstein Enemy territory er jo det nest mest spilte online spillet nå.

Endret av _Mag_
Lenke til kommentar
Og grunnen til at doom3 ikke støtter mer en 4 spillere er jo at spillet ikke ville gått glatt med 30 spillere på banen..

Det finnest jo 16/16 Doom 3 serverar. No er jo dette typisk Id, å levera spel som er langt forutt si tid.

 

Det er ingenting som tyder på at det finnest nokon store begrensingar for mp eller uteområder i motoren. Tradisjonelt har Id sine motorar vore mest populære til spelutvikling. Så å sei at Doom 3 motoren vil vera gløymt innan jul er både tullete og feilaktig.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar

Tror nok han egentlig innerst inne mente SPILLET Doom 3, ikke motoren. Håper ihvertfall det for hans del :whistle: Det virker ihvertfall mer logisk i mine øyne, og en uttalelse jeg faktisk kunne vært enig i. Det er ikke noe stort spill, men motoren er vel det mest avanserte, rent grafisk sett, som er ute pr dags dato. Dog er det forskjeller i Doom 3 motoren og Source som gjør at jeg personlig liker Source bedre (med det forbehold at HL2 ikke har kommet ut enda).

 

Skulle vært fint å sett noen skikkelige utendørs-området med Doom 3 motoren....Og noen lysere og mer naturlige/realistiske levler. Pr nå tenker jeg "grå og trist plastikk" når Doom 3 nevnes, desverre.

Lenke til kommentar

Engien til DOom 3 kommer til å bli brukt i mange andre spill. Man vet at SOF3 kommer, med bruk av denne typen engien, og ærlig talt, tror ikke ID har brukt all av den rå kraften dette monstre av en engin innholder. Tror vi har mye å se frem til av spill i denne engien.

 

Ærlig talt, grafikken i Doom 3 er overlegen alle spill jeg har sett til nå i år. Den sprenger alle grenser. Og det er også tydelig at ID har brukt god tid på den.

 

Når det kommer til map editing til DOom 3 ser programmet helt identisk ut som Quark (quak 3 engien editoren) men personelig tror jeg den kan gjør mye mer enn hva man aner :p

 

 

Gleder meg sinnsykt til Half life 2 kommer. Har venta utrolig lenge på dette spillet. Men med min naturlige flaks når det kommer til spill jeg venter leeeeeeenge på, så viser det seg at de er totalt dårlige, håper bare dette ikke er tilfelle når det kommer til HL2 :D

Lenke til kommentar
Gleder meg sinnsykt til Half life 2 kommer. Har venta utrolig lenge på dette spillet. Men med min naturlige flaks når det kommer til spill jeg venter leeeeeeenge på, så viser det seg at de er totalt dårlige, håper bare dette ikke er tilfelle når det kommer til HL2  :D

Mmm det er sikkert noen som ikke blir fornøyd.

 

Edit: leif

Endret av Radial
Lenke til kommentar
Tror nok han egentlig innerst inne mente SPILLET Doom 3, ikke motoren. Håper ihvertfall det for hans del :whistle: Det virker ihvertfall mer logisk i mine øyne, og en uttalelse jeg faktisk kunne vært enig i. Det er ikke noe stort spill, men motoren er vel det mest avanserte, rent grafisk sett, som er ute pr dags dato. Dog er det forskjeller i Doom 3 motoren og Source som gjør at jeg personlig liker Source bedre (med det forbehold at HL2 ikke har kommet ut enda).

 

Skulle vært fint å sett noen skikkelige utendørs-området med Doom 3 motoren....Og noen lysere og mer naturlige/realistiske levler. Pr nå tenker jeg "grå og trist plastikk" når Doom 3 nevnes, desverre.

Jeg trodde ID software hadde lagt inn sperre på 4 spillere i selve doom3 motoren, etter noe jeg leste på nettet :blush:

 

Skal huske å undersøke fakta mer neste gang...

 

om det kommer spill på doom3 motoren som støtter mange spillere uten problemer, er selvfølgelig dette knall :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg trodde ID software hadde lagt inn sperre på 4 spillere i selve doom3 motoren, etter noe jeg leste på nettet

Dei gjorde det, altså i spelet Doom 3, men Doom 3 er så lett å modda at det tok mindre enn 2 sekund etter at spelet var ute at meir enn 4 spelarar maks serverar dukka opp.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...