Gå til innhold

thailender vant frøken norge?


anon12234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo, raser finnes. Og nei, det er ikke ofte en nordmann man er mer genetisk lik en afrikaner enn en annen nordmann.

 

Det er faktisk snakk om at forskjellene er så store at man begynner å tenke i retning "spesialdesign" av medisiner ol.

http://www.klassekampen.no/kultur/goto?lid=158523

 

http://forskningsradet.ravn.no/bibliotek/f...1995011326.html

 

 

Personlig er jeg en sterk motsatnder av såkalt "raseinndeling"...

Men nok om det..

 

Sjekk linkene... Tviler sterkt på at noen i det hele tatt har vurdert "spesialmedisiner", og du tok visst feil når det gjaldt genetisk likhet ja..

Endret av GTS
Lenke til kommentar
*snip*

Bare for å holde liv i vår diskusjon: http://www.illustrertvitenskap.com/Crossli...&a=1217&id=8623

Mange ser på Illustrert Vitenskap som useriøse og uvitende, de om det.

 

Det jeg ønsker å få fram, er at rasebegrepet ikke er så stygt i seg selv. Hvorfor skal vi skjule at vi er forskjellige? Det er da ingenting galt med det. For vi er faktisk ganske så forskjellige, men også veldig like.

Lenke til kommentar
Mange ser på Illustrert Vitenskap som useriøse og uvitende, de om det.

 

Det jeg ønsker å få fram, er at rasebegrepet ikke er så stygt i seg selv. Hvorfor skal vi skjule at vi er forskjellige? Det er da ingenting galt med det. For vi er faktisk ganske så forskjellige, men også veldig like.

Jeg er en av de som mener Illustrert Vitenskap er forskningens "Se & Hør" :p

De har en tendens til å tolke ting på sin måte og å blåse opp ting...

 

Uansett...

Jeg er enig at vi er forskjellige, men tror det er kulturellt betinget.

Forskjellen genetisk er jo bevist liten eller og igrunn utenfor det tradisjonelle rasebegrepet. Gener for hudfarge og hårfarge er ikke nok til å gjøre oss forskjellige til to raser.

 

Men men..orker ikke å diskutere det her mer..det er jo tross alt ganske så off-topic såå ;)

Lenke til kommentar

ja, hun er norsk. men en thailender skal ikke representere norges vakreste kvinne. da vill jeg gjerne ha en 100% norsk kvinne, og i det mener jeg hvir i huden, slik som vi oprinnelig er. thailendere har andre genetiske trekk en oss. og da vill jeg ikke at en som ikke har norske gener skal representere norge og slik som "vi" ser ut til resten av verden. det er jo trossalt det det dreier seg om

 

edit: skrivefeiler her :p

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
ja, hun er norsk. men en thailender skal ikke representere norges vakreste kvinne. da vill jeg gjerne ha en 100% norsk kvinne, og i det mener jeg hvir i huden, slik som vi oprinnelig er. thailendere har andre genetiske trekk en oss. og da vill jeg ikke at en som ikke har norske gener skal representere norge og slik som "vi" ser ut til resten av verden. det er jo trossalt det det dreier seg om

 

edit: skrivefeiler her :p

Da bør du legge inn en protest da. Så får du forklare til denne stakkars jenta at hun ikke er norsk nok alikevel. Lykke til!

Lenke til kommentar

assa, hu er dritfin. like superbabe. men jeg bare syntes at hun heller kunne deltatt i thailand.....jj. vært litt rart hvis en kritthvit blondine skulle ha kommet med miss nigeria bånd over skulderen på miss-universe/-world også da. shønner dere hva jeg mener?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
assa, hu er dritfin. like superbabe. men jeg bare syntes at hun heller kunne deltatt i thailand.....jj. vært litt rart hvis en kritthvit blondine skulle ha kommet med miss nigeria bånd over skulderen på miss-universe/-world også da. shønner dere hva jeg mener?

Personlig synes jeg ikke at hun er noe særlig fin da :p , men jeg skjønner hva du mener. Ja, det hadde vært rart dersom f. eks en kineser hadde representert Ghana, men jeg hadde ikke hatt noe imot det.

Endret av Jerre
Lenke til kommentar
assa, hu er dritfin. like superbabe. men jeg bare syntes at hun heller kunne deltatt i thailand.....jj. vært litt rart hvis en kritthvit blondine skulle ha kommet med miss nigeria bånd over skulderen på miss-universe/-world også da. shønner dere hva jeg mener?

*Kremt*

 

Møt miss Sør-Afrika.

 

south%20africa1.jpg

 

Er flust med hvite mennesker i Sør-Afrika, selv om de opprinnelig ikke "hører hjemme" der. Samme gjelder f.eks Thaier i Norge.

Lenke til kommentar
bare for å pirte: det er flust med negre i USA og, selv om de er "importert".

Ja... og? Poenget mitt er at om man skulle fullstendig representere det "opprinnelige" folket til det aktuelle landet, ville man f.eks sendt en indianer fra statene, en same fra Norge, eller kanskje en neger fra Sør-Afrika.

 

fortsatt ikke sammenlignbart med norge.

 

Hvilket argument?

 

sammenligningen din holder bare ikke mål  :thumbup:

 

Jo, det gjør den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...