Gå til innhold

Poll:Hva skal moderatorene gjøre med feilpostinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Sveinl skrev (2002-05-05 07:38):


Det er tatt bort. Beklager så mye. Trodde ikke at et lite bilde på 8,74kB tok så stor plass.


 

Nei, bildet tar ikke så stor plass, og så lenge vi sørger for å ha ledig diskplass på serveren er det heller ikke noe problem.

 

Derimot er det verre for dem som sitter med modem og kanskje ISDN. Hva om samtlige brukere legger inn et bilde på 10KB i signaturen sin? Når man viser en side med 20 meldinger blir siden over 200 KB inkludert tekst.

 

Det er ingen tjent med...

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-05 15:18, Yngvejos skrev:

lag en mappe som heter feilpostinger så flytter du dem dit.



 

samtidig som å stenge dem?

 

da skulle en tro at de lærer: tråden er stengt, det står hvor den skulle vært, og for dem som ikke finner den kan de lete i /hw/feilpostinger... :smile:

Lenke til kommentar

Uansett, det dere bør gjøre (min mening) når dere stenger poster er å gi en forklaring over hvorfor en post blir stengt, sånn at andre folk kan se hva de ikke bør gjøre. Ingen grunn til å bare stenge en post uten å si hvorfor, da kommer det bare 5 nye poster (forhåpentligvis under "tilbakemeldinger":p)

Lenke til kommentar

Quote:


Corn skrev (2002-05-06 09:28):

Uansett, det dere bør gjøre (min mening) når dere stenger poster er å gi en forklaring over hvorfor en post blir stengt, sånn at andre folk kan se hva de ikke bør gjøre.


 

Ja, jeg ser at det har blitt stengt noen tråder i det siste, med påfølgende "rabalder" fordi noen ikke forstår hvorfor den er stengt.

 

Skal si ifra om at vi poster en forklarende melding før tråden stenges.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Mener man bør stenge de. Med forklaring og gjerne hvor posten helst burde vært postet. F.eks. "Denne posten burde vært postet under "Internet og Nettverk", og blir derfor stengt. Føler du at du enda ikke har fått svar på spørsmålet ditt post det på nytt under riktig kategori."

 

Sletter man de mister jo brukeren eventuelle svar som har kommet inn, og selvom han/hun får beskjed om at posten er slettet og hvorfor og poster på nytt i riktig kategori, kan det jo hende at de som allerede har svart ikke gidder å poste på nytt fordi de nettopp har svart på spørsmålet og de vet ikke at dette svaret er slettet. Da kan man gå glipp av nyttige svar/løsninger.

 

Flytter man posten vil jo ikke brukeren "føle det på kroppen" Det blir ikke noe ekstra arbeid for han/henne, vedkommede vil bare føle seg herset med (kanskje). Stenging derimot medfører mer jobb til bruker før han/hun får det svaret man ønsker. Etter å ha måtte poste på nytt 2-3-4 ganger blir man kanskje litt mer nøye på hvor man poster.

 

En annen ting er at dette forumet begynner jo å bli ganske stort. Personlig har jeg ikke tid til å lese alt lenger og jeg fokuserer dermed på de kategoriene som intereserer meg. Ofte leser jeg bare nedover topic'ene og åpner de som virker interessante og bruker X'en til å markere resten lest (bruker "frames-forumet"). Poster postet i feil kategori og/eller med dårlig topic kan dermed gå glipp av svar de som har interresse av temaet og dermed kan gi gode løsninger på problemet. Så kanskje det er en holdnings-skapnings som må til? Brukerene som stadig feilposter må bli fortalt at hver gang de gjør det går de glipp av mange gode svar.

Lenke til kommentar

Dere kan lage en liten kolonne til høgre side hvor dere skriver de ti siste postene som er blitt flyttet.

Dermed kan dere bare flytte postene og forhåpentlig vis ikke få så mye kjeft.

 

(Men det er jo mange spørsmål som kan vere i mange emnder på ein gang.)

 

Mvh Nissen

 

_________________

TBird 1.4

MSI K7T266 Pro -R

256 TwinMOS DDR-RAM

SB Live

FPS 1500

Taisol CGK760 m. Funnel og 19dB vifte.

ATI Radeon 7200

 

[ Denne Melding var redigert av: Nissen på 2002-05-06 14:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 14:56, Mr.Hassan skrev:

Hei zuperMensch!

Hmm..

Har ikkje meint at du var "mongo"...

Eg søkte i heile forumet og haka av på alle orda..

Siste ordet kom sist i "lista"...


I allfall så er den direkte linken denne:





 

Der var den jo!

Vet forresten at du ikke mente jeg var "mongo", det var jo mine ord :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...