Gå til innhold

Hvilken nippel foretrekker du?


Hvilken nippel foretrekker DU til vannkjølingen din?  

623 stemmer

  1. 1. Hvilken nippel foretrekker DU til vannkjølingen din?

    • alt. 1 (Push on m/slangeklemmer)
      390
    • alt. 2 ("skrubøssing")
      156
    • alt. 3 ("Push in")
      78


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trodde man kunne skrive sine meninger inne på dette forumet, men der tok jeg visst feil...

 

 

Neida, slett ikke!

Herr Brun hadde kanskje et dårlig øyeblikk (som jeg sjøl har alt for mange av :blush: ), og spikket kanskje en ekstra flis i det du sa.

Vet ikke om han bedre hadde likt "mene" i stedet for "synes" i setningen din, men jeg synes i alle fall at det går for det samme.

Ikke sant, Herr Brun? ;-)

Lenke til kommentar

Nåja. Mest sikkert??

Ei er jeg religiøs, ei fanatisk. Men én ting er sikkert Herr Brun: Ingenting er sikkert. Bortsett fra én ting da; at vi alle før eller senere kommer til å forstumme, enn så nødig vi vil :!:

Bare som et lite understatement.

Undertiden må enhver som måtte føle for hva som er "mest sikkert" gjerne forfekte sin mening, uansett hvor meningsløs den måtte virke for andre...

Herr Brun: Hva som er mest sikkert, kommer helt an på hvordan den enkelte griper an situasjonen, eller de alternativene man måtte stå ovenfor. Verre er det ikke, egentlig.

Dette vet du tilsynelatende lite om, som du også selv poengterer.

Hvordan kan du da påstå at ett av alternativene er "mest sikkert"? "Bull", Herr Brun....... :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg skjønner ikke helt at det er så mange som foretrekker Nr.1 fremfor nummer 2.

 

Jeg har prøvd begge, og har begge i loopen min, og Nr.2 er jo bare Nr.1 med en bedre sikring. Eneste problemet med nr2. er at slangene kan vri seg når man fester dem, spesiellt hvis man har stive slanger.

 

Ellers er de sikker som fy!

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd begge, og har begge i loopen min, og Nr.2 er jo bare Nr.1 med en bedre sikring. Eneste problemet med nr2. er at slangene kan vri seg når man fester dem, spesiellt hvis man har stive slanger.

9286441[/snapback]

Og kobberrøra i radiatoren :hrm:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ja, jeg har testa det å :mad:
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg skjønner ikke helt at det er så mange som foretrekker Nr.1 fremfor nummer 2.

 

Jeg har prøvd begge, og har begge i loopen min, og Nr.2 er jo bare Nr.1 med en bedre sikring. Eneste problemet med nr2. er at slangene kan vri seg når man fester dem, spesiellt hvis man har stive slanger.

 

Ellers er de sikker som fy!

 

Kjører selv med både nipler og skru koblinger fra TT settet mitt. Så lenge en husker å "olje" utsiden av slangene så vrir de seg ikke når man strammer til, men foretrekker selv nipler med klemmer. Min erfaring er at det da blir både enklere og tryggere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Min er også som de fleste andre her Nr.1.

Har selv hat Nr.2 på et godt gammelt TT Bigwater gen1. Synes ikke det var noe særlig. Liker best Nr.1 som sagt.

I loopen min går det i 3/8" slanger og 3/8" nippler men har bynt å gå over til 3/8" slange med 1/2" nipler. Har et par til nå. (Fikk en låne en GPU blokk hos en kar og han hadde bare 1/2" nippler til den) Litt mer strev. MEN slangen sitter som støpt^^

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 11 måneder senere...
  • 9 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...