Gå til innhold

Poll:Hva skal moderatorene gjøre med feilpostinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-04 18:56, sosohal skrev:

Sletter du de, lærer feilposterne av sine feil. :smile:


Nei, da skjønar dei ikkje kor det vart av posten, og så postar dei ein ny for å spørre om nokon har sett den.

Trur det beste er å stenge, så kan dei som postar sjå kva som skjedde.

 

Ved å gi dei eit par sjansar så lærer dei ikkje. Kanskje heller ikkje så lett å ha oversikt over kven som har fått ein og to advarslar. Steng med ein gong for å markere haldninga, slik at ein ikkje kan sleppe unna med det.

 

Ved å flytte dei så oppnår ein berre at folk gjev f... for da trur dei at den havnar på riktig plass uansett kor dei postar.

 

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-05-04 19:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-04 19:12, Ola PeK skrev:


Ved å flytte dei så oppnår ein berre at folk gjev f... for da trur dei at den havnar på riktig plass uansett kor dei postar.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-05-04 19:14 ]</font>


 

Det har jeg merket.. Flyttet alt i en 2mnd periode men det bedret seg aldri..

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så er det få som poster feil fordi dem ikke skjønte at dem poster i feil kategori. Kanskje med unntak av f.eks "webdesign" som av en eller annen merkelig grunn ligger under "programmering".

 

Hvorfor poster så folk feil? Joda dem er mitt i puberteten og løsrivelse fra foreldrene er en viktig kampsak. Da skal man gjerne være litt trass og så poster man bevist i feil kategori ("dette passer kanskje ikke inn her men..."). Flytter så moderator tråden kan man kalle dem maktmisbrukere og så blir dem enda mer fornøyde. Først gjorde dem noe ulovlig, så fikk dem svar på spørsmålet sitt og så fikk dem skjelt ut "maktmisbrukerne".

 

La folk som spør være litt mer ydmyke sier jeg. Dette skal ikke være en supporttjeneste.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-04 20:00, Anders Leipsland skrev:

Dette skal ikke være en supporttjeneste.


Ånei, hva skal dette være da? Et forum kan vel uten tvil kalles et supportsenter. Der folk får hjelp, utveksler erfaringer osv..

"Dette skal ikke være en supporttjeneste."

Huff of huff..

Lenke til kommentar

hva om man heller vurderer det fra bruker til bruker? ser hvor mye vedkommede har postet før? om det er første gangen at vi har en ny en her på forumet, som gjerne er litt usikker på en god del ting... sant? om vi derimot har med en slaur å gjøre, en som poster i hytt og gæver, sett ham opp med autoslett funksjon slik at vedkommende ikke får postet mer.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-04 20:26, Monhart skrev:


Ånei, hva skal dette være da? Et forum kan vel uten tvil kalles et supportsenter. Der folk får hjelp, utveksler erfaringer osv..

"Dette skal ikke være en supporttjeneste."

Huff of huff..


 

Slik jeg ser det skal et forumet være et sted hvor hw.no's lesere kan diskutere sin felles interesse og andre emner som man måtte være opptatt av. Dersom en person har et problem skal kan man selvsagt diskutere saken, men jeg har ingenting til overs for folk som ikke deltar i forumet unntatt når dem har ødelagt PC-en sin og trenger hjelp. Når de personene begynner å maser etter kort tid (alt under 24t er kort tid) så synes jeg det er direkte frekt. Slike folk synes jeg faktisk skulle fått en advarsel ved første overtredelse og blitt utestengt ved andre.

 

Jeg deler gjerne mine erfaringer med andre av forumets deltagere, men å være gratis supporttjeneste gidder jeg ikke. Det er viktig at folk kommer igjen og igjen. Dette forumet har nå veldig mange registrerte brukere, men det er kun de som skriver jevnlig som faktisk gjør forumet såpass spennende at det er interesant og lese. Du må "kjenne igjen" folk rett og slett.

 

Forumet skal ikke betegnes supporttjeneste fordi da er det totalt uinteresant for de som skriver mye og spør lite. Forumet _må_ tilby noe til "superbrukerne" og ikke bare "jeg trenger hjelp" brukerne. Du har sikkert sett at mange her savner delphi. Grunnen var at på delhpi var prosentandelen av faste lesere mye større(og kjerna på delphi var omtrent like stor som kjerna her i antall brukere). Det er greit med noen som bare poster når de trenger hjelp, men man er avhengig i at det ikke blir et sted man kun besøker når man har et spørsmål.

 

Derfor sier jeg at forumet IKKE er en supporttjeneste(og sier noen HW.no representanter at det er en supportjeneste så slutter jeg å skrive på dagen...).

Lenke til kommentar

Hei

Jeg synes postene som er plassert feil skulle blitt stengt.

(har sikkert selv postet feil før)

vi menesker er nå slik at vi tar de korteste veiene.

som Anders sier vi leser poster utifra hvem som poster for da ser vi om det er seriøst :smile: begynner å kjenne igjen endel navn.

Ikke slett de men steng de :smile:

 

Mvh Jon

 

 

_________________

logo.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: win_xp på 2002-05-04 23:56 ]

Lenke til kommentar

Hva hvis jeg har følgende spørsmål; "hvilket program egner seg best for å lage hjemmesider med innebygget overføringsfunksjonalitet til en intranettserver?" Skal denne da postes under Annet om data, Internett og nettverk eller programvare? Eller hva hvis jeg har flere spørsmål? F.eks; "Jeg har kjøpt nytt skjermkort og harddisk. Etter overføring av data fra den gamle harddisken til den nye får jeg ikke innstilt skjermoppløsningen. Kan det være driveren? Jeg kjører Linux Mandrake 7.2 - Samtidig lurer jeg på om noen kan anbefale en bra ruter til under kr 3000,-" Skal denne da postes under skjermkort/skjermer, harddisk og lagring, Linux eller Internett og nettverk? Nå er dette satt litt på spissen, men en del posteringer kan være litt vriene å "sette i bås". Derfor synes jeg at moderatorene i mange tilfeller kan se litt igjennom fingrene på dette bortsett fra der hvor det helt klart er snakk om feilposteringer. Hvis noen f.eks ber om hjelp til Linuxkommandoer under Webshoperfaringer er denne helt klart kandidat for sletting eller flytting. Her må moderatorene vurdere hva som er mest hensiktsmessig. Ellers synes jeg moderatorene gjør en god jobb, men de bør kanskje gå en del innlegg litt etter i sømmene og vurdere sakligheten i dem. Innlegg som f.eks "H**** dritt forp**** ****s Jalla **** #"¤%¤#%& drittfirma stinker" bør slettes uten nøling. Kan man ikke si noe på en saklig måte bør man ikke si noe i det hele tatt. Jeg vil også si meg enig/uenig med Anders i at dette ikke er en supporttjeneste. De fleste fora er til for å utveksle meninger og erfaringer, også dette. At mange gjerne utnytter sjansen til å be om hjelp slike steder er fullt ut forståelig og jeg gjør det ofte selv, MEN, og her er et stort MEN, man bør utvise skjønn i hva man spør om. Jeg tror mange spørsmål kunne vært unngått dersom man hadde giddet å lese manualer eller hadde satt seg litt inn i hva man driver med. Derimot synes jeg at det er greit at man spør om ting, uansett hvilket nivå man er på, så lenge spørsmålet blir stilt på en slik måte at "man får lyst til å svare". Jeg har selv kunne svare på en del ting her inne, men har valgt i enkelte tilfeller å ikke gjøre det pga usakligheter fra posteren i tidligere innlegg. En annen ting er innlegg om piratkopier ol. Disse postene bør ikke bare låses, men fjernes og avsender utelukkes. Ser ikke helt hvorfor moderatorene lar disse stå samtidig som de flytter rundt og sletter feilposteringer som er sendt i god tro.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-05 01:39, Dan Hansen skrev:

Hva hvis jeg har følgende spørsmål; "hvilket program egner seg best for å lage hjemmesider med innebygget overføringsfunksjonalitet til en intranettserver?" Skal denne da postes under Annet om data, Internett og nettverk eller programvare? Eller hva hvis jeg har flere spørsmål? F.eks; "Jeg har kjøpt nytt skjermkort og harddisk. Etter overføring av data fra den gamle harddisken til den nye får jeg ikke innstilt skjermoppløsningen. Kan det være driveren? Jeg kjører Linux Mandrake 7.2 - Samtidig lurer jeg på om noen kan anbefale en bra ruter til under kr 3000,-" Skal denne da postes under skjermkort/skjermer, harddisk og lagring, Linux eller Internett og nettverk? Nå er dette satt litt på spissen, men en del posteringer kan være litt vriene å "sette i bås". Derfor synes jeg at moderatorene i mange tilfeller kan se litt igjennom fingrene på dette bortsett fra der hvor det helt klart er snakk om feilposteringer. Hvis noen f.eks ber om hjelp til Linuxkommandoer under Webshoperfaringer er denne helt klart kandidat for sletting eller flytting. Her må moderatorene vurdere hva som er mest hensiktsmessig. Ellers synes jeg moderatorene gjør en god jobb, men de bør kanskje gå en del innlegg litt etter i sømmene og vurdere sakligheten i dem. Innlegg som f.eks "H**** dritt forp**** ****s Jalla **** #"¤%¤#%& drittfirma stinker" bør slettes uten nøling. Kan man ikke si noe på en saklig måte bør man ikke si noe i det hele tatt. Jeg vil også si meg enig/uenig med Anders i at dette ikke er en supporttjeneste. De fleste fora er til for å utveksle meninger og erfaringer, også dette. At mange gjerne utnytter sjansen til å be om hjelp slike steder er fullt ut forståelig og jeg gjør det ofte selv, MEN, og her er et stort MEN, man bør utvise skjønn i hva man spør om. Jeg tror mange spørsmål kunne vært unngått dersom man hadde giddet å lese manualer eller hadde satt seg litt inn i hva man driver med. Derimot synes jeg at det er greit at man spør om ting, uansett hvilket nivå man er på, så lenge spørsmålet blir stilt på en slik måte at "man får lyst til å svare". Jeg har selv kunne svare på en del ting her inne, men har valgt i enkelte tilfeller å ikke gjøre det pga usakligheter fra posteren i tidligere innlegg. En annen ting er innlegg om piratkopier ol. Disse postene bør ikke bare låses, men fjernes og avsender utelukkes. Ser ikke helt hvorfor moderatorene lar disse stå samtidig som de flytter rundt og sletter feilposteringer som er sendt i god tro.


 

Jeg kunne ikke vært mere enig!! Er selv helt ny her, ettersom jeg nettopp har fått adsl.

Dette er et veldig bra forum. Selv om det er jævlig mange usakelige inlegg her. Men som regel behøver man ikke legge inn et nytt inllegg, ettersom det er 80% sikkert at noen har tatt det opp tidligere. Det er altfor mange som bare legger inn et problem dem har istedenfor å ta seg 5 min for å se etter et lignende problem.

En ting som hadde vært bra, hadde vært å ha en chat her. Da hadde det ikke vært så mange usakelige innlegg og man kunne snakket live med hverandre.

Uansett dette er et bra forum, sjekker innom flere ganger om dagen får å lese.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-05 07:38, Sveinl skrev:

Quote:


On 2002-05-04 23:43, SirHartge skrev:

sveinl: vennligst ta bort bildet i signatur, det tar opp litt plass i databasen. takk


 

Det er tatt bort. Beklager så mye. Trodde ikke at et lite bilde på 8,74kB tok så stor plass.

 

Sveinl

 

 

Forstaar heller ikke dette. Kan dere ikke skrive i retnings-linjene hva maks stoerrelse / opploesning dere godtar da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...