Gå til innhold

Hvilken nippel foretrekker du?


Hvilken nippel foretrekker DU til vannkjølingen din?  

623 stemmer

  1. 1. Hvilken nippel foretrekker DU til vannkjølingen din?

    • alt. 1 (Push on m/slangeklemmer)
      390
    • alt. 2 ("skrubøssing")
      156
    • alt. 3 ("Push in")
      78


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Alternativ 2 er uten tvil det beste alternativet i mine øyne. Jeg har hatt blokker med alle alternativene og liker alt2 best. Har også et waterchill sett liggende og er i grunn fornøyd med det og har aldri opplevd at det kommer lekasje eller at nipplene ikke har fungert skikkelig.

 

 

 

 

Disse fungerer jo også =)

Nextcool.12mmnippel.JPG

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har alternativ 2 på Big-Water settet mitt, men fikk ikke tredd på låse mutteren når jeg kjøpte ny slange m/tykkere vegger :nei: , gikk over til alternativ 1, som er etter min mening MYE bedre :w00t: , ser ikke like "rent" ut, men stemmte på alternativ 1 ;)

Lenke til kommentar

De som følger med BigWater kan jo brukes som nummer 1 også ved hjelpe av litt silikon og 3/8" ID-slange :)

 

Bruker BigWater-CPU-blokken som reserve nå etter at Zalman-blokken jeg vanligvis bruker/brukte fikk en lekasje. på 3/8" ID-slange hvor jeg bare har fyllt gjengene med silikon og "skrudd" slangen på, deretter fylt på med silikon på utsiden og satt strips på.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Har alternativ 2 på Big-Water settet mitt, men fikk ikke tredd på låse mutteren når jeg kjøpte ny slange m/tykkere vegger :nei: , gikk over til alternativ 1, som er etter min mening MYE bedre :w00t: , ser ikke like "rent" ut, men stemmte på alternativ 1 ;)

sant nokk, bruker du skrap slangene du får på microplex så er skrubb løsningen perfekt.

Men bruker du skikkeilge slanger, ala primoflex som har tykkere vegger så vill ikke skrubb fungere.

 

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nr 1 syns jeg er best. Den er mest fleksibel mtp at man kan bruke ulike slangertyper og dimensjoner på samme nippel uten risiko for lekkasje. De andre syns jeg er mer fancy-smancy-jallagreier.

 

 

Btw. hvor lenge skal denne være sticky? Det er kanskje på tide å samle og slippe alle stickyene og heller linke til dem i en egen tråd som er sticky. Slik som benchmark-kategorien.

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har tidligere hatt alt. 2, nå blir det alt 3 på den nye kjølingen min. Spent hvordan det går.

 

Farsan som jobber med vann & kloakkledninger i kommunen var fornøyd med alt 2 og regna med at det skulle holde i en vannkjøling som min.

 

men som han sa:

 

"Med vannlekasje er det sånn at det er ikke spørsmål om du får, men når"

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg planlegger å bygge vannkjøling selv fra scratch. Jeg har ordna meg endel kobber fra jobben (37 cm kobberskinne som er 10 cm brei og 1 cm tykk) og skal bygge cpu-blokk av den (gody å ha litt mer enn man trenger, blir sikkert masse svinn :p).

 

Grunnen til at jeg poster her, er fordi vi har en masse hurtigkoblinger (al'a type 3 her) på jobben og jeg kan derfor helt sikkert få noen. Greit å slippe utgifter så lenge man kan. Har også spessial-laget slange for bruk med slike koblinger. Tror dere det er stor risiko for lekasje ved bruk av slike hurtigkoblinger?

Vi bruker dem endel til både trykkluft og vann på jobben, men det er såpass høy temperatur og luft fuktighet der, at jeg ikke kan vite om vannet som er på utsiden av slangene og nipplene kommer av kondens/fuktighet i lufta eller om det er små lekasjer. Der vi bruker dem til luft virker de i allefall SVÆRT tette. Ingen lekasjer på vårt hydraulikk system (7 bar). Er det ikke logisk å tro at en slik nippel, med riktig type slange (med skikkelig rett kutt slik at de blir sittende skikkelig) burde være tett nok til et lite vannkjølings anlegg?

 

Ser bare at de fleste fordømmer slike og lurer jo på om det er fordommer eller erfaring ;)

 

Uannsett, skal ikke ha vannkjølinga i hoved-pc'en. Skal bare prøve å få til noe for morro i en gammal Celeron (husker ikke sikkert, men tror faktisk det er en 300A, kenge siden jeg har brukt den) så det burde jo være litt potensiale for en artig overklokking :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...